فرمانده سپاه استان البرز گفت: راز اعتلای بسیج حضور در صحنه‌های جهاد است. بسیج همیشه برای خود صحنه‌های جهاد را در عرصه‌های مختلف علمی، سازندگی، فرهنگی، اقتصادی و امنیت تعریف می‌کند.
کد خبر: ۹۳۹۴۸۳۵
|
۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، سردار علیرضا حیدرنیا، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز ظهر امروز در گردهمایی حلقه‌های صالحین جهت تجدید عهد و پیمان با ولی امر مسلمین جهان که در مصلای امام خمینی(ره) کرج برگزار شد، اظهار داشت: بسیج یادگار امام عظیم‌الشأن ماست. امام خمینی (ره) در کم‌ترین زمان پس از پیروزی انقلاب اسلامی فرمان تشکیل ارتش 20 میلیونی آن زمان و ده‌ها میلیونی کنونی را صادر کردند.

راز اعتلای بسیج، حضور در صحنه‌های جهاد است

وی بسیج را یک درخت تنومند خواند و ادامه داد: الطاف و برکات این درخت تنومند روز به روز بیشتر می‌شود. بسیج یک تشکل مردمی بی‌نظیر در جهان است که همه کشورها آرزوی داشتن چنین تشکل مردمی که خالصانه برای خدمتگزاری به مردم در همه عرصه‌ها آماده است را دارند. امروز بسیج به بزرگ‌ترین امید برای همه آزادی‌خواهان در سراسر جهان تبدیل شده است. این مجموعه نماد حضور و مقاومت ملی و آگاهی یک ملت است.

فرمانده سپاه استان البرز مطرح کرد: بسیج یک نیروی خودجوش مردمی است که بر اساس آگاهی و اطمینان به ارزش‌های اصیل اسلام و انقلاب، هر کجا نیاز باشد، حضور پیدا می‌کند. بسیج، پیشگام در تمام عرصه‌هاست؛ یک روز برای دفاع از تمامیت ارضی و مقابله با دشمن متجاوز، یک روز برای مقابله با گروهک‌های تجزیه‌طلب و منافقین کوردل، یک روز در عرصه جهاد فرهنگی، یک روز برای کمک به هم‌نوع و کاهش آسیب‌های اجتماعی و یک روز برای کمک به مردم در مقابل بلایای طبیعی وارد عرصه می‌شود.

سردار حیدرنیا افزود: بسیج همچنین یک روز برای دفاع از حرم و حریم آل‌الله (ع) وارد میدان می‌شود و یک روز نیز برای کمک به مردم و حفاظت و صیانت از جان آن‌ها در مقابل ویروس کرونا در عرصه‌های کمک مؤمنانه، کمک به شبکه بهداشت و درمان کشور و استان، ضدعفونی اماکن و واکسیناسیون حضور پیدا می‌کند. بسیج همیشه خالصانه، بی‌ریا و بدون منت وارد عرصه خدمت‌رسانی به مردم می‌شود. بسیجی برای کمک به هم‌نوع خود سر از پا نمی‌شناسد.

وی اذعان داشت: بسیج به یک فرهنگ، تفکر و اندیشه متعالی تبدیل شده که با سرعت، مثل یک رود خروشان به سمت اهداف عالی انقلاب در حرکت است. بسیجی، لحظه لحظه زندگی خود را وقف اسلام، قرآن، انقلاب، ولایت و مردم می‌کند. بسیج آن‌قدر متعالی است که امام خمینی (ره) می‌فرمایند: من همواره به خلوص نیت و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم. از خداوند متعال می‌خواهم که مرا با بسیجیان محشور بگرداند و افتخارم در این دنیا این است که خود یک بسیجی‌ام.

سردار حیدرنیا بیان داشت: اگر در کشوری تفکر دلنشین بسیجی طنین‌انداز شد چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد شد. اگر روزی دشمن، به سرزمین ما چشم طمع داشته باشد بدانید که تفکر بسیجی بین مسئولین کشور کمرنگ شده است. اگر مردم عزیز ما گرفتار برخی مشکلات، به‌خصوص مشکلات معیشتی و اقتصادی هستند بدانید که زاییده آن است که برخی از مسئولین تفکر بسیجی نداشته‌اند. تقابل بین رزمندگان نیروی دریایی سپاه با جبهه استکبار یعنی آمریکای جنایتکار برخواسته از تفکر بسیجی است.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرمایند: پیوند بین بسیج با امام زمان (عج) یک پیوند ناگسستنی و همیشگی است. مگر می‌شود کسی یک پیوند همیشگی و ناگسستنی با امام زمان خود داشته باشد و در مقابل دشمنان قد علم نکند و نایستد؟ این بسیج عزیز ماست که با گذشت بیش از 40 سال از انقلاب، آن را به سلامت از همه فتنه‌ها، بدخواهی‌ها، کج‌اندیشی‌ها و گردنه‌های سخت و پیچیده عبور داده است. اگر امنیت امروز، امنیت پایداری است همه از کوشش و خدمات مخلصانه بسیج است.

فرمانده سپاه استان البرز اظهار داشت: وقتی داعش به جان مسلمانان افتاد این بسیجیان بودند که نه در ایران بلکه در تمام بلاد مسلمین، گوش به فرمان رهبر خود و فرماندهی جبهه مقاومت، حاج قاسم سلیمانی وارد نبرد با داعش و داعشیان شدند. دیدید که چه مخلصانه، قدرتمند و با صلابت برای همیشه آن شجره خبیث ملعون را از صحنه تاریخ محو کردند. آیا می‌شود این دلاورمردی را دید و بسیج را ندید؟ می‌شود کسی پا در مبارزه با شقی‌ترین انسان‌ها بگذارد و روحیه بسیجی نداشته باشد؟

سردار حیدرنیا بسیجیان را بندگان صالح خدا بر روی زمین دانست و خاطرنشان کرد: راز اعتلای بسیج حضور در صحنه‌های جهاد است. بسیج همیشه برای خود صحنه‌های جهاد را در عرصه‌های مختلف علمی، سازندگی، فرهنگی، غلبه بر فضای مجازی، اقتصادی و امنیت تعریف می‌کند. بزرگ‌ترین ویژگی بسیج داشتن ساختار منعطف است که هر جا به حضورش نیاز است ساختارش را متناسب با آن نیاز سازماندهی می‌کند. بسیج نوک پیکان حملات دشمن است زیرا تحت فرمان رهبری درست عمل کرده است.

وی با اشاره به خدمات بسیج در طول سال عنوان کرد: جهاد در بسیج، جهادی مداوم و مستمر است که در طول سال جریان دارد. هفته بسیج نمادی برای بزرگداشت و قدردانی از خواهران و برادران عزیزی است که خالصانه و مخلصانه در راه نظام و انقلاب گام برمی‌دارند. امام موسی کاظم (ع) می‌فرماید: خدا را در زمین‌ بندگانی است که برای رفع نیازهای مردم می‌کوشند، اینان در روز قیامت در امان‌اند.

انتهای پیام/ص

ارسال نظرات
پر بیننده ها