به همت آستان قدس رضوی برگزار شد؛

تشریح برنامه های بزرگداشت هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت آیت الله مدرس(ره) در کاشمر

مدیرعامل موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی در تشریح برنامه های هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت آیت الله مدرس گفت: تلاش می‌کنیم بقاع و مساجد وابسته به آستان قدس رضوی را به تراز زندگی ارتقاء یابند.
کد خبر: ۹۳۹۶۷۵۲
|
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی از کاشمر، حجت الاسلام «علی اصغر عطاران طوسی» در نشست خبری با اصحاب رسانه، با اشاره به فرارسیدن هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت آیت الله مدرس گفت: با عنایت تولیت آستان قدس رضوی و حمایت های سازمان علمی فرهنگی، اتفاقات و رویدادهای متفاوتی در راستای قطب علمی، فرهنگی و اجتماعی در زیارتگاه شهید مدرس در حال انجام است.

وی افزود: تأسیس دفتر پژوهشی، راه اندازی مرکز قرآن کریم، آغاز به کار سامانه هایی برای ارتباطات و خدمات اجتماعی، تأسیس کانون آموزشی برای آموزش مهارت های مختلف مورد نیاز مردم از مهمترین اقدامات زیرساختی در این زیارتگاه است.

عطاران طوسی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که این زیارتگاه را به زیارتگاهی در طراز زندگی تبدیل کنیم تا بتواند در حوزه های مختلف نیازهای مردم اعم از مجاوران و زائران را تأمین کند. با استفاده از ظرفیت های شهید مدرس و ارادتی که مردم به این شهید دارند با یک برنامه ریزی دقیق و مدون می توانیم این مجموعه را به پایگاهی تبدیل کنیم که قطب زندگی مردم باشد.

وی بیان کرد: ظرفیت ها و امکانات خوبی در زیارتگاه وجود دارد که برای تکمیل آن دفتر پژوهشی تأسیس و راه اندازی خواهد شد تا با تأکید بر حوزه اخلاق حکمرانی و اخلاق قانون گذاری متناسب با شهید مدرس و جذب پژوهشگران زیر نظر بنیاد پژوهش های آستان قدس رضوی فعالیت می کند.

عطاران طوسی افزود: در موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی رسالت و ماموریتی با عنوان زندگی به سبک بندگی تعریف کردیم. به دنبال این هستیم که بقاع متبرکه را به پایگاهی برای گسترش زندگی سالم، پاک و آرام تبدیل کنیم. در این راستا با استفاده از ظرفیت بقاع متبرکه و تمامی کانون ها و تشکل ها، باید بتوانیم این مراکز را پایگاه های مردمی کنیم. لذا در این پایگاه ها نیازهای علمی، فرهنگی و اجتماعی باید مورد توجه و عنایت قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: تعریف ما از یک زندگی مومنانه، این است که در حرکت طبیعی جامعه جاری و ساری است و در این حرکت طبیعی با تمامی فراز و فرودها بندگی لحظه به لحظه موج می زند.

مدیرعامل موسسه فرهنگی و بقاع متبرکه آستان قدس رضوی بیان کرد: درصدد هستیم بقاع و مساجد وابسته به آستان قدس رضوی را به تراز زندگی ارتقا دهیم. رسیدن به تراز زندگی به این معناست که زمانی که یک زائر وارد این مجموعه ها می شود احساس نکند که تنها یک نماز جماعت و دعا خوانده می شود بلکه باید گوشه و کنار زندگی مردم و نیازهای مشاوره ای ، فکری، اجتماعی و فرهنگی آنان مستقیم حمایت و هدایت شود. بقاع متبرکه بهترین کانون هایی هستند که بتوانند این فضا را پمپاژ کنند و یک ظرفیت متفاوت و متنوعی در اختیار زائر و مجاور قرار دهند.

عطاران طوسی در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله مدرس(ره) به تشریح ویژه برنامه های بزرگداشت هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت آیت الله مدرس(ره) پرداخت و گفت: برگزاری دوره های آموزش ضمن خدمت کارکنان آستان قدس رضوی در راستای معرفی شهید مدرس به صورت مجازی، تهیه و تدوین سرود جدید حماسی با عنوان «نماینده جاودان ملت، مرد روزگاران»، ماجرای برنامه «حکایت صالحین»، طراحی بروشور معرفی شهید مدرس (ره) به زبان های فارسی، انگلیسی و عربی، برگزاری مسابقه فرهنگی بصورت جدول و ارسال به آموزش و پرورش و ادارات و نهادها تحت عنوان «زنده تاریخ»، برپایی نمایشگاه کتاب شهید آیت الله مدرس (ره) در زیارتگاه با عنوان «مجاهد نستوه»، اجرای ویژه برنامه نجوای عارفانه و قرائت دعای روحبخش کمیل با حضور مداح حرم مطهر رضوی حاج على ملائکه در زیارتگاه از برنامه های هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت آیت الله مدرس (ره) است.

وی رونمایی از پوستر فراخوان ملی داستان نویسی با موضوع شهید آیت الله مدرس (ره) در حوزه کودک ونوجوان، برپایی کارگاه زنده خوشنویسی و نقاشی با حضور هنرمندان استان و شهرستان با موضوع «گلواژه های ماندگار»، افتتاح شعبه دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی، پخش مستقیم دعای ندبه از شبکه اول سیما از جوار زیارتگاه شهید آیت الله مدرس (ره) را از دیگر برنامه های سالگرد این عالم وارسته اعلام کرد و افزود: مراسم اصلی بزرگداشت هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت آیت الله مدرس (ره) با سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی در روز پنجشنبه ۱۱ آذرماه در زیارتگاه این شهید راه حق و حقیقت برگزار می شود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها