خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان:
همدان- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: اگر دولت‌ها انقلابی بمانند شاهد جهش در تولید علم، پزشکی و کشاورزی هستیم و در کنار این جهش‌های علمی است که مقتدر می‌شویم.
کد خبر: ۹۳۹۳۲۶۸
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر مرتضی قائمی در جشنواره جهادگران علم و فناوری که در دانشگاه آزاد همدان برگزار شد، ضمن تبریک هفته بسیج، اظهار داشت: خودباختگی فرهنگی در صدر دوران مشروطه به وجود آمد.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر هم این خودباختگی فرهنگی وجود داشته است و فقط مدرن‌تر شد، افزود: در همه عرصه‌ها مسلمانان پیشتاز بودند و تمدن اسلامی شکل گرفت و مسلمانان با نفوذ و استدلال عقلی کار خود را انجام می‌دادند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: زمانی که غربی‌ها اولین کتابخانه خود را در فرانسه افتتاح کردند 900 جلد کتاب داشت در حالی که کتابخانه‌های مسلمانان چند صدهزار جلد کتاب داشتند این در حالی است که غربی‌ها می‌گویند مسلمانان خودباخته هستند.

وی با بیان اینکه وقتی در ایران انقلاب شد دوباره این نبوغ مسلمانان رشد کرد و جوشید و تعداد اساتید از دوران قبل از انقلاب بیشتر شد، ابراز داشت: جهش‌های علمی را به وضوح بعد از انقلاب می‌بینیم.

قائمی با اشاره به اینکه اگر دولت‌ها انقلابی بمانند شاهد جهش در تولید علم، پزشکی و کشاورزی هستیم و در کنار این جهش‌های علمی است که مقتدر می‌شویم، عنوان کرد: اکنون علم و تکنولوژی مایه افتخار ما هستند که باید در صدر باشیم و دیگری معنویت و ایمان و خودباوری است که این دو عنصر باید باهم باشند؛ علم سکولار منجی ما نیست ما علمی می‌خواهیم که پشتوانه علمی داشته باشد.

وی بیان کرد: بعد دیگر علم به معنای تکنولوژی و حرکت در علم است؛ اقتدار ملی ما مرهون انسان‌های باتقوایی است که از نظر علمی پیشرفت کردند؛ بزرگ‌ترین دانشمندان ما در کشور بسیجی هستند، تفکر بسیجی و تلاش علمی بسیار مهم است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: ما باید عالم متعبد و مقید باشیم و به مبانی و اعتقادات خود و مبانی علمی جهادگر باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات