خبرهای داغ:
احمدی گفت: ۲ هزار و ۳۸۸ دانش‌آموز با نیازهای ویژه و تلفیقی در استان قزوین وجود دارد.
کد خبر: ۹۳۹۶۹۶۴
|
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، شورای هماهنگی، پشتیبانی و توسعه آموزش و پرورش استثنایی استان قزوین با حضور دکتر سیدجواد حسینی معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و مدیران و مسوولان آموزش و پرورش و دستگاه های خدمات رسان در سالن جلسات شهید سلیمانی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برگزار شد.

سید معرفت الله احمدی رئیس آموزش استثنایی استان قزوین در این مراسم بیان کرد: ۸۵ دانش آموز با آسیب شدید و خفیف شنوایی در مدارس با نیازهای ویژه استان تحصیل می‌کنند که ۹۰ درصد این افراد در دوره پیش دبستانی هستند.

وی گفت: امسال ۳۵۵ دانش آموز ناشنوا و کم شنوا در مدارس استان مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۸۵ نفر در مدارس با نیازهای ویژه و ۲۷۰ نفر در مدارس تلفیقی‌ حضور دارند.

احمدی اظهار کرد: سن طلایی برای آموزش این دانش آموزان، سه تا پنج سال است. تعداد کل دانش آموزان استثنایی استان ۲ هزار و ۶۰۰ نفر است و دانش آموزان دچار آسیب دیدگی شنوایی تقریباً ۱۴ درصد از دانش آموزان استثنایی استان را شامل می‌شود که با استفاده از فناوری‌های نوین، تحت آموزش مربیان و معلمان متخصص قرار دارند.

احمدی با اشاره به سه مرکز تخصصی آموزش ناشنوایان در استان قزوین، عنوان کرد: خدماتی که در این مدارس ارائه می‌شود شامل آموزشی، پرورشی و توانبخشی و تربیت شنیداری و گفتار درمانی بوده که از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با اشاره به خدمات حمایتی اضافه کرد: این خدمات شامل هزینه‌های سمعک، کاشت حلزون، شنوایی و دارو مستقیماً از طریق سازمان استثنایی کشور به حساب دانش آموزان این مدارس واریز می‌شود.

وی با اشاره به محدودیت‌های آموزشی که در دوران کرونا برای دانش آموزان ایجاد شد، افزود: موضوع توانبخشی این دانش آموزان باید به صورت حضوری باشد اما در ایام کرونا با توجه به محدودیت‌هایی که وجود داشت به صورت حضوری و آموزش انفرادی در دستور کار قرار گرفت.

احمدی تاکید کرد: ۹۰ مربی، کار آموزش ددانش آموزان ناشنوا و کم شنوا را در استان برعهده دارند و تقویت گفتاری و زبان آموزی دانش آموزان را به صورت تخصصی انجام می‌دهند.

رئیس اداره آموزش‌ و پرورش استثنایی استان قزوین گفت: هزار و ۳۸۰ دانش‌آموز تلفیقی - فراگیر با معلولیت شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی و اوتیسم باهوش معمولی در مدارس عادی تحصیل می کنند.

احمدی تصریح کرد: ۲ هزار و ۳۸۸ دانش‌آموز با نیازهای ویژه و تلفیقی در استان قزوین وجود دارد که از این تعداد، هزار و ۸ دانش‌آموز با نیازهای ویژه ذهنی، شنوایی، بینایی، جسمی حرکتی، چند معلولیتی و اوتیسم در مدارس استثنایی استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات
پر بیننده ها