خبرهای داغ:
سردار سلیمانی در قرارگاه تعلیم و تربیت استان خوزستان:
رییس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر لزوم استعدادیابی از کادرهای بسیجی و ارزیابی آنها با برگزاری دوره‌های مختلف عنوان کرد: تعلیم و تربیت مهم‌ترین بخش سند راهبردی نیروهای بسیجی است.
کد خبر: ۹۳۹۷۲۰۰
|
۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج سردار غلامرضا سلیمانی رییس سازمان بسیج مستضعفین، در قرارگاه تعلیم و تربیت استان خوزستان که با حضور اعضای استانی قرارگاه و فرماندهان نواحی تشکیل شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان در ایجاد شبکه تربیتی صالحین در کشور پیش قراول بوده است؛ بنابراین برآنیم که با اعتلای شبکه تربیتی صالحین و بر بستر این شبکه ، نظام نوینی به نام نظام تربیتی بسیج که تربیت در میدان، فرمانده، مدیر، سرگروه نقش آفرین و مربی را عملیاتی و پیاده سازی کنیم.

سردار سلیمانی افزود: ستون این نظام تربیتی، شبکه تربیتی صالحین است؛ که برای وسعت این خیمه باید فرماندهان بسیجی و سرگروه‌های نقش آفرین بتوانند در میدان مشی تربیتی داشته باشند.

وی ادامه داد: این خط مشی تربیتی کار ساده‌ای نیست و پیاده‌سازی آن نیازمند برنامه‌ریزی مدون است؛ بسیج از علما جدایی ناپذیر است و با حوزه‌های علمیه ارتباط خوبی دارد و باید از این ظرفیت برای تقویت نظام تربیتی خود بهره‌مند شوند.

وی یادآور شد: بسیج به کادرهای انقلابی در دانشگاه، آموزش و پرورش و جامعه دسترسی دارد و باید برای تقویت نظام تربیتی خود از این ظرفیت نیز بهره‌مند شود؛ توانمندسازی هم باید با توجه به استعداد کادرهای مختلف انجام شود.

سردار سلیمانی با تأکید بر لزوم استعدادیابی از کادرهای بسیجی و ارزیابی آنها با برگزاری دوره‌های مختلف عنوان کرد: تعلیم و تربیت مهم‌ترین بخش سند راهبردی نیروهای بسیجی است؛ ما از نونهالان تا بزرگسالان و برای اقشار مختلف هدف گذاری داریم.

وی با اشاره به اینکه در پیاده سازی آموزش‌های تربیتی باید از روش‌های نوین و بومی استفاده کنیم، یادآور شد: از ظرفیت‌های فضای مجازی هم نباید غافل شد و در عین حال نسبت به آموزش استفاده صحیح از شبکه‌های مجازی ارائه شود؛ رفع شبهات و ابهاماتی که در فضای مجازی ارائه می‌شود نیز باید از سوی جوانان مؤمن، انقلابی و جهادی انجام بگیرد.

سردار سلیمانی با اشاره به بهره‌مندی حداکثری از ظرفیت‌های آموزش و پرورش برای تقویت نظام تربیتی بسیج ادامه داد: به دنبال این هستیم تا طرح شهید بهنام محمدی را در قالب همین نظام تربیتی رونق داده و جای خودش را پیدا کند؛ مساجد، آموزشگاه‌ها و خانواده‌ها نیز باید با هم ارتباط مستمر و مفیدی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه پشتیبانی لازم و به اندازه از نظام تربیتی انجام می‌شود، گفت: با توجه به اینکه خوزستان قبلاً هم الگوی نمونه نظام تربیتی را در کشور ارائه کرده حالا هم توانایی عرضه الگوی جدید و اعتلا یافته را برای توسعه نظام تربیتی بسیج دارد؛ خوزستان توانایی دارد تا یک بار دیگر این الگوسازی را برای کشور محقق کند.

سردار سلیمانی با اشاره به اینکه بر اساس منویات مقام معظم رهبری تربیت کادرهای انقلابی توسط تشکیلات مردم پایه بسیج باید انجام شود، بیان کرد: باید تمام ظرفیت‌ها را به میدان آورد تا در این زمینه موفقیت‌های لازم را به دست آوریم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها