خبرهای داغ:

پیکر مادر سردار شهید حسن غازی در گلستان شهدای اصفهان آرام گرفت.

پیکر مادر سردار شهید حسن غازی(اولین فرمانده گروه موشکی ١۵خرداد نیروی زمینی سپاه) از فرماندهان برجسته توپخانه در دوران دفاع مقدس پس از تشییع در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۹۳۹۵۵۳۱
|
۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج اصفهان از روابط عمومی وتبلیغات گروه موشکی ۱۵ خرداد :آیین تشییع پیکر مادر شهید حسن غازی با حضور گسترده خانواده های شهدا، مسئولان و اقشار مردم امروز ( شنبه- ششم آذر ماه) برگزار شد، قرائت زیارت عاشورا، مداحی، سینه زنی و مرثیه سرایی از جمله برنامه های حاشیه آیین تشییع والده این سردار شهید اصفهانی بود.
حاجیه خانم«شهربانو اسلامی» مادر شهید حسن غازی ، ظهر پنجم آذرماه پس از ٣٨ سال دوری در سن ۹٠ سالگی به فرزند شهیدش پیوست.

سردار محمد آقائی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس در حاشیه این مراسم در مورد شهید غازی گفت: او فرمانده توپخانه ۱۵ خرداد و فرمانده توپخانه قرارگاه بود که در منطقه‌ای جلوتر از خط مقدم به‌نام سرپل به شهادت رسید و جسد او همان‌جا ماند.

فرمانده سابق دانشکده توپخانه سپاه ادامه داد: فرماندهان جنگ به مقام‌های اسمی خود توجهی نداشتند و خودشان را در صحنه نبرد مقدم‌تر دیگران می‌دانستند.

این پیشکسوت جهاد وشهادت وهمرزم شهید تهرانی مقدم وشهید حسن غازی اضافه کرد: شهید حسن غازی براساس حکم فرماندهی نمی‌کرد و یک رهبر نظامی بود؛ رهبری هنر فرماندهی از طریق قلب است و به عقیده من فرماندهی جسد و رهبری روح این جسد است.

سردار شهید حسن غازی؛اولین فرمانده گروه توپخانه ۱۵ خرداد در سال ۱۳۳۸ در خانواده‌ای مذهبی در شهر شهیدپرور اصفهان متولد شد و در سن ۱۶ سالگی بعنوان کاپیتان تیم فوتبال جوانان سپاهان بسیار خوش درخشید و در مسابقات قهرمانی کشور هم در منتخب اصفهان بعنوان ورزشکاری متدین، خوش فکر، خوش اخلاق، مستعد و با خلوص مطرح گردید که با شرایط فنی و تکنیکی بالائی که داشت در مسابقات قهرمانی آسیا به تیم ملی جوانان کشور دعوت شد.

وی با دوستان همرزمش برای اعتلای روح و جسمشان ورزش می‌کردند و در میادین ورزشی که دوستاران زیادی پیدا کرده بودند به صورت مخفیانه جلسه می‌گذاشتند تا بر علیه رژیم طاغوتی مبارزه کنند.

شهید غازی بسیار سعی داشت روح فرهنگ اسلامی را در جامعه ورزشی حاکم کند، او با پیروزی انقلاب اسلامی و شروع تحرکات ضد انقلاب در غرب کشور پس از طی یک دوره امداد پزشکی در بیمارستان دکتر شریعتی اصفهان بی‌درنگ برای ستیز با گروههای منحرف ضد انقلاب و التیام زخم‌های رزمندگان اسلام و مردم ستمدیده و محروم کردستان عزم آن دیار نموده و تمام تلاش خویش را در راه کمک به آنان در طبق اخلاص می‌گذارد.

با شروع جنگ تحمیلی شهید غازی عزم نبرد با متجاوزان بعثی را نمود و از منازل پست مادی به بامهای معنویت میدان جهاد هجرت نمود و خود را در صف کاروانیانی قرار داد که چهره‌های نورانی آنان در هر گوشه به چشم می‌خورد.

او در ابتدا مسئولیت یکی از آتشبارهای توپخانه را عهده دار شد؛ لذا لیاقت و کاردانی ایشان باعث شد تا بعنوان فرمانده گردان توپخانه خدمات شایانی را به جنگ بنماید.

غازی که از ابتدای جنگ با مسئولیتهای مختلف وارد عرصه‌های نبرد شده بود در بسیاری از عملیات‌ها در غرب و جنوب شرکت داشت و بی‌مهابا به دشمن می‌تاخت و هرگز ضعف و ناتوانی از خود نشان نمی‌داد، لذا فرماندهی کل سپاه مسئولیت اولین گروه توپخانه را به ایشان واگذار نمود و بعد از مدتی یگانهای مستقل توپخانه در سپاه با همفکری ایشان به وجود آمدند.

سرانجام در عملیات خیبر که برای شلیک موشک بهمراه سردار شهید حسن تهرانی‌مقدم، سردار سید حبیب‌الله اعتصامی و سردار محمد آقایی به خط مقدم طلائیه رفته بودند، در محاصره دشمن بعثی قرار می‌گیرند وشهید غازی و سردار اعتصامی همپای بسیجیان عاشق ساعت‌ها جنگیدند و حسن غازی هدف تیر مستقیم تانک دشمن قرار گرفته و به سوی لقاء الله شتافت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار