سرپرست دانشگاه یاسوج گفت؛ توسعه کمی و کیفی آموزش و پژوهش از اهداف دانشگاه یاسوج است و به طور جد این رویکرد دنبال می شود .
کد خبر: ۹۳۹۶۷۵۹
|
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج کهگیلویه و بویراحمد، دکتر بهادر کرمی در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن خیرمقدم به خبرنگاران و تبریک هفته بسیج افزود؛ افتخار می کنم که یک بسیجی هستم و بسیج در طول این سالها خدمات شایانی به مردم ارایه کرده است.

وی یاد و خاطره شهیدان آوینی، شهید صارمی و شهید رسانه استان شهید خداعفو عبدیان را گرامیداشت و گفت؛ نقش اصحاب رسانه در تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشی به جامعه بی بدیل است.

سرپرست دانشگاه یاسوج در ادامه به فعالیت های علمی و پژوهشی خود اشاره کرد و ابراز داشت؛ بنده عضو هیات علمی دانشگاه کاشان بودم و به درخواست مرحوم دکتر عسکریان وارد دانشگاه یاسوج شدم و از سال ۷۷ ارتباط من با دانشگاه یاسوج شروع شد در حالی که آن زمان زیر پنج درصد نیروی دکتری در استان وجود داشت.

وی سپس نسبت به برخی رسانه ها که در معرفی سوابق علمی و اجرایی اش منصفانه قلم زنی نکردند گلایه کرد و گفت؛ اولین استاد تمام دانشگاه یاسوج و کهگیلویه و بویراحمد و دارای مقالات علمی معتبر کشوری و بین المللی هستم و بیشتر در حوزه علمی و تحقیقاتی فعالیت دارم.

وی در خصوص بخشندگی هنرمند مطرح هم استانی زنده یاد حسین پناهی مطالبی را عنوان کرد و افزود؛ اهل دژکوه شهر سوق و همشهری مرحوم حسین پناهی هستم و یکسال در تهران با همدیگر هم دوره بودیم. 

کرمی تصریح کرد؛ در دوره ای که بنده معاونت آموزشی دانشگاه یاسوج بودم با تلاش ها و پیگیری زیادی که انجام شد دوره تحصیلات تکمیلی را راه اندازی کردیم و هر پیشرفتی در این حوزه اتفاق افتاده مربوط به آن دوران است.

کرمی افزود؛ دانشگاه یاسوج می توانست از این مرحله پیشرفت کند اما نکرد و الان تعداد دانشجویان ما از دانشگاه جیرفت کمتر است.

سرپرست دانشگاه یاسوج با اشاره به اینکه توسعه کمی و کیفی آموزش و پروهش از اهداف دانشگاه یاسوج است، ابراز داشت؛ ایجاد رشته های جدید در مقاطع تحصیلی مختلف و راه اندازی پژوهشکده های مورد نیاز دانشگاه در دستور کار است.

کرمی تصریح کرد؛ پژوهش و تحقیقات بر مجهولات است و محققین و اساتید بر مواردی در علوم اقتصادی و تجربی و ... متمرکز می شوند. 

وی بیان کرد: دانشگاه یاسوج به لحاظ جمعیت در تحقیقات بنیادی و توسعه مرزهای دانش جزو دانشگاه های معتبر کشور و بین المللی است.

کرمی ابراز داشت؛ دانشگاه یاسوج ۲۸۰ عضو هیات علمی و پنج دانشکده دارد و یک دانشکده یعنی صنعت و معدن چرام در حال تعطیلی است زیرا برای آن دانشجو نگرفتند و کاری انجام نشد. 

سرپرست دانشگاه یاسوج گفت؛ در زمینه اقدامات پژوهشی و تحقیقات بنیادی جزو برترین های کشور و دنیا هستیم. 

وی به فرارسیدن هفته پژوهش اشاره کرد و افزود؛ دانشگاه یاسوج قرار است در هفته پژوهش پیشرفت های علمی و بنیادی و فناورانه را به نمایش بگذارد ولی به دلیل شرایط کرونا امکان برگزاری  نمایشگاه به صورت حضوری نیست و از طریق فضای مجازی برگزار می‌شود. 

کرمی بیان کرد؛ دانشگاه یاسوج دارای مشکلات زیادی است اما از مسئولان ارشد استان، نمایندگان استان، استاندار و نیروهای استان که در تهران مشغول فعالیت هستند انتظار کمک و همکاری دارم .

وی گفت؛ اصحاب رسانه برای پیشرفت و رشد دانشگاه یاسوج تلاش کنند و بازوی ما برای تذکرات، ارایه پیشنهادها و پرهیز از رفتن به سوی خطاها باشند. 

کرمی اظهار داشت؛ قول می دهم تا زمانی که انتقادهای سازنده و منصفانه صورت بگیرد از طرف دانشگاه یاسوج علیه خبرنگاران شکایتی به مراجع قضایی صورت نگیرد .

وی به برنامه های خود در نخستین روز انتصاب در دانشگاه یاسوج اشاره کرد و گفت؛ تاکنون با اعضای هیات علمی سه دانشکده فنی و مهندسی، کشاورزی ومنابع طبیعی و علوم انسانی نشست هایی را برگزار کرده ایم و مابقی دانشکده ها از جمله دانشکده فنی و دانشکده صنعت معدن چرام نیز در هفته بعد برگزار خواهند شد .

وی گفت؛ طرح های پژوهشی با همکاری استانداری و دانشگاه یاسوج صورت می گیرد و ارتباط خوبی با مراکز رشد و پارک علمی و فناوری خواهیم داشت.

کرمی ابراز داشت: پروژه های عمرانی راکد دانشگاه یاسوج را به صورت ویژه از طریق سازمان مدیرت و برنامه ریزی جهت اختصاص اعتبار پیگیری کرده ایم. 

وی گفت؛ دانشگاه یاسوج یک دانشگاه کرونا زده نیست و فعال و پویا به کار خود ادامه می دهد و هم اکنون دانشجویان ارشد و دکتری بصورت حضوری در کلاس ها شرکت می کنند و باقی مقاطع نیز بزودی راه اندازی خواهند شد.

وی در خصوص خروجی دانش آموختگان دانشگاه نیز گفت؛ در آیین نامه های جدید وزارت علوم در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری پایان نامه های تقاضا محور دیده شده است و در دانشگاه یاسوج نیز به این موضوع توجه می شود.

سرپرست دانشگاه یاسوج ابراز داشت؛ طرح آمایش سرزمینی استان کهگیلویه و بویراحمد از طریق استانداری استان تدوین شده و حوزه های مختلف از جمله آموزش و پژوهش و توجه به دانشگاه در آن پیش بینی شده است.

وی گفت؛ دانشکده صنعت و معدن چرام در تشکیلات دانشگاه دیده شده و پذیرش دانشجو و راه اندازی خوابگاه برای دانشجویان در دستور کار است.

کرمی ابراز داشت؛ بی تعارف بگویم اراده روسای قبلی دانشگاه یاسوج تعطیلی دانشکده صنعت و معدن چرام بود.

وی گفت؛ در گذشته اعتباراتی نیز برای تکمیل این دانشکده در چرام اختصاص داده شد و برای بررسی بیشتر وضعیت این دانشکده به شهرستان چرام سفر خواهم کرد.

کرمی تصریح کرد؛ توسعه زیرساخت ها علمی و پژوهشی،ساختارهای فیزیکی و ارتباط گسترده با مسئولان و جامعه صنعت و معدن و همچنین نهادینه کردن احترام و عدالت در دانشگاه یاسوج دنبال می شود.

وی گفت؛ از سیاست زدگی در دانشگاه یاسوج جلوگیری می شود و تنها برای رشد و توسعه دانشگاه با سیاسیون ارتباط برقرار خواهیم کرد نه برای اوامر و اجرای دستورات آنها. 

انتهای پیام

ارسال نظرات