دوم آذر ماه؛سالروز تشكيل بسيج دانشجو و طلبه در پی فرمان امام خميني(ره)

زنجان- امام(ره)در پيامی بسيج را مصداق كاملي از ايثار و خلوص و فداكاري و عشق به ذات مقدس حق و اسلام خواندند و تشكيل بسيج دانشجو و طلبه را از ضروريات عنوان كردند.
کد خبر: ۹۳۹۲۸۹۳
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسيج زنجان؛حضرت امام خمينی (ره) در سال پايانی عمر پربركت خود چند پيام و نامه بسيار مهم داشتند كه دارای اهميت بسيار مهمی برای جامعه اسلامی و جهان است.

 

دوم آذر ماه؛سالروز تشكيل بسيج دانشجو و طلبه در پی فرمان امام خميني(ره)

 

بنيانگذار انقلاب در دوم آذرماه سال ۶۷ و در آستانه روز بسيج مستضعفين با صدور فرمانی بر ضرورت تشكيل بسيج دانشجو و طلبه تأكيد كردند.

 

بسم‌اللَّه الرحمن الرحيم

 

تشكيل بسيج در نظام جمهورى اسلامى ايران، يقيناً از بركات و الطاف جلیّه خداوند تعالى بود كه بر ملت عزيز و انقلاب اسلامى ايران ارزانى شد.

 

در حوادث گوناگون پس از پيروزى انقلاب خصوصاً جنگ، بودند نهادها و گروه‌هاى فراوانى كه با ايثار و خلوص و فداكارى و شهادت‌طلبى، كشور و انقلاب اسلامى را بيمه كردند. ولى حقيقتاً اگر بخواهيم مصداق كاملى از ايثار و خلوص و فداكارى و عشق به ذات مقدس حق و اسلام را ارائه دهيم، چه كسى سزاوارتر از بسيج و بسيجيان خواهند بود!

 

بسيج شجره‌ طيبه و درخت تناور و پرثمرى است كه شكوفه‏هاى آن بوى بهار وصل و طراوت يقين و حديث عشق مى‏دهد. بسيج مدرسه عشق و مكتب شاهدان و شهيدان گمنامى است كه پيروانش بر گلدسته‏هاى رفيع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده‏اند.

 

بسيج ميقات پابرهنگان و معراج انديشه‌ی پاك اسلامى است كه تربيت‌يافتگان آن، نام و نشان در گمنامى و بى‏نشانى گرفته‏اند. بسيج لشكر مخلص خداست كه دفتر تشكل آن را همه مجاهدان از اولين تا آخرين امضا نموده‏اند.

 

من همواره به خلوص و صفاى بسيجيان غبطه مى‏خورم و از خدا میخواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چرا كه در اين دنيا افتخارم اين است كه خود بسيجي‏ام.

 

من مجدداً به همه‌ ملت بزرگوار ايران و مسئولين عرض می‏کنم چه در جنگ و چه در صلح بزرگ‌ترين ساده‌انديشى اين است كه تصور كنيم جهانخواران خصوصاً آمريكا و شوروي‏ از ما و اسلام عزيز دست برداشته‏اند؛ لحظه‏اى نبايد از كيد دشمنان غافل بمانيم.

 

در نهاد و سرشت امريكا و شوروى كينه و دشمنى با اسلام ناب محمدى صلى‌اللَّه عليه و آله و سلم موج مى‏زند. بايد براى شكستن امواج طوفان‌ها و فتنه‏ها و جلوگيرى از سيل آفت‌ها به سلاح پولادين صبر و ايمان مسلح شويم. ملتى كه در خط اسلام ناب محمدى صلى‌اللَّه عليه و آله و مخالف با استكبار و پول‌پرستى و تحجرگرایى و مقدس‌نمایى است، بايد همه‌ی افرادش بسيجى باشند و فنون نظامى و دفاعى لازم را بدانند، چرا كه در هنگامه خطر ملتى سربلند و جاويد است كه اكثريت آن آمادگى لازم رزمى را داشته باشد.

 

خلاصه‌ی كلام، اگر بر كشورى نواى دلنشين تفكر بسيجى طنين‌انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان‌خواران از آن دور خواهد گرديد والّا هر لحظه بايد منتظر حادثه ماند.

 

بسيج بايد مثل گذشته و با قدرت و اطمينان خاطر به كار خود ادامه دهد. امروز يكى از ضروری‌ترين تشكل‌ها، بسيج دانشجو و طلبه است. طلاب علوم دينى و دانشجويان دانشگاه‌ها بايد با تمام توان خود در مراكزشان از انقلاب و اسلام دفاع كنند و فرزندان بسيجى‏ام در اين دو مركز، پاسدار اصول تغييرناپذير «نه شرقى و نه غربى» باشند. امروز دانشگاه و حوزه از هر محلى بيشتر به اتحاد و يگانگى احتياج دارند. فرزندان انقلاب به هيچ وجه نگذارند ايادى امريكا و شوروى در آن دو محل حساس نفوذ كنند. تنها با بسيج است كه اين مهم انجام مى‏پذيرد. 

مسائل اعتقادى بسيجيان به عهده اين دو پايگاه علمى است. 

 

حوزه‌ی علميه و دانشگاه بايد چارچوب‌هاى اصيل اسلام ناب محمدى را در اختيار تمامى اعضاى بسيج قرار دهند. بايد بسيجيان جهان اسلام در فكر ايجاد حكومت بزرگ اسلامى باشند و اين شدنى است، چرا كه بسيج تنها منحصر به ايران اسلامى نيست؛ بايد هسته‏هاى مقاومت را در تمامى جهان به‌وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ايستاد.

 

شما در جنگ تحميلى نشان داديد كه با مديريت صحيح و خوب مى‏توان اسلام را فاتح جهان نمود. شما بايد بدانيد كه كارتان به پايان نرسيده است، انقلاب اسلامى در جهان نيازمند فداكاری‌هاى شماست و مسؤولين تنها با پشتوانه‌ی شماست كه مى‏توانند به تمامى تشنگان حقيقت و صداقت اثبات كنند كه بدون امريكا و شوروى مى‏شود به زندگى‏ مسالمت‌آميز توأم با صلح و آزادى رسيد. حضور شما در صحنه‏ها موجب ميشود كه ريشه‌ی ضد انقلاب در تمامي ابعاد از بيخ و بن قطع گردد.

 

من دست يكايك شما پیشگامان رهایی را می‏بوسم و ميدانم كه اگر مسئولين نظام اسلامي از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت. بار ديگر تأكيد ميكنم كه غفلت از ايجاد ارتش بيست ميليوني، سقوط در دام دو ابرقدرت جهانى را به دنبال خواهد داشت. من از تمامى بسيجيان خصوصاً از فرماندهان عزيز آن تشكر مى‏كنم و از دعاى خير براى اين فرزندان با وفاى اسلام غفلت نخواهم نمود. خداوند شهداى عزيز و گمنام بسيج را به نعمت همجوارى اهل بيت- عليهم‌السلام- متنعّم و جانبازان عزيز را شفا و اسرا و مفقودين عزيز را سالماً به اوطانشان بازگرداند و هر روز بر عظمت و شوكت اين نهاد مقدس و مردمى كه پيروان اسلام عزيز و حضرت بقية‌اللَّه‌الأعظم ارواحنا‌لمقدمه‌الفداء هستند، بيفزايد.

 

و السلام عليكم و رحمة‌اللَّه

 

١٣٦٧/٩/٢

 

روح‌اللَّه الموسوى الخمينى

 

صحيفه‌ی امام؛ ج‏۲۱؛ ص: ۱۹۴ تا ۱۹۶

 

منبع: دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله خامنه‌ای

ارسال نظرات