حمایت از اقشار آسیب پذیر و ضعیف در شرایط سخت کرونایی خود زمینه انسجام بخشی بیشتر جهادگران را فراهم آورد از تهیه بسته های معیشتی کمک مومنانه تا تهیه جهیزیه و راه اندازی کارگاه های تولیدی و اقدامات محرومیت زدایی صحنه های جهاد همراه با معنویت و اخلاق را در جامعه رقم زد.
کد خبر: ۹۳۹۷۴۲۹
|
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛در شرایطی که جامعه در بخش های مختلف به ویژه حوزه اقتصادی دستخوش تغییرات و تورم های افسار گسیخته گردیده بود فعالیت های تشکل ها به ویژه گروه های جهادی بیش از گذشته به صورت گسترده دنبال شد.

حمایت از اقشار آسیب پذیر و ضعیف در شرایط سخت کرونایی خود زمینه انسجام بخشی بیشتر جهادگران را فراهم آورد از تهیه بسته های معیشتی کمک مومنانه تا تهیه جهیزیه و راه اندازی کارگاه های تولیدی و اقدامات محرومیت زدایی صحنه های جهاد همراه با معنویت و اخلاق  را در جامعه رقم زد.

یکی از طرح های جدید و نو در عرصه های فعالیت های جهادی راه اندازی قرارگاهی با عنوان شهید اسدا.. لاجوردی با هدف ارائه خدمت به زندانیان و خانواده های آنان بود.

توجه به این قشر و کمک به زندانیان و خانواده هایشان با رویکرد بازگشت به آغوش جامعه،عرصه را برای ورود جهادگران باز کرد تا جایی که در دی ماه سال99 خبر راه اندازی قرارگاهی با عنوان شهید اسدا... لاجوردی در منتشر شد.

سید عباس حسینی دبیر قرارگاه جهادی شهید لاجوردی استان مرکزی با اشاره به نقش گروه‌های جهادی در تحقق شعار سال با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری گفت: گروه‌های جهادی باید صدای تولیدکننده و مطالبه‌گر باشند و در زمینه اشتغال‌های زودبازده برای خانواده‌های نیازمند فعالیت و از ایده‌ها حمایت کنند.

حسینی تصریح کرد: به کارگیری زندانیان در راستای تولید، اشتغال و درآمدزایی برای زندانیان و خانواده‌های آنها ثمرات خوبی دارد که قرارگاه جهادی شهید لاجوردی در زمینه اشتغال زودبازده در زندان قدم برداشته است.

اما گفتنی است سرآغاز این اقدام نو و جهادی برای اولین بار در استان مرکزی شروع گردید و فصلی جدید در تاریخچه اقدامات جهادی جهادگران رقم زد.

در این راستا همزمان با راه اندازی قرارگاه شهید لاجوردی در استان مرکزی حاجی محمدی رئیس سابق سازمان زندان ها با اشاره به ضرورت حضور گروه های جهادی در زندان ها بیان داشت: ما هنوز از نگاه متعالی حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری«مدظله العالی» در خصوص زندانبانی در نظام اسلامی و جایگاه تربیتی زندان فاصله داریم و برای اینکه این آرمان و نگاه محقق شود به همت گروه های جهادی نیاز داریم.

وی ادامه داد: امروزه ضدانقلاب برای ضربه زدن به نظام از هر فرصتی برای جوسازی و دروغ پراکنی و سیاه نمایی استفاده می کند از این رو گروه های جهادی که نسبت به نظام و انقلاب و مردم غیرت و تعصب دارند می توانند با انجام فعالیت های مورد نظر این بهانه را از دشمن بگیرند.

حاج محمدی بیان داشت: کار شما در زندان در دو بخش، کمک به زندانیان برای بازگشت به زندگی سالم و کمک به خانواده زندانیان برای پیشگیری از توسعه جرم در جامعه، خلاصه می شود.

گفتنی است قریب به یکسال از شکل گیری قرارگاه شهید لاجوردی در استان مرکزی می گذرد و ا امروز شاهد هستیم این اقدام جهادی بزرگ تبدیل به یک الگو برای سایر استان ها نظیر سمنان،یزد،البرز،لرستان و سایر استان های دیگر شده است.

 

ارسال نظرات