مخلص الائمه با اشاره به اینکه امیدواریم زنگ پایان ریخت و پاش در شرکت هایی که حقوق معوق دارند زده شود افزود: البته این زنگ در روز معارفه بنده نیز اعلام شد و با قدرت نیز این مهم را پیگیری خواهیم کرد، اجازه نمی دهیم شرکت های درگیر با مشکل ریخت و پاش کنند که این مهم در استانداری نیز در حال انجام است.
کد خبر: ۹۳۹۵۵۰۷
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در جلسه فراکسیون کارگری مجلس با تشکل های کارگری استان مرکزی گفت: مباحث کارگری استان مرکزی به عنوان یک استانی که قطب صنعتی کشور است و دیگر حوزه ها نیز ظرفیت هایی دارد، تنها مربوط به اراک نیست و کل استان را در بر میگرد، در برخی شهرهای استان کمبود نیروی کار داریم، همه مسائل اراک نیز محدود به حدفاصل دروازه تهران تا سه راهی خمین و همه مسائل کارگری نیز محدود به آذرآب و هپکو نیست گرچه هپکو نماد ناکارآمدی در خصوصی سازی است و مسائل آن باید به طور جدی دنبال شود.

مخلص الائمه تصریح کرد: بحث صنعت استان و صنایع بزرگی که نماد صنعت استان شده اند، شرایط خاص خود را دارند و مسائل آنها باید به صورت ویژه دنبال شود.مشکلات اقتصادی در کشور و در استان به موقع تصمیم گیری نمی شود لذا انباشت مشکلات صورت می گیرد و بعدا در شرایطی قرار می گیریم که دیگر امکان حل یکپارچه مشکلات مهیا نخواهد شد و کشور در حوزه تحریم داخلی به این شرایط امروز می رسد.

وی ادامه داد: اگر خصوصی سازی در کشور دچار فساد شده و کار به جایی رسانده که بخش زیادی از بدنه مدیریت کشور از این فرآیند ناامید و پشیمان شده اند، راه حل هایی داشته و دارد و هنوز هم می توان با راهکارهایی آن را حل کرد، مجلس می تواند با یک ماده واحده عرصه و زمین را از خصوصی سازی خارج کند.

استاندار مرکزی گفت: در حوزه کارت بازرگانی نیز مفاسدی که اقتصاد کشور را گرفته عمدتا با یک نیم خط تصمیم گیری در حوزه قانونگذاری و مقررات گذاری در دولت قابل حل است.

وی با اشاره به اینکه امیدواریم زنگ پایان ریخت و پاش در شرکت هایی که حقوق معوق دارند زده شود افزود: البته این زنگ در روز معارفه بنده نیز اعلام شد و با قدرت نیز این مهم را پیگیری خواهیم کرد، اجازه نمی دهیم شرکت های درگیر با مشکل ریخت و پاش کنند که این مهم در استانداری نیز در حال انجام است.

مخلص الائمه گفت: هرآنچه در استان مرکزی قابلیت تولید دارد، اگر در کشور وارد شود حتما با قدرت و با استفاده از ابزار قانون و ابزار موجود در ماده ۲۳ قانون حمایت از کالای ایرانی دیده شود را پیگیری خواهیم کرد و معطل مدعی العموم هم نخواهیم ماند.

وی یادآور شد: در خصوص هپکو نیز این اقدام را انجام دادیم، بیش از ۲۲ سال است که بنده با هپکو در ارتباط هستم، هپکو آماده حرکت است و تنها نیازمند اصلاح مدیریتی و سهامداری و برخورد با رانت خواران فاسد است. 

استاندار مرکزی بیان کرد: تاسیس شرکت هایی در ابعاد ۴ یا ۵ هزار نفر در اقتصاد ایران منتفی است و چنین شرکت هایی ساخته نخواهد شد، اکنون شرکت هایی هستند که همانند ماشین سازی ۴ هزار نفر نیرو داشته اند که الان نیروهای آنها به سبب مشکلات از جمله مشکلات بانکی و تحریم و...به کمتر از ۲ هزار نفر رسیده است. 

وی ادامه داد: مشکلات بنگاه های اقتصادی و کارگری در استان راه حل اقتصادی و مدیریتی دارد و راه حل امنیتی و سیاسی ندارند.

مخلص الائمه تصریح کرد: مدیریت و حاکمیت وظیفه تامین چند مولفه از جمله عدالت، رفاه و امنیت را بر عهده دارد، دیوان سالاری استان مرکزی را به نفع عدالت و امنیت و رفاه مردم استان می‌شکنیم.

استاندار مرکزی گفت: تولید آند در استان در حال پیگیری است تا موانع موجود در این مسیر از جمله مسائل زیست محیطی و احتمالا دست های پشت پرده برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه های صنعت توصیه دنبال کردن بازارهای اقتصادی را داریم، به زودی دیپلماسی اقتصادی استان مرکزی را فعال میکنیم و ساختاری نیز تصویب میشود که طی این ساختار زمینه صادرات تولیدات صنعتی استان مهیا شود.

انتهای پیام 

ارسال نظرات