۳۰ طرح بازآفرینی در استان اردبیل در دست اجرا است

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: در حوزه بازآفرینی ۳۰ طرح در محلات مختلف شهرستان‌های اردبیل، مشگین شهر، پارس آباد و خلخال در حال اجرا است.
کد خبر: ۹۳۹۶۴۱۸
|
۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵

۳۰ طرح بازآفرینی در استان اردبیل در دست اجرا است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، شهرام باباخانی افزود: این طرح ها که شامل بازآفرینی محلات،ساماندهی بافت‌های فرسوده شهری، ساخت پایگاه سلامت، مدرسه و کلانتری است با تامین ۲۰۰میلیارد ریال منابع داخلی اجرایی می‌شود.

وی اظهار کرد: در هشت  شهر استان  در قالب ۷۰ محله هدف، مطالعات بازآفرینی و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی انجام شده و مقرر است با همکاری شهرداری‌ها طرح‌های بازگشایی معابر، آسفالت کوچه‌ها، پازل کاری، جدول‌گذاری، توسعه پارک و احداث مجموعه‌های ورزشی، بهداشتی و درمانی همراه با توسعه فعالیت‌های آموزشی اجرا شود.

باباخانی درباره احیای بافت‌های فرسوده شهری گفت: ۲۰ محله در اردبیل، ۱۲ محله در مشگین‌شهر، ۱۱ محله در پارس‌آباد  و هفت محله در خلخال بعنوان بافت فرسوده شناسایی شده که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای این طرح‌ها هزینه می‌شود.

وی افزود: هدف اصلی از اجرای این طرح‌ها ارتقای شاخص‌های زیست سالم و با کیفیت شهروندان است تا بهترین شرایط زندگی در همه نقاط شهر فراهم آید.

معاون مسکن و ساختمان راه و شهرسازی استان اردبیل از مرمت بازار تاریخی اردبیل خبر داد و گفت: برای مرمت و بازسازی این بازار ۱۶۰ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

وی درباره پروژه ساماندهی رودخانه بالیخلوچایی اردبیل اظهار کرد: این پروژه اقدام مشترک شهرداری و راه و شهرسازی است که از سال گذشته با ۳۰میلیارد ریال اعتبار شروع شده و روند اجرایی پروژه هم مطلوب است.

 باباخانی  در زمینه احیا و نوسازی واحدهای مسکونی در محلات هدف نیز گفت: اجرای پروژه‌های زیرساخت و تاسیسات شهری و ساختمانی بر اساس اقدام مشترک، افزایش توانمندسازی و ارتقای کیفی زندگی در محلات هدف و رسیدن به متوسط شهری و ارتقای شاخص های کیفی زندگی از اهداف و برنامه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل می‌باشد.

معاون ساختمان و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینکه  ۵۴۰ واحد مسکن در قالب طرح اقدام ملی مسکن در استان اردبیل در طرح جهش تولید مسکن ادغام شده افزود:در قالب این طرح  متقاضیان می‌توانند از تسهیلات مناسب طرح جهش تولید مسکن استفاده کنند.

وی از افزایش پرداخت تسهیلات در قالب این طرح بین ۲۵۰ میلیون تومان تا ۴۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه متقاضیان در تأمین مبالغ آورده با مشکلاتی روبه‌رو بودند، قرار شد در قالب طرح جهش تولید مسکن به جای آورده تسهیلات بیشتری از سوی بانک‌ها پرداخت شود تا امکان جبران مبالغ اولیه به نوعی فراهم آید.

ارسال نظرات