فرمانده سپاه روح الله بیان کرد:

بسیج سازندگی دژ مستحکم جریان انقلاب در دفاع از مستضعفان/ پرداخت بیش از ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ویژه واحد های تولیدی در استان

سردار کریمی گفت: تشکیل گروه های جهادی محله محور نیز گام دیگری از اقدامات بسیج سازندگی بوده که باعث شده است نقش آفرینی مردم در اجرای طرح های محرومیت زدایی بسیار پررنگ گردد.
کد خبر: ۹۳۹۵۸۱۰
|
۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی امروز در کارگروه بسیج سازندگی استان مرکزی گفت: طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی کارگروه بسیج سازندگی در سطح کشور به ریاست وزیر کشور و در سطح استان به ریاست استاندار می‌بایست با حضور کلیه اعضا در راستای پیگیری موضوعات خدمت‌رسانی به‌صورت هر فصل یک‌بار تشکیل گردد.

کریمی اظهار کرد: تمرکز عمده بسیج سازندگی در سطح استان در سه حوزه اصلی گروه‌های جهادی ، اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی است.

وی ادامه داد: در مجموع بسیج سازندگی استان مرکزی در ۵سال اخیر بیش از ۴۷۰میلیارد تومان خدمات محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی در سطح استان مرکزی در زمینه‌های عمرانی ، فرهنگی، اقتصادی، خدماتی و ... داشته است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: امروز بسیج سازندگی متولی هدایت، نظارت و صیانت از گروه‌های جهادی محسوب می‌شود و در این زمینه اقدامات ارزشمندی در زمینه سازمان‌دهی گروه‌های جهادی در قالب اقشار ۲۲گانه بسیج صورت داده است.

کریمی یادآور شد: اجرای طرح ها و پروژه های خدمت رسانی بسیج با بکارگیری گروه های جهادی تخصصی و جغرافیا محور بسیج سازندگی به استعداد ۱۲۵۰گروه جهادی به استعداد ۲۵هزار جهادگر در سطح استان صورت می گیرد به نحوی که این گروه ها به صورت میانگین در سال بیش از ۱۰۰هزار نفر روز ارائه خدمت صادقانه گامی استوار و پولادین در مسیر خدمت صادقانه به ولی نعمتان انقلاب اسلامی برمی دارند.

وی اضافه کرد: تشکیل گروه های جهادی محله محور نیز گام دیگری از اقدامات بسیج سازندگی است که باعث شده است نقش آفرینی مردم در اجرای طرح های محرومیت زدایی بسیار پررنگ گردد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: اجرای کلیه اقدامات بسیج سازندگی استان مرکزی همواره برپایه مشارکت مردم ، اهالی روستاها و همت گروه های جهادی استوار است و ما در بسیج سازندگی معتقدیم اجرای هر پروژه و طرح در مناطق محروم بدون نقش آفرینی مردم قطعا محکوم به شکست می باشد. "کار مردم توسط مردم" یکی از رویکردهای محوری بسیج سازندگی در مناطق محروم می باشد.

کریمی با اشاره به اینکه گروههای جهادی استان واقعا در همه مباحث درخشیده اند از سیل و زلزله گرفته تا کرونا و کمک های مومنانه... اظهار کرد: اقدامات این گروه ها فقط منوط به ایام تعطیل نوروز و تابستان نیست بلکه این گروه ها لحظه به لحظه با تمام توان و اراده در خدمت به محرومان ایستاده اند.

وی یادآور شد: به عنوان مثال در اوایل کرونا که ماسک پیدا نمی شد گروه های جهادی استان بیش از ۶میلیون ماسک بهداشتی تولید کردند و یا در مورد تغسیل اموات کرونایی توسط طلاب جهادگر و .... می توان اشاره کرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: ضرورت توجه به گروه های جهادی و پشتیبانی از گروه های جهادی یکی از وظایف محوله به دولت در قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و آیین نامه مصوب هییت وزیران است که متاسفانه در سالیان اخیر این موضوع ابتر مانده است.

 وی به فعالیت های صورت گرفته در حوزه اقتصادمقاومتی اشاره کرد و افزود: در زمینه اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی به دنبال تحقق سیاست های ۲۴گانه ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی است در این زمینه بسیج سازندگی در کنار آموزش و توانمندسازی متقاضیان، تلاش می کند بعد از افزایش مهارت افراد با ارائه تسهیلات، ارتقا فعالیت ها را در دستور کار برنامه های خود قرار دهد. به عنوان مثال در سال جاری بیش از ۵۰میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه توسط بسیج سازندگی با بازپرداخت ۷ساله جهت حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط تولیدی، صنایع تبدیلی، صنایع دستی و ...  پرداخت یا در حال پرداخت است.

 

کریمی با تاکید بر اینکه بسیج سازندگی موفق شده است در یک سال گذشته بیش از ۹۰۰شغل پایدار در سطح استان ایجاد کند ادامه داد: همچنین بسیج سازندگی جهت نقش دهی بیشتر به آحاد مردم در سطح استان مرکزی نسبت به ایجاد صندوق های قرض الحسنه مسجدمحور اشتغال زا اقدام کرده است که تاکنون ۷۰۰صندوق قرض الحسنه و ۵۰تعاونی در سطح استان مرکزی با هدایت و نظارت تسهیلگران و کارآفرینان جهادگر صورت گرفته است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی به پروژه های حوزه محرومیت زدایی در استان اشاره کرد و گفت: اجرای بیش از ۱۳۰۰ پروژه عمرانی محرومیت زدایی در ۴سال اخیر در مناطق محروم استان مرکزی به ارزش بیش از ۱۴۵میلیارد تومان شامل لایروبی قنوات، اجرای کانال های کشاورزی، خطوط انتقال آب، استخرهای ذخیره آب، راه های بین مزارع، مخازن آب شرب،مسکن، پل و راه های روستایی، تکمیل مساجد و مدارس، خانه های عالم و... است.

وی اضافه کرد: بسیج سازندگی استان مرکزی موفق شده است در زمینه کول گذاری و لایروبی قنوات بیش از ۴۵کیلومتر قنات را احیا کند و در این زمینه نقش اساسی را جهت حراست از منابع ارزشمند آب و آبادانی روستاها در مناطق محروم ایفاکند.

کریمی اظهار کرد: اجرای بیش از ۱۰۰کیلومتر کانال انتقال آب کشاورزی توسط بسیج سازندگی باعث شده است که این پروژه ها ضمن جلوگیری از اتلاف حدود۳۰ درصدی منابع آب در این مناطق، زمینه را جهت افزایش سطح زیر کشت، افزایش راندمان انتقال آب در مزارع و تحقق اقتصادمقاومتی در روستاها هموار کند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: همچنین در مناطق مستعد اجرای طرح های لوله گذاری و خطوط انتقال آب نقش پررنگی در امیدآفرینی و ایجاد رضایت مندی در بین اهالی مناطق محروم استان داشته است.

وی افزود: برای بالابردن راندمان ذخیره آب، ساخت بیش از ۳۵هزار مترمکعب استخرهای ذخیره آب بتنی درمناطق محروم و روستایی زمینه را جهت توجه به روستا و صیانت از منابع ارزشمند آب صورت داده است.

کریمی گفت: بسیج سازندگی استان مرکزی در دوسال اخیر با تحویل ۷۰۰مسکن محرومان به ارزش بیش از ۱۲۰میلیاردتومان گام ارزشمندی را در زمینه صاحب خانه شدن محرومان، معلولان و اقشار آسیب پذیر سطح استان مرکزی برداشته است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: توزیع بیش از ۱۵۰۰سری جهیزیه در دوسال اخیر-توزیع بیش از ۳۸۰هزار سبدمعیشتی کمک مومنانه در سطح استان - توزیع هزاران بسته لوازم التحریر و تبلت و ...ارائه خدمات پزشکی و درمانی توسط گروه های جهادی تخصصی، بیمارستانهای صحرایی و... از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی ادامه داد: امروز بسیج سازندگی دژ مستحکم جریان انقلاب در دفاع اصولی از خط مستضعفان است باید قدر این ظرفیت الهی را دانست . ذکر این نکته لازم است که تصویب رسیدن قانون جدید بسیج سازندگی در حمایت از گروه های جهادی و تقویت محور خدمت رسانی امری اجتناب ناپذیر است که تاخیر در تصویب و اجرایی شدن این مهم، ضربات جبران ناپذیری را درپی خواهد داشت.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: امروز بسیج سازندگی به عنوان پناهگاه جهادگران و ماوای گروه های جهادی بدون برخورداری از پشتوانه های ثروت، جانانه در مسیر دفاع از محرومین ایستاده است و می توان با کمترین حمایت و باور به این سازمان جهادی ، گام های بزرگ در زمینه خدمت به کشور برداشت.

کریمی خاطرنشان کرد: در هفته بسیج امسال نیز ۱۳۰پروژه محرومیت زدایی شامل مسکن محرومان و معلولان، کانال ها و خطوط انتقال آب، پل، جاده، استخر و ...  در سراسر مناطق محروم استان مرکزی به صورت تصویری با حضور معاون اول رئیس جمهور به بهره برداری رسید و استان مرکزی به نمایندگی از استانها در این جلسه به ارائه گزارش پرداخت که امروز بعد از کارگروه بسیج سازندگی به صورت نمادین تعدادی از این پروژه ها به صورت میدانی افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار