خبرهای داغ:
به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج نشست روشنگری با موضوع فضای مجازی و آسیب های آن به همت پایگاه حضرت زینب (س) برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۲۸۵۲
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در سرخه؛ همزمان با هفته بسیج نشست روشنگری با موضوع فضای مجازی و آسیب های آن با حضور نوجوانان و مادران در پایگاه حضرت زینب (س) سرخه با حضور سید بانو سیادت کارشناس فضای مجازی برگزار شد.

در این نشست موضوع شایعات در فضای مجازی و بزرگ نمایی کلمات برای کوچک شمردن اخبار درست مورد توجه قرار گرفت.

در این جلسه سیادت در جمع بسیجیان اظهار کرد:  شایعه یک موضوع خاصّ گمانیِ بدون وجود ملاک های اطمینان بخش رسیدگی است، که معمولاً به صورت شفاهی، از فردی به فرد دیگر انتقال می یابد.

او افزود: شبکه های اجتماعی، به عنوان یکی از بسترهای جدید برای شکل گیری رسانه در مقیاس‌های مختلف برای نشر سریع اطلاعات و اخبار را فراهم کردند.

کارشناس فضای مجازی در ادامه اضافه کرد: استفاده از فضای مجازی علیرغم اینکه دارای فرصت های فراوانی است و باعث سهولت امور خواهد شد، در صورت عدم مدیریت صحیح و رها ساختن آن، باعث بروز نتایج ناگوار و آسیب های متعددی به خصوص برای کودکان و نوجوانان خواهد داشت.

سیادت با بیان اینکه مدگرایی افراطی از آسیب‌های اجتماعی فضای مجازی است، گفت: تبلیغات اغواگرانه در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود که چشم و فکر مخاطب مورد هجوم این‌گونه تبلیغات قرار بگیرد و بدون فکر به عواقب آن، از آن‌ها پیروی کند. بهتر است در مواجهه با این‌گونه تبلیغات، مراقب گرداب مدگرایی افراطی شبکه‌های اجتماعی باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها