خبرهای داغ:
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان همدان:

امروز چاپ نیاز به نگاه ویژه‌ای دارد/ چاپ ابزار انتقال فکر و اندیشه است

همدان-رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان همدان با بیان اینکه امروز چاپ نیاز به نگاه ویژه‌ای دارد، گفت: چاپ ابزار انتقال فکر و اندیشه و شناسایی هویت ما و تکمیل‌کننده یک محصول فرهنگی است.
کد خبر: ۹۳۹۷۲۴۲
|
۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲
امروز چاپ نیاز به نگاه ویژه‌ای دارد/ چاپ ابزار انتقال فکر و اندیشه است

به گزارش خبرگزاری بسیج، امیر خضریان در جشنواره صنعت چاپ و تجلیل از فعالان عرصه چاپ که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالن همایش‌های مجتمع فرهنگی هنری ابن سینا برگزار شد، اظهار کرد: جشنواره صنعت چاپ در سنوات گذشته همزمان با روز ملی صنعت چاپ برگزار می‌شد که امسال به علت تقارن با افتتاح موزه صنعت چاپ در این روز برگزار شد.

وی با بیان اینکه کشورهای توسعه یافته به صنعت چاپ توجه خاصی دارند، گفت: تمام ساختارهای آموزشی، صنعتی، فرهنگی، صادراتی و حتی رسانه‌ای وابسته به این صنعت است.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران استان همدان با تاکید بر اینکه ابزار رسانه، مطبوعات، کتاب و فرهنگ و هنر صنعت چاپ است، گفت: صنعت چاپ پایه‌ها و رکن توسعه یک کشور است.

وی با بیان اینکه چاپ ابزار انتقال فکر و اندیشه و شناسایی هویت ما و تکمیل‌کننده یک محصول فرهنگی است، ابراز داشت: چاپ ایجاد ارزش افزوده می‌کند و توسعه رسانه و مطبوعات است.

خضریان با تاکید بر اهمیت صنعت چاپ و با بیان اینکه باید صنعت چاپ را حمایت کرد، عنوان کرد: حوزه چاپ در وزارت ارشاد جایگاهی ندارد بنابراین درخواست ما این است که چاپ را ببینید و متجلی کنید.

وی با بیان اینکه اداره صمت و اتاق اصناف اگرچه در همدان همواره کمک حال ما بوده‌اند اما نگاه آنها به صنعت چاپ در مقیاس صنفی نگاه خاص نیست و نگاه بسیار ساده است، گفت: یک چاپخانه یک کارخانه است و باید به اثرگذاری آن در جامعه توجه شود و نگاه آماری و تجاری به صنعت چاپ نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه همکاران ما در کشور شرایط سختی را طی می‌کنند، گفت: امروز چاپ نیاز به نگاه ویژه‌ای دارد چراکه تسهیلات عادی بخش صنعت کمک‌کننده نیست و باید ویژه‌تر دیده شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات