خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت گاز گلستان:

افزایش میزان مصرف گاز در گلستان/مشکلی در تأمین مصارف خانگی نداریم

طالبی گفت: زمستان امسال کمبود گاز برای مصارف خانگی نخواهیم داشت و افزایش قیمت ها هم بر اساس مصارف خانواده ها از ۴۰ درصد به بالا خواهد بود.
کد خبر: ۹۳۹۶۳۷۹
|
۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

افزایش میزان مصرف گاز در گلستان/مشکلی در تأمین مصارف خانگی نداریم

به گزارش خبرگزاری بسیج از گلستان؛ علی طالبی مدیرعامل شرکت گاز استان گلستان اظهار کرد: در حوزه گازرسانی در استان گلستان تاکنون ۱۰ میلیون متر مکعب شبکه گاز رسانی و ۳۰۰ هزار انشعاب اجرا شده که با این اقدامات ۶۱۵ هزار مشترک در بخش خانگی و تجاری از نعمت گاز بهره مند شده اند.

وی با اشاره به اینکه حدود هزار واحد صنعتی و خدماتی را گاز رسانی کرده ایم، خاطرنشان کرد: برای سال جاری با اعتبار ۲۴۰ میلیارد تومانی که برای شرکت گاز گلستان در نظر گرفته شده در نظر داریم بخشی انشعابات جدید در روستاهای مناطق مرزی، دور افتاده و کوهستانی و همچنین توسعه شبکه های داخل شهری و شهرک های صنعتی را ایجاد کنیم.

طالبی گفت: با این اقدام بین ۲۰ تا ۲۵ هزار مشترک جدید خانگی و ۱۶۰ واحد صنعتی جدید از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

مدیر عامل شرکت گاز استان ادامه داد: در حال حاضر ۹۰۶ روستای گلستان گازرسانی شده و گازرسانی به ۲۱ روستا شهرهای گرگان، گنبد، آزادشهر و مراوه تپه در دست اجرا است وهمچنین ۱۸ روستا هم در مرحله مناقصه و طراحی قرار دارد که امیدواریم تا پایان سال به مرحله اجرا برسد.

وی یادآور شد: به ۳۰ روستا به دلیل جمعیت کمتر از ۲۰ خانوار و یا مسأله ای مانند جابه جایی و غیره قابلیت گازرسانی وجود ندارد.

طالبی در ادامه با اشاره به اینکه در زمستان امسال هیچ مشکل کمبود گاز برای مشترکان خانگی و تجاری نخواهیم داشت، ادامه داد: نگران تامین گاز برای مشترکان نیستیم اما برای صنایع محدودیت های انجام می شود که در همین خصوص ذخیره سازی های لازم انجام شده و سوخت مایع به آنها تعلق می گیرد.

این مقام مسئول افزود: وزارت نفت تعهدی که برای تامین انرژی صنایع را دارد با جایگزین کردن سوخت های دیگر تامین می کند.

طالبی با بیان اینکه نرم مصرف گاز در کشور بسیار بالاست، تصریح کرد: چهارشنبه گذشته در گلستان ۱۲ میلیون متر مکعب در مصارف خانگی و تجاری مصرف گاز داشته ایم، که بسیار زیاد است.

وی با اشاره به افزایش قیمت بهای مصرف گاز افزود: تعرفه گاز در ۲۶ آبان ماه تغییر کرده اما با توجه به ۱۲ پلکان مصرف که داریم برای سه دهک اول هیچ تغییر قیمت نخواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت گاز گلستان گفت: با توجه به اینکه بیشتر شهرهای گلستان در اقلیم سه قرار دارد تا ۴۰۰ متر مکعب قیمت گاز افزایش نخواهد داشت، و همانند تعرفه سال گذشته حساب می شود اما از ۴۰۰ متر مکعب بالاتر مشمول افزایش قیمت خواهد شد و در هر پله ۴۰ درصد افزایش قیمت خواهیم داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها