خبرهای داغ:
سردار سلامی در همایش اقتدار بسیجیان بیرجند:

راه سعادت مسلمانان از جهاد در برابر استکبار می‌گذرد/ نقطه مرکزی استقامت و مقاومت ملت ایران در مقابل استکبار شما بسیجیان هستید

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این راه سعادت ما و همه مسلمانان است که از جهاد در برابر استکبار و متجاوزان می‌گذرد این سنت و وعده الهی و تجربه ما است هر ملتی که استقامت کرد پیروز می‌شود هر ملتی که تسلیم شود ذلیل می‌شود.
کد خبر: ۹۳۹۳۶۲۲
|
۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، سردار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در اجتماع بزرگ بسیجیان با عنوان  «نمایش اقتدار بسیجیان خراسان‌جنوبی» که در ورزشگاه آزادی بیرجند برگزار شد ضمن سلام و درود به روح امام‌خمینی ره اظهار داشت: این روزها عطر دل‌انگیز و رایحه باطراوت آن وجود روحانی و مقدس به واسطه میراث جاودانش بسیج مستضعفین در سراسر جامعه ایران و امت اسلام منتشر است و مشام دل‌دادگان به اسلام و انقلاب را نوازش می‌دهد.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری رهبر انقلابی و جانباز بسیجی پس‌از امام راحل بیرق هدایت امت اسلام و هدایت بسیج را بر دوش گرفتند و در صحنه‌های سخت، پیچیده، بحران‌های بزرگ، خطیر و سرنوشت‌ساز سفینه نجات امت اسلام و ملت شریف ایران را به ساحل فلاح، عزت ، اقتدار، آزادگی، کرامت و حریت هدایت فرمودند از خداوند برای این حقیقت درخشان و مجسمه اسلام آرزوی سلامت سعادت و توفیقات روزافزون مسئلت می‌کنیم.

سلامی با بیان اینکه بسیج گوهر ناب و دُر خالص برای ملت ایران است خاطرنشان کرد: بسیار مسرور سپاس‌گزار و شاکرم از خداوند متعال که امروز در این روز زیبا و دل‌انگیز بعد از نزول باران رحمت الهی توفیق یافتم در جمع بسیجیان استان خراسان جنوبی استان مردمان باوفا ، مرزداران مؤمن، غیرتمند، ولایت‌مدار، مردمان دیار مؤمنان، سرزمین عالمان بزرگ، سرزمین اندیشمندان و دانشمندان جاودان سرزمین مردمان صبور، شکیبا، سخت‌کوش ، مجاهد و سرزمینی با شهدایی همچون ستارگان درخشان بر آسمان، افتخارات ایران و جهان اسلام شهیدانی همچون شهید کاوه ، سرداران شهید ناصری ، رحیمی،  آهنی، آخوندی، پارسا و هزاران شهید پرافتخار جاودانه دیگری که عطر و رایحه دل‌نواز وجودشان همیشه طراوت معنوی و نشاط الهی و شادابی ملکوتی را برای مردمان استان به‌همراه آورده‌است.

 وی ابراز داشت: حقیقتاً بسیج محصول درخشش نور الهی بر ضمیر اندیشه و قلب امام بزرگوارمان بود و با الهام یافتگان از حکمت الهی با ژرف‌اندیشی نسبت‌به مخاطرات و بحران‌های پیش روی انقلاب به یک اعجاز ذهنی دست زد و نهالی را در سرزمین احساس ، باور و ایمان مردم کاشت که بعد از دوران پربرکت و مبارک حیات ایشان توسط رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی که بسیجی جانباز است به شجره طیبه ریشه‌دار با شاخسار های بلند و ثمربخش تبدیل شد.

بسیج متن ملت است

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: بسیج حقیقتاً موهبت الهی است به برکت این حقیقت بزرگ، زیبا و درخشان و جریان سیال از فضیلت‌ها که در شاکله عظیم بسیج نقش زیبای همه فضایل را دیده‌ایم روح ایثار، جوانمردی، غیرت ابوالفضلی، ولایت‌مداری، شهادت‌طلبی، صداقت و راست‌گویی، محبت، ایمان ، عشق و آزادگی در شاکله و هیبت زیبای نهاد الهی بسیج کاملاً برجسته و مشهود است.

وی با اشاره به فرمایش امام(ره) که فرمودند " بسیج لشکر مخلص خداست" افزود: بسیج از جنود الهی است که در مقابل هر دشمنی هرچند بزرگ هرگز در قلب خود جز طمأنینه، احساس آرامش و شکوه توکل و اعتمادبه‌نفس چیز دیگری نمی‌بیند. هر مخاطره سختی را به برکت وجود فداکارانه خود به یک فرصت برای شکوفایی اسلام و سربلندی ملت ایران تبدیل می‌کند.

بسیج خنثی گر و درهم شکننده همه توطئه‌های بزرگ است

سلامی یادآور شد: بسیج محصول تجربه‌ی غم‌انگیز و دردناک دوران صدر اسلام است که در آن امامان ما در صحنه‌هایی با یاورانی اندک تنها مانده‌اند و بسیجیان همیشه در آرزوی جبران مافات هستند تا آن تنهایی‌ها را جبران کنند این خیل عظیم لشکر الهی در این بحران‌های سخت چهل و سه ساله انقلاب امام انقلاب خود را در متن محبت خود گرفتند و سینه‌های خود را سپر امواج بلا کردند تیرها را به جان خریدند نخل‌های قامتشان بر زمین فرو افتاد تا قامت بلند ملت و امت با هدایت رهبر مولا و مقتدایشان سرافراز و سربلند بالا بماند.

وی ادامه داد: بسیج خنثی گر و درهم شکننده همه توطئه‌های بزرگی است که برای شکست دادن مردم ایران و انقلاب اسلامی شکل‌گرفته است.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در جنگ هشت سال دفاع مقدس که بر ملت ایران تحمیل شد نقشه جهانی سیاسی بود وقتی انقلاب اسلامی توانست ایران را از صفحه شطرنج  جغرافیای سیاسی استکبار خارج کند و استقلال، آزادی و حاکمیت اسلام را برای سرزمین به ارمغان آورد همه شیاطین بزرگ و کوچک عالم از شرق و غرب از آمریکا و شوروی و اروپا برخی دست‌نشانده های آن‌ها در کشورهای همسایه هم با هم در توطئه جهانی همدست شدند وگرنه صدام کسی نبود که بتواند در این افق و مقیاس حرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: یک طراحی جهان علیه انقلاب اسلامی شکل گرفت و در نابرابرترین موقعیت تاریخ انقلاب و کشورمان آن جنگ در ابعاد جهانی بر ملت ایران تحمیل شد.

سردار سلامی افزود: همه مستکبران و شیاطین شرکت کردند و وقتی بسیج به میدان این رزمگاه بزرگ و عظیم آمد تا یک خطر سنگین و واقعی را از کشور و ملت دور کند موازنه به نفع ملت ایران بر هم خورد همه ملت ایران بسیجی‌اند هم آنان که در مقابل دشمنان ایستادند و در سختی‌ها صبر کرده‌اند و در صراط اقتدار، عزت و آزادی، شرف و کرامت ملت ایران پایداری کردند به میدان آمدند و هرگز پژواک صدای بیگانه نشده‌اند و شمشیرشان را از نیام در برابر دشمن حربی برکشیدن بسیجی‌اند.

وی اظهار داشت: بسیج هم از ملت جدا نیست و ملت هم از بسیج جدا نیست بسیج متن ملت است و ملت زمینه ای است که درخشش و زیبایی تصویر بسیج در آن به خوبی دیده می شود این رمز شکست‌ناپذیری ملت شریف و عزیز ایران در صحنه‌های سخت و خطرناکی است که تا به امروز بر آنها گذشته است.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما از یک جنگ سخت و خطرناک گذشتیم فقط به دلیل این جوشش و حرکت پرخروش دریای بی‌انتهای بسیج ، بسیج یک دریای زلال و بی‌کرانه است پایان ندارد همانگونه  رهبری فرمودند " مزرعه‌ای بدون‌مرز است گلستانی زیبا و بی‌انتها از رویش‌های دل‌انگیزی است که هر روز بر این جیش الهی افزوده می‌شود".

بسیج آرزو های دشمن را در عرصه تحریم و محاصره اقتصادی تا گورستان بدرقه کرد

وی ادامه داد: البته جنگ با سرافرازی ملت ایران پایان یافت ما قدرتمند از جنگ خارج شدیم درحالی‌که همه کشورها در جنگ‌ها استضعاف و تخریب می‌شوند و این استثنا در تاریخ است که ملت ایران به برکت بسیج از جنگ قوی تر از آغازش بیرون آمد. بسیج در اثنای جنگ قدرت یافت و به سازمان عظیم بی‌انتها تبدیل شد و به فرمول حل مسائل خطیر و سرنوشت ساز جامعه و قدرت تکثیر پیدا کرد در سرزمین‌های دیگر تکثیر شد و از این نهاد مقدس الگو گرفتند.

 سردار سلامی با بیان اینکه در صحنه‌های دیگر هم درخشش بسیج همیشه  به‌عنوان فرمول توقف دشمن و تعقیب او  و شکست دادن او بود گفت: در تحریم اقتصادی که بسیج پا به صحنه گذاشت و مشعل دار و بیرق دار اقتصادمقاومتی شد و با ترویج فرهنگ حرکت با استقلال طلبی در عرصه اقتصاد توانست آرزو های دشمن را در عرصه تحریم و محاصره اقتصادی تا گورستان بدرقه کند.

بسیج اولین جریان در متن حوادث بزرگ و سخت حضور دارد

وی بیان داشت:  بسیج در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن ایستاد و اجازه نداد القائات فریبکارانه و شیطانی دشمن ذهن و قلب جوانان ما را تسخیر کند در مقابل عملیات روانی رسانه ای و جنگ فرهنگی دشمن درخشید و فرهنگ اسلام، جهاد و شهادت، روح آزادگی ، استقلال‌طلبی، ایستادگی و ثبات قدم در مقابل دشمن را ترویج و آن را به‌عنوان الگو تبدیل کرد.

 فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: هر مشکل و مصیبتی برای ملت پیش‌آمد بسیج اولین جریانی بود که در متن حوادث بزرگ و سخت حضور یافت بی دریغ، بی‌ریا ، بی‌توقع و بدون خواستن اجر و پاداش وجود خودش را به رایگان در خدمت عظمت، آرامش، آسایش و امنیت مردم قرار داد در زمان زلزله بسیجیان  اولین گروهی هستند که آوار را از روی دوش مردم آسیب‌دیده و مصیبت دیده برداشته‌اند.

وی یادآور شد: در زمان سیل اولین کسانی که خود در مقابل جریان طغیانگر آب ایستادند و گاهی همانند کیسه های شن در برابر هجوم آب قرار گرفتند و فداکاری کردند بسیجیان بودند آنها را در سوسنگرد، حمیدیه، شادگان، آق قلا، گمیشان و پلدختر و جاهای دیگر که سیل آمد جریان سیل‌آسای حضور بسیجیان به سرعت جریان زندگی را برای مردم سیل زده و مصیبت دیده هموار و آرام کرد.

بسیج نسخه آرامش ملی و فرمول حل مسائل ما است

 سردار سلامی با بیان اینکه بسیج نسخه آرامش ملی ما و بسیج فرمول حل مسائل ما است گفت:  اگر جنگلی آتش بگیرد، جاده‌ها در اثر برف بسته شود بسیج در میدان است. در زمانی که بیماری همه‌گیر مردم ما را رنج می‌دهد کسی که غبار درد و آلام را از چهره مردم می‌زداید و با دستان لطیف صورت معنوی مردم را نوازش می‌کند و با رخسار آرام توأم با اخلاق خوش و کریمانه برای درمان درد مردم می‌شتابد بسیج است.

وی ادامه داد: در عرصه طرح سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و واکسیناسیون این فرزندان عزیز انقلاب، امام و رهبر انقلاب، فرزندان عاشورا و بازماندگان نسل فداکار که انقلابی دائمی در بشریت ایجاد کردند در هر صحنه پیشگام و پیش‌مرگ مردم ایران و امت اسلام هستند.

 فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر محرومیت و فقر در ایام کرونا یا در نتیجه تحریم‌ها و عوامل دیگر بخشی از جامعه ما را تحت تاثیر خود قرار داده‌است آنان که فرهنگ انفاق را احیا می کنند و در خیرات سبقت می‌گیرند، از آنچه دوست دارند انفاق می کنند، به یاری مردمان محروم می‌شتابند، خانه می‌سازند، آب می‌آورند، جاده می‌سازند بسیجیان هستند.

به برکت وجود جبهه بسیج جهان اسلام دشمن رو به زوال است

وی اظهار داشت: گروه‌های جهادی که افواج حمایت و تعاون الهی همراه با تفسیر  آیه ( تعاونو علی البر و التقوا است)  و بی‌منت از جان خود انفاق می‌کنند و همواره در هجرت هستند برای حل مشکلات مردم؛ بسیجیان هستند.

سردار سلامی افزود: به برکت وجود شماست که امروز دشمن در حال زوال است دیگر تمرکزی بر این سرزمین ندارد به برکت وجود شما در سرزمینهای دیگر و به برکت تکثیر روح شما در جوانان بلاد اسلامی امروز جبهه ای وسیع  گشوده اید و دشمن را در جبهه های مختلف تعقیب کرده اید شما که همواره جبینتان رو به دشمن است؛ شما که زره تان پشت ندارد،  مشق عقب‌نشینی نکرده‌اید و همواره در حال پیشروی هستید.

وی بیان داشت: آثار و برکات شماست که حرم‌های اهل‌بیت(ع) از خطر تکفیر مصون مانده اند این شاهکار بزرگ بسیج جهان اسلام است که با رویشی الهام‌یافته از رویش بسیج در این سرزمین نقش زیبای استقامت بی انتهای الهی را در جبهه های مختلف جهان اسلام در مقابل دشمن به نمایش گذاشتند.

نقطه مرکزی استقامت و مقاومت ملت ایران در مقابل استکبار شما بسیجیان هستید

 سردار سلامی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در پیام امروزشان به بسیجیان فرمودند که "قدرشناس جایگاه خود باشید" به این دلیل که امروز نقطه مرکزی استقامت و مقاومت ملت شریف ایران در مقابل استکبار شما بسیجیان هستید شما هرگز کم نمی‌شوید.

وی ادامه داد: کاش عاشورا همراه امام حسین(ع) می‌بودید که  سپاه یزید و ابن‌سعد قادر نبودند بر حریم و حرم اهل‌بیت علیهم‌السلام هجوم ببرند. شما مردانی هستید که تاریخ آینده نام و آوازه شما را با شکوه، افتخار، غیرت و جوانمردی یاد خواهد کرد.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در صحنه بمانید تا پیروزی‌های بزرگتر راه چندانی نداریم صحنه‌های سخت و خطرناک طی شده‌است گرچه صحنه‌های سخت باقیست اما دیگر خطرناک نیست چون شما قدرتمند شده‌اید. ما آموخته‌ایم برای اینکه تسلیم نشویم باید قوی ، متحد، منسجم و حول محور ولی امر باشیم طریق و راه را از امام و رهبری بیاموزیم .

وی افزود: این راه سعادت ما و همه مسلمانان است که از جهاد در برابر استکبار و متجاوزان می‌گذرد این سنت و وعده الهی و تجربه ما است هر ملتی که استقامت کرد پیروز می‌شود هر ملتی که تسلیم شود ذلیل می‌شود. عزت در مقاومت، ایستادگی ، حرکت به جلو ، جوشش ، خیزش و نهضت است .

سردار سلامی ابراز داشت: این روح جامعه ما است قلب‌های شما مطمئن است راه را با هم ادامه می‌دهیم و به نصرت خداوند اعتماد داریم به فضل الهی اطمینان داریم وعده خداوند تخلف‌ناپذیر است شما تجلی نزول نصرت‌های الهی بر زمین هستید و ما به وجودتان افتخار می‌کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار