عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه امام حسین(ع)؛
ساری-عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: یادواره شهدا چراغ هدایتی برای نسلی است که جنگ را ندیدند.
کد خبر: ۹۳۹۳۳۶۲
|
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۷

یادواره شهدا چراغ هدایت نسل جنگ ندیده است

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، سردار دکتر محمدعلی بارانی در یادواره شهدای خدمت مدافع سلامت شهرستان آمل که به همت بسیج جامعه پزشکی این شهرستان در حسینیه ثارالله سپاه برگزار شد با بیان اینکه جنگ امروز ما با دشمن جنگ رسانه‌ای است، گفت: جنگ امروز ما با دشمن جنگ توپ و تفنگ نیست بلکه جنگ رسانه‌ای است و باید سواد رسانه‌ای بسیجیان و آحاد مردم را افزایش داد و برای خنثی کردن توطئه‌های دشمن در عرصه جنگ نرم باید سواد رسانه‌ای را در خودمان تقویت کنیم تا با آگاهی از روش‌های تبلیغاتی و عملیاتی دشمن مقابله لازم را انجام دهیم.

یادواره شهدا چراغ هدایت نسل جنگ ندیده است

عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه امام حسین(ع) با تاکید بر اینکه نباید اجازه نفوذ را به دشمن بدهیم خاطرنشان کرد: اگر دشمن در جنگ سخت نتوانست ما را شکست دهد امروز بر آن شده که در جنگ نرم به جدال با ایران بپردازد و مهم‌ترین راهکارش نفوذ است و وظیفه ما این است که با روشنگری اجازه نفوذ را به دشمن ندهیم.

سردار بارانی افزود:باید سواد رسانه‌ای مثل کار در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی را برای مردم و بسیجیان آموزش بدهیم تا دشمن نتواند از این راه به مقصود خود که براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی است برسد.

رئیس مهندسی نظامی پژوهشکده دفاع مقدس ادامه داد: کار در مورد شهدا بسیار ارزشمند است و در واقع الگوسازی و ادامه این دست برنامه‌ها لازم و ضروری است و بسیجی مایه و پایه اصلی انقلاب اسلامی است و تا زمانی که بسیجی و فرهنگ شهادت در این کشور زنده باشه و تکرار شود مدرسه عشق و بسیج رونق پیدا می‌کند و تا بسیج در میدان است انقلاب اسلامی وجود دارد و خطری آن را تهدید نمی‌کند.

سردار بارانی هدف از برگزاری یادواره شهدا را معرفی شهدا به جامعه و بیان اهمیت کار آن‌ها دانست  و گفت: برگزاری یادواره شهدا معرفی شهدا به جامعه و بیان اهمیت کار آن‌ها و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جامعه است و آشنایی نسل جوان با ایثار شهدا و استفاده از تجربیات جوانان آن روزگار برای دفاع از این آب و خاک است.

یادواره شهدا چراغ هدایت نسل جنگ ندیده است

عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه امام حسین(ع) خاطرنشان کرد: یادواره شهدا چراغ هدایتی برای نسلی است که جنگ را ندیدند و در این مسیر وهم انگیز تاریک تهاجم فرهنگی راه را به همگان نشان می‌دهند تا بتوانند از این برهه پرخطر نجات پیدا کنند و گسترش فرهنگ شهادت از واجبات است.

سردار بارانی  تصریح کرد: امروز که توفیق شهادت نصیب ما نشده است وظیفه سنگینی بر عهده‌داریم تا ضمن زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهیدان، از دستاورد‌های آنان برای رشد معنوی خود استفاده کنیم و این امانت و پیام شهدا را به نسل آینده انتقال دهیم.

عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه امام حسین(ع) تصریح کرد:شهدای ما ایمان قلبی و باور دینی داشتند و همین انسان‌های مؤمن بودند که در ۸ سال دفاع مقدس با دست خالی، دشمن را از سرزمین مادری‌شان بیرون راندند و شجاعانه در مقابل کشور‌های جهان که به صدام کمک می‌کردند جوانمردانه ایستادند.

سردار بارانی با تاکید بر اینکه ما باید امروز قدرشناس این شهدا باشیم؛ خاطرنشان کرد: آرامش و آسایش امروز ایران اسلامی مدیون خون پاک شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس است و مهم‌ترین هدف شهدا، احیای دین، ابقای سنت و رفتن به مسیر امامت و ولایت امامان معصوم (ع) بود.

به گفته سردار بارانی حفاظت و حراست از دستاورد‌های خون شهدا وظیفه همگانی بوده و در واقع توسعه و استمرار این فرهنگ یک ضرورت انکارناپذیر است.

عضو هیئت علمی و استاد دانشگاه امام حسین(ع) در بخش دیگری از سخنان خود به استفاده از ظرفیت بسیج پرداخت و گفت: بسیج رهگشای همه میدانهاست و باید گفت بسیج دریای بی پایانی است.

سردار بارانی در پایان سخنان خود تاکید کرد: راه حل مشکلات کشور در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و نظامی و امنیتی در دست بسیجیان است و تا زمانیکه بسیج با تمام ظرفیت هایش نیاید حتی در اقتصاد هم مشکلاتی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها