مدیر آموزش‌وپرورش بردسکن با اشاره به اینکه از 168 فضای آموزشی در این شهرستان بیش از 40 درصد نیاز به ایمن‌سازی و بازسازی دارد، گفت: مانور زلزله در مدارس با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب آور به‌صورت نمادین برگزار شد.
کد خبر: ۹۳۹۶۹۸۶
|
۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در بردسکن، مدیر آموزش‌وپرورش این شهرستان در حاشیه اجرای بیست و سومین مرحله مانور زلزله در مدارس گفت: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این مانور آموزش‌های لازم را قبل از اجرای این مانور از سوی مربیان جمعیت هلال‌احمر شهرستان بردسکن فراگرفتند تا بتوانند با شنیدن صدای آژیر هرچه سریع‌تر به محل‌های امن شناسایی‌شده رفته و به طرز صحیح در این نقاط پناه بگیرند.

40 درصد مدارس نیاز به ایمن‌سازی و بازسازی دارد

«علی‌اکبر چراغیان» زمان اجرای این مانور زلزله را نیم ساعت اعلام کرد و افزود: این مانور باهدف کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله و ارتقاء فرهنگ ایمنی و مقاوم‌سازی، ارتقاء مهارت‌های فردی و جمعی جوامع دانش‌آموزی و واکنش صحیح و سریع در برابر زلزله و استفاده کاربردی و عملی از آموخته‌های نظری دانش آموزان با همکاری جمعیت هلال‌احمر، آتش‌نشانی، اورژانس 115، نیروی انتظامی و اعضای شورای مدیریت بحران بردسکن برگزار شد.

وی تصریح کرد: از مجموع 168 فضای آموزشی در شهرستان بردسکن بیش از 40 درصد آن نیاز به ایمن‌سازی و بازسازی دارد.

در این مراسم معاونت امور عمرانی فرمانداری بردسکن با قدردانی از متصدیان برگزاری این مانور فرضی گفت: یکی از مکان‌هایی که در مواقع بحران می‌تواند به‌عنوان یک اقامتگاه موقت باشد، مدارس است که می‌طلبد متولیان امر در این رابطه اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

بردسکن روی خط زلزله و گسل معروف درونه قرار دارد

«مهندس سید مهدی عصمتی» با اشاره به اینکه بردسکن روی خط زلزله قرار دارد و گسل معروف درونه در این شهرستان قرارگرفته است، برآمدگی کامل دستگاه‌ها در مواقع بحران تأکید کرد و گفت: برگزاری این‌گونه مانورها یک نوع آمادگی دستگاه‌ها در امدادرسانی به آسیب‌دیدگان است که نیاز است آموزش‌های لازم به جامعه هدف داده شود.

عصمتی بابیان اینکه 65 درصد از مساحت استان در سطح لرزه‌خیزی بالا قرار دارد و 35 درصد آن نیز در حد متوسط است یادآور شد: امروز آموزش نیاز اولیه خانواده‌ها در مواقع بحران است و ضرورت دارد هر خانه یک امدادگر داشته باشد.

 وی همچنین بر مقاوم‌سازی منازل مسکونی تأکید و اضافه کرد: خوشبختانه دولت تسهیلات بسیار خوبی را برای این مهم در نظر گرفته است. در این مانور دانش‌آموزان با نحوه پناه گیری و تخلیه از کلاس‌ها، آموزش‌های لازم را فراگرفتند.

گفتنی است: بیست و سومین مرحله مانور زلزله با شعار مدرسه ایمن، جامعه تاب آور به‌صورت نمادین با حضور معاونت امور عمرانی فرمانداری این شهرستان و دیگر مسئولان، در آموزشگاه دخترانه شهید محمود اسلامی مقدم با به صدا درآمدن آژیر و پخش آن از طریق بلندگوهای مدارس به‌طور هم‌زمان برگزار شد.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها