خبرهای داغ:
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین؛

فعالیت ۳۵ مرکز توانبخشی در استان قزوین

جاتن گفت: دفتر توانبخشی در سه محور مراقبتی، روزانه و توانپزشکی و توانمندسازی فعالیت می کند که در همین راستا ۳۵ مرکز توانبخشی در استان فعال است.
کد خبر: ۹۳۹۶۸۰۱
|
۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۷

قزوین_ به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، راحله جاتن معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: معاونت توانبخشی مجموعه اقداماتی است که در راستای توانبخشی و افزایش مشارکت معلول در جامعه خدمات ارایه می دهد.

وی گفت: سال ها در تلاش بودیم تا با آگاه‌سازی جامعه، بتوانیم فرد معلول را در راستای مشارکت در جامعه توانمند سازیم. بر همین اساس طرح های خوبی در جامعه اجرا شده است.

وی گفت: دفتر توانبخشی در سه محور مراقبتی، روزانه و توانپزشکی و توانمندسازی فعالیت می کند که در همین راستا ۳۵ مرکز توانبخشی در استان فعال است.

جاتن با اشاره به فعالیت مراکز خدمات در منزل اظهار کرد: پنج مرکز خدمات در منزل در استان فعال است که تیم متشکل از پزشک و پرستار خدمات را به فرد معلول در منزل ارایه می دهند. همچنین دو مرکز مراقب در منزل نیز در قزوین فعال هستند که خدمات مراقبتی فرد را ارایه می دهند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین عنوان کرد: سه خانه حمایتی معلولین ذهنی در استان فعال هستند که در در ازای هر فرد معلول مبلغ ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به این مراکز پرداخت می شود.

وی افزود: همچنین یک مورد خانه حمایتی ذهنی برای دختران در استان در حال فعالیت است و یک مرکز خانه حمایتی ذهنی پسران در حال تاسیس است. همچنین یک خانه حمایتی سالمندان و یک خانه حمایتی برای بیماران مزمن نیز در استان در حال فعالیت هستند.

جاتن در ادامه با اشاره به خدمات ارایه شده در کل مراکز توانبخشی استان تصریح کرد: ما در شبانه روز بیش از ۱۲۰۰ نفر را در مراکز رسیدگی کرده و به آنها خدمات ویژه ارایه می دهیم در حالی که با توجه به شرایط کرونا و حضور معلولین در این مراکز، جزو استان های برتر در پایین بودن ابتلا کرونا هستیم.

وی اضافه کرد: دفتر امور توانبخشی روزانه توانپزشکی در طول روز و ساعات خاص به معلول خدمات مشاوره ای و توانبخشی جسمی ارائه می دهند که در سطح استان پراکنده است.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین اظهار کرد: تامین تجهیزات توانبخشی در این دفتر وجود دارد و برای تأمین و نوسازی برخی تجهیزات یک میلیارد و پانصد میلیون تومان دریافت کردیم و به همراه کمک خیرین این تجهیزات در هفته ملی و روزجهانی معلول رونمایی می شود.

جاتن در ادامه خاطرنشان کرد: عوامل مختلفی در معلولیت نقش دارند که این عوامل در حین بارداری، زایمان و تصادفات می باشند. در واحد پیشگیری خانواده های دارای دو و یا سه معلول و بیشتر، باید مشاوره ژنتیک انجام دهند. همچنین در راستای توانمند سازی فرد معلول که به استقلال فرد کمک می کند و مناسب سازی جزوی از این امر است، در ازای مناسب سازی منزل ده میلیون تومان به خانواده پرداخت می شود.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: پرداخت حق پرستاری برای کسانی که دارای ضایعه نخاعی هستند، بهش دیگری از اقدامات این دفتر است که ۴۶۰ مورد ضایعه نخاعی در استان وجود دارد.

جاتن یادآور شد: ۵۱ مرکز مثبت زندگی در استان تاسیس شد که بر اساس مناطق جغرافیایی مناطق زندگی افراد معلول طراحی شده و در واقع پلی بین سازمان بهزیستی و معلولین در سطح استان است.

جاتن در پایان گفت: تفاهم نامه ای با هلال احمر برای کمک بیشتر به معلولین بابت تامین داروها و وسایل بهداشتی و پروتز و خدمات توانبخشی از شهریورماه تا کنون منعقد شده است.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها