خبرهای داغ:
همدان-رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان گفت: یکی از موضوعاتی که در حوزه فرهنگی و مدیریت شهری دنبال می‌شود آمیختن فرهنگ و هنر در وحی الهی است.
کد خبر: ۹۳۹۷۴۴۳
|
۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، روح الله وجدی هویدا در آئین رونمایی از مصحف شریف کتابت شده برای اهدا به مقام معظم رهبری همزمان با بزرگداشت استاد مرتضی شعبانی که در سالن همایش‌های تالار قرآن برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در حوزه فرهنگی و مدیریت شهری دنبال می‌شود آمیختن فرهنگ و هنر در وحی الهی است.

وی با بیان اینکه با توجه به اعتقاداتی که ما در این حوزه داریم لازم است که این موضوع را جدی بگیریم، گفت: همکاران ما در حوزه فرهنگی از سال‌های گذشته با همکاری هنرمندان شهر همدان کتابت مصحف شریف را شروع کرده‌اند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با بیان اینکه امروز شاهد آن هستیم که استاد شعبانی چهارمین مصحف خود را برای اهدا به دفتر مقام معظم رهبری تمام کرده‌اند، عنوان کرد: طی این سال‌هایی که قرآن کتابت می‌شد، شاهد اتفاقات فرهنگی جالبی بوده‌ایم و انس گرفتن با قرآن و عجین شدن با گوشت و پوست را احساس کرده‌ایم.

وجدی با بیان اینکه استاد شعبانی شبانه روز برای کتابت مصحف شریف وقت می‌گذاشتند تا اثر هنری خوبی را به جا بگذارد، افزود: ایشان دیگران را برای ورود به این حوزه تشویق می‌کردند تا نشر قرآنی به صورت یک کار هنری اتفاق بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه ما در آینده نیز پیگیر این اقدامات خواهیم بود و از راهنمایی‌های اساتید رشته‌های مختلف برای نشر قرآن استفاده خواهیم کرد، گفت: تلاش خواهیم کرد قرآن را در حوزه زندگی مردم و فضاهای شهری با روش هنری انتشار دهیم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با بیان اینکه نشر آثار قرآنی به حضور هنرمندان و کمک آنها نیاز دارد که هنر با قرآن پیوند داشته باشد، خاطرنشان کرد: استاد شعبانی کتاب اول خود را به خانواده شهدای شهرداری، کتاب دوم خود را به خانواده شهید سلیمانی، کتاب سوم خود را به حرم امام حسین(ع) و کتاب چهارم خود را به دفتر مقام معظم رهبری اهدا کرده است.

وی افزود: آثار خطاطی استاد شعبانی در تالار قرآن نصب شده است و در معرض تماشای علاقمندان است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات