خبرهای داغ:
همدان-مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه الله اعظم (عج) با تاکید بر اینکه شهید همدانی بعد از دفاع مقدس به کارهای فرهنگی اجتماعی گرایش نشان داد، گفت: این گرایش یکی از ویژگی‌های برجسته این شهید بزرگوار است.
کد خبر: ۹۳۹۴۴۶۲
|
۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری در اختتامیه چهارمین جشنواره فرهنگی هنری حبیب حرم که در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی سینا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد امام خمینی (ره) و شهدا و تبریک هفته بسیج اظهار داشت: روحیه بسیجی همه پاسدار‌ها و به خصوص شهدا همچون شهید همدانی بر دیگر روحیات آن‌ها مقدم بود.

وی با بیان اینکه همه شهدای ما قبل از اینکه نظامی باشند فرهنگی بودند و هستند، گفت: کار شهدا در عرصه‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی شهدا به خاطر اعتقاد و آرمان آن‌ها بر کار نظامیشان مقدم هست.

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه الله اعظم (عج) ابراز داشت: روحیه اعتقادی شهدا و رزمندگان است که آن‌ها را به عرصه دفاع و جانبازی و حماسه آفرینی می‌کشاند.

وی با اشاره به سخنان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه شهدا قبل از اینکه شهید شوند ابتدا شهید هستند، باید شهید باشند تا شهید بشوند، گفت: انگیزه، دغدغه و روحیه انقلابی همه بسیجیان، پاسداران و همه آن‌هایی که در عرصه دفاع مقدس، عرصه امنیتی در کشور و در عرصه‌های مقاومت انقلاب اسلامی و دفاع از حریم حرم مجاهدت و جانبازی و تلاش می‌کنند، آن‌ها را به این عرصه کشانده است.

جعفری با اشاره به برجستگی‌های بالای شهدا گفت: هر شهید از جمله شهید همدانی بنا به خصوصیات خاص خود گوشه‌ای از عرفان، ایمان و اعتقاد را که جانبازی در راه خدا است، به ما نشان می‌دهد.

وی با اشاره به زندگی پر از مجاهدت و تلاش و سخت‌کوشی سردار شهید همدانی گفت: شهید همدانی از ابتدای پیروزی انقلاب در عرصه‌های امنیتی و بعد با شروع جنگ تحمیلی در جبهه‌های مختلف حضور فعال و مجاهدانه داشتند.

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه الله اعظم (عج) با بیان اینکه شهید همدانی یکی از نیرو‌های تاثیرگذار در تشکیل تیپ محمد رسول الله (ص) بود، گفت: شهید همدانی در اواسط جنگ مسئولیت‌های مختلفی از جمله مسئول تیپ استان‌های همدان و گیلان و مسئولیت مختلف در قرارگاه برعهده داشت.

وی با تاکید بر اینکه شهید همدانی بعد از دفاع مقدس به کار‌های فرهنگی اجتماعی گرایش نشان داد، عنوان کرد: این گرایش یکی از ویژگی‌های برجسته این شهید بزرگوار است.

جعفری با بیان اینکه شهید همدانی علاوه بر اینکه در عرصه‌های دفاعی و امنیتی کار می‌کرد در عرصه‌های فرهنگی و هنری هم فعال بود و علاقه خاصی به هنرمندان داشت، افزود: ایشان به عرصه هنر و فعالیت اعتقاد داشت و این خصوصیت در وی برجسته بود.

وی با بیان اینکه بعد از به وجود آمدن داعش شهید همدانی سر از پا نشناخت و با اصرار از مسئولین و فرماندهان وقت برای رفتن به سوریه اذن گرفت، ابراز داشت: از افتخارات شهید همدانی در جبهه مقاومت مسلح شدن مردم سوریه و تشکیل جبهه مقاومت در سوریه و آغاز از بین رفتن داعش با مجاهدت‌های وی اسن که سرانجام هم در همین مسیر جان خود را تقدیم کرد.

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه الله اعظم (عج) تاکید کرد: هنرمندان در انعکاس ویژگی‌های شهدا و انتقال دغدغه‌ها، پیام‌ها و توانمندی‌های خود به نسل‌های آینده و ثبت ابعاد دینی و اعتقادی شهدا که آن‌ها را به اوج عرفان رسانده است بسیار تعیین کننده هستند.

روحیه ظلم‌ستیزی شهدا برگرفته از دستورات الهی است

وی با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی و عزت و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی در دنیا و اقتدار ملت ایران به خاطر جانبازی شهیدان در عرصه دفاع مقدس است، عنوان کرد: روحیه ظلم‌ستیزی شهدا برگرفته از دستورات الهی به مومنین است.

جعفری با بیان اینکه هر کسی که اهل جهاد و مبارزه و جانبازی در راه خدا و در مسیر نصرت دین  الهی است باید دارای روحیه ظلم‌ستیزی باشد، گفت: امروز حاصل مجموعه این فداکاری در دنیا دستاورد‌های بسیار بزرگی برای اسلام عزیز به ثمر آورده است.

وی با بیان اینکه هدف انقلاب اسلامی فقط از بین‌بردن رژیم منحوس پهلوی و جایگزین کردن یک نظام اسلامی نبود، تصریح کرد: پیاده‌سازی احکام الهی در جامعه هدف والای انقلاب اسلامی است که بسیاری از آن‌ها هنوز محقق نشده است.

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه الله اعظم (عج) عنوان کرد: با گذشت ۴۰ سال از انقلاب دستاورد‌های بزرگی را ما در عرصه‌های دفاعی، امنیتی و سازندگی کشور داشته‌ایم، اما اهداف والای انقلاب اسلامی که ساختن یک جامعه اسلامی عدالت محور، فرهنگ محور و اخلاق محور است تاکنون محقق نشده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب مسیر را برای همه آن‌هایی که دل در گرو انقلاب دارند و تلاش می‌کنند و می‌خواهند پیام خون شهیدان را منتقل کنند تشریح کرده است، گفت: این مسیر صرفاً تقدیر کردن از شهید نیست و انتقال پیام و اهداف شهید به نسل آینده مربوط به این اهداف انقلاب اسلامی است که باید همه به دنبال آن باشیم.

جعفری با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب از همه مردم به ویژه جوانان می‌خواهند که کمک و مجاهدت کنند تا اهداف والای شهیدان محقق شود، کادامه داد: رهبر معظم انقلاب از جوانان می‌خوهد تلاش کنند، در میدان باشند و در عرصه‌های مختلف انقلاب و مبارزه و جهاد که عمدتاً جهاد فرهنگی و اجتماعی است، حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه شهدا در وصیت نامه‌های خود به تلاش به محقق شدن اهداف والای انقلاب  اسلامی توصیه کرده‌اند، گفت: در گام دوم انقلاب باید به دنبال محقق کردن آن اهداف باشیم.

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه الله اعظم (عج) با بیان اینکه مطالعه وصیت‌نامه شهدا، توصیه آن‌ها و بررسی زندگی آن‌ها می‌تواند بسیار به ما کمک کند تا بتوانیم راه طولانی را محقق کنیم، ابراز داشت: خدای بزرگ را سپاسگزار هستیم  که به ملت ایران توفیق هدایت و عمل برای اهداف والای اسلامی، قرآنی در چارچوب انقلاب اسلامی و اهداف آن داده است.

وی با بیان اینکه افتخار بزرگ ملت ایران این است که بعد از ۱۴۰۰ سال پرچم اسلام، عدالت‌خواهی، مبارزه با ظلم و دفاع از مظلوم را بلند کرده است و به دنبال استقرار عدالت اجتماعی است، گفت: بستر تحقق این اهداف استقرار یک نظام است که این اقدام در طول گام اول انقلاب محقق شده است و نظام جمهوری اسلامی تشکیل شده و همه تهدیدات دشمنان بیرونی منطقه‌ای و داخلی علیه نظام مقدس دفع شده است.

جعفری با بیان اینکه استقرار این نظام  دستاورد بسیار والایی است، ابراز داشت: ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران با همه فراز و نشیب‌ها امروز به عنوان یک کشور دارای ثبات، امنیت و انتقال پیام برای اثرگذاری به دیگر ملت‌ها شناخته شده است که ما شاهد این افتخار هستیم.

وی با بیان اینکه هیچ اقدامی علیه نظام جمهوری اسلامی از سوی بزرگ‌ترین قدرت‌های نظامی، اقتصادی و سیاسی دنیا موفق نبوده است، با اشاره به  جنگ ۳۳ روزه حزب الله لبنان عنوان کرد: در این جنگ لبنان در برابر ارتش نسبتاً قوی که از نظر آمادگی و فناوری نظامی قدرت اول در خاورمیانه حساب می‌شود به پیروزی رسید.

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه الله اعظم (عج) افزود: این جنگ نمونه‌ای از آثار و تبعات جنگ ۸ سال دفاع مقدس ایران و آثار و برکات خون شهیدان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه هدف آمریکایی‌ها از استقرار در منطقه در سال ۸۰ و حمله به افغانستان و عراق تهدید و ارعاب و اگر می‌توانستند حمله به جمهوری اسلامی بوده است، گفت:  بعد از ۵ سال هزینه و سرمایه‌گذاری، مجبور به ترک منطقه می‌شوند و نمی‌توانند اقدامی کنند.

جعفری با اشاره به ساقط کردن هواپیمای آمریکایی‌ها در سال ۹۸، موشک باران پایگاه نظامی آمریکایی‌ها و توقف کشتی انگلیسی‌ها گفت: دشمنان اقدامی نتوانستند انجام بدهند که همه این‌ها حاصل اقتداری است که در طول ۴۰ سال به برکت خون شهیدان و جانبازی آن‌ها به دست ما رسیده است.

وی با بیان اینکه نتیجه مجموعه این موفقیت‌ها تثبیت نظام جمهوری برای رسیدن به اهداف والای انقلاب اسلامی و اهداف اسلامی است، عنوان کرد: این اهداف باید با مجاهدت و تلاش همه آن‌هایی که دل در گرو شهیدان دارند و برای شهیدان تلاش می‌کنند، قلم می‌زنند و به دنبال انتقال آثار شهید و ثبت آثار شهید هستند، محقق شود.

ما باید به دنبال هدف‌های والای شهیدان باشیم

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه الله اعظم (عج) افزود: یکی از اهدافی که ما باید دنبال کنیم همین هدف‌های والایی است که شهیدان دنبال آن بودند و این زمینه برای تحقق آن‌ها در گام دوم انقلاب با مجاهدت و تلاش مجاهدین مومن، انقلابی و ولایی که گوش به فرمان الهی هستند، آماده شده است.

وی با تاکید بر اینکه انتظار خدای متعال از مومنین این است که دینش را با از خود گذشتگی و تلاش یاری کنند، گفت: فقط نباید ادعا داشته باشیم چراکه در قرآن ایمان به همراه عمل صالح آمده است.

جعفری با بیان اینکه عمل صالح در هر مقطعی متفاوت است، گفت: در زمان جنگ حضور در جبهه، در عرصه‌های امنیتی مجاهدت و تلاش و در زمانی که احتیاج به کار فرهنگی و کار اجتماعی است تلاش و مجاهدت برای رشد وارتقاء جامعه و جامعه‌سازی عمل صالح است.

وی با تاکید بر اینکه ایمان همراه با عمل صالح باید جهادگونه باشد، گفت: اگر ما ادعای ایمان کنیم، نماز بخوانیم، روزه بگیریم، خوبی باشیم، دروغ نگوییم و... خوب است، اما این‌ها همه زمینه و مقدمه است برای اقدام، برای اینکه ما بتوانیم ادعای ایمان خود را ثابت کنیم؛ خدای متعال از ما عمل و تلاش می‌خواهد.

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه الله اعظم (عج) با بیان اینکه بدون صبر و استقامت و تحمل سختی‌ها و بدون مجاهدت و تلاش در راه خدا اهل بهشت نمی‌شویم، ابراز داشت: خوش به حال شهیدان که با مجاهدت و تلاش و تقدیم جانشان نمونه و الگو‌هایی هستند برای ما که مسیر آن‌ها را ادامه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید این را بدانید که تلاش و مجاهدت در عرصه‌های دفاعی و امنیتی  یک نوع از جهاد است که همان کشته شدن در راه خدا است، تصریح کرد: مجاهدت و تلاش فرهنگی و مجاهدت در راستای پیام‌رسانی خون شهیدان رسالت بزرگی است همان رسالتی که حضرت زینب (س) در انتقال پیام امام حسین (ع) در کربلا بر عهده گرفتند و اگر نبود این حرکت زینبی پیام عاشورا، پیام خون امام حسین (ع) که همان حفظ اسلام بود، محقق نمی‌شد که نشان از اهمیت این کار است.

جعفری با بیان اینکه کار شما که به دنبال انتقال پیام و هدف خون شهیدان به نسل‌های آینده هستید همان کاری است که حضرت زینب (س) بعد از عاشورا انجام دادند، عنوان کرد: احتیاج امروز جامعه این است که فداکاری و از خودگذشتگی‌های دفاع مقدس را به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش برای انتقال جهادگونه پیام خون شهدا اجر کار حرکت حضرت زینب (س) را دارد و شرط، جهادگونه بودن آن بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری است، خاطرنشان کرد: جهاد در متون اسلامی و شیعی ما سه شرط دارد اول اینکه این جهاد و تلاش خالص برای خدا باشد، همراه با سخت‌کوشی باشد و در مقابل مشکلاتی که در مسیر به وجود می‌آید صبور باشد.

مسئول قرارگاه فرهنگی اجتماعی حضرت بقیه الله اعظم (عج) با بیان اینکه هر مراسم و هر گونه اقدامی که به یاد شهدا انجام شود اجر و پاداش بالایی دارد و به تعبیر مقام معظم رهبری کمتر از شهادت نیست، گفت: این اقدام می‌تواند انتقال پیام شهدا به نسل‌های آینده باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات