خبرهای داغ:
حسن پور با بیان اینکه امروز مردم در معیشت دچار مشکل هستند، گفت: همه ما افزایش قیمت‌ها را مشاهده می‌کنیم و تنها راه حل، پای کار آوردن ظرفیت‌های مردمی در نظارت و بازرسی و جهش تولید است.
کد خبر: ۹۳۹۵۳۸۹
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۹

 به گزارش خبرگزاری بسیج، غلام‌رضا حسن‌پور ، در دیدار با روسای اتحادیه‌های صنفی استان فارس، گفت: سال ۹۸ ابتدا سیل شیراز را داشتیم و حرکتی که در شیراز برای حمایت و همدردی با آسیب دیدگان از سیل رخ داد هم بی‌بدیل بود و هم الگو شد که باید استمرار پیدا کند.

او با بیان اینکه در پایان این سال هم کرونا پیش آمد و همراهی اصناف در رعایت محدودیت‌ها رخ داد که این هم برای ما الگو بود و اصناف موفق عمل کردند، گفت: در این برهه نیز اتاق اصناف استان فارس در بحث مطالبه‌گری برای مطالبات اصناف تلاش کردند.

مسئول  بسیج اصناف و تجار با تشکر از همت اصناف در کمک‌های مومنانه افزود: بسیاری از خانواده‌ها با همین بسته‌ها زندگی می‌کنند که این همت و همنوع‌دوستی اصناف استان فارس را می‌رساند.

او با بیان اینکه کرونا مشکلات زیادی ایجاد کرد، ولی محاسن زیادی نیز داشت که یک نمونه آن انفاق و مواسات است، بیان کرد: اگر جهش تولید داشته باشیم همه مشکلات هم در قیمت و هم تامین کالا حل می‌شود.

حسن‌پور با اشاره به جهش تولیدی که در زمینه ماسک و رفع نیازی که در جریان کرونا پیش آمد تصریح کرد: این برنامه تا جایی پیش رفت که ۱۰ میلیون دلار فقط ماسک صادر کردیم با وجود اینکه صادرات کامل اتفاق نیفتاد.

او در مثال دیگری از جهش تولید و رفع مشکلات بیان کرد: ابتدا برای تامین دستگاه اکسیژن‌ساز مشکل داشتیم، اما اکنون دستگاه اکسیژن‌ساز تولید می‌کنیم و اخیرا بسیج هزار دستگاه خریداری کرد و رایگان در اختیار بیماران قرار داده می‌شود.

رئیس بسیج اصناف و تجار با بیان اینکه با همت بسیج اصناف اکنون می‌توانیم صادر کنیم، گفت: وقتی بسیج وسط میدان است و کار را به دست مردم سپرد، موفق می‌شویم و تنها راه این است از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود.

حسن‌پور با بیان اینکه امروز مردم در معیشت دچار مشکل هستند، افزود: همه ما افزایش قیمت‌ها را مشاهده می‌کنیم و تنها راه حل، پای کار آوردن ظرفیت‌های مردمی در نظارت و بازرسی و جهش تولید است.

او با بیان اینکه دولت سیزدهم به بخش خصوصی اعتماد کرد، بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای بین معاون وزیر و بسیج برای نظارت بر بازار منعقد شده است که ما با ۲ شرط پذیرفتیم؛ یکی نظارت از مبدا تا مصرف یعنی از گمرک تا بازار و دوم دسترسی به سامانه‌های کشور است؛ مثل بازارگاه که نهاده‌ها را به دامداری و مرغداری واگذار می‌کند که تخلف در این زمینه سبب ایجاد بازار آزاد شده است.

مسئول  بسیج اصناف و تجار با بیان اینکه اگر بسیج بخواهد نظارت کند باید به اطلاعات آگاهی داشته باشد، تاکید کرد: بسیجی نیاز به مزد ندارد و بسیج اصناف هم برای اجرای موفق این تفاهم‌نامه کمک کند.

او با بیان اینکه اهل تصدی‌گری نیستیم و کار را به مردم می‌سپاریم، گفت: از اتاق اصناف هم می‌خواهیم که برای اجرای این تفاهم‌نامه کمک کند و ما به استان فارس بسیار امیدوار هستیم از اصناف فارس خیالمان راحت است.

حسن‌پور با بیان اینکه در ۲۹ اتاق بازرگانی بسیج راه‌اندازی شده و امیدواریم که این برنامه ادامه پیدا کند، افزود: اتفاق دیگر این است که به عنوان عضو ثابت تنظیم بازار با حق رای شدیم که در استان نیز اجرایی می‌شود.

او در پاسخ به مشکلاتی که از سوی روسای اتحادیه‌های صنفی مطرح شد، بیان کرد: مشکلاتی که اکنون اتحادیه‌های صنفی مطرح می‌کنند با ارائه راهکار جمع‌آوری شود تا در جلسه فردای تنظیم بازار مطرح و پیگیری شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها