خبرهای داغ:
فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان گفت: در آموزش و پرورش یا دانشگاه‌ نباید کلاس‌های ۳۰ نفره تشکیل شود چرا که این موضوع خلاف پروتکل‌های بهداشتی است.
کد خبر: ۹۳۹۳۲۹۵
|
۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۲

ولی اله حیاتی سه شنبه در نشست قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان که در محل استانداری برگزار شد با بیان اینکه آموزش و پرورش خوزستان اقدام خوبی در زمینه واکسیناسیون و بازگشایی مدارس انجام داده است افزود:از مراکز دانشگاهی خوزستان نیز انتظار می رود نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی اهتمام بیشتری داشته باشند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان اظهار داشت:از هفته آینده بازرسان استانداری و مرکز بهداشت استان میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در دانشگاه ها را بررسی کرده و فعالیت آنها از نظر رعایت دستورالعمل های بهداشتی از نزدیک رصد می شود.

حیاتی ضمن هشدار نسبت به عادی انگاری در سطح استان و کاهش میزان رعایت پروتکل های بهداشتی گفت:از همه اقشار جامعه درخواست می شود همچنان رعایت دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی کنترل هوشمند برای نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی را ضروری دانست و گفت: یکی از کانون‌های پرخطر کرونا در استان خوزستان همچنان مطب های پزشکان می باشند که میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در آنها به حداقل رسیده است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان ضمن هشدار به بانک های این استان در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: تمامی بانک ها باید حداکثر ظرف یک هفته نسبت به نصب تهویه مناسب در بانک اقدام کنند.

وی در خصوص روند واکسیناسیون در این استان نیز گفت: خوزستان در زمینه واکسیناسیون همچنان از میانگین کشوری عقب است. باید در این زمینه بیشتر تلاش شود. از مردم خوزستان انتظار داریم نسبت به دریافت واکسن اقدام کنند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا خوزستان افزود: یک دُز واکسن ایمنی ایجاد نمی‌کند بنابراین باید تلاش کرد افرادی که در مرحله دوم واکسن تاخیر دارند هر چه سریعتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

حیاتی در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی در استان نیز بیان کرد: بحث لجستیکی این طرح باید مدنظر باشد و تمامی ارگان ها باید در این خصوص همکاری کنند.

وی اظهار داشت: ۲ اصل مهم واکسیناسیون و رعایت پروتکل ها لازم و ملزوم هم هستند و باید در کنار هم اجرا شوند تا بتوان بیماری را مهار کرد.

میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی در استان خوزستان ۵۵ درصد اعلام شده که این میزان نگران کننده است.

اکنون ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت زرد و ۲۵ شهرستان آبی کرونایی هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها