علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در دیدار با یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش مهم ترین مسائل آموزش و پرورش استان مرکزی خصوصا سه شهرستان اراک خنداب و کمیجان را مطرح کرد.
کد خبر: ۹۳۹۷۸۶۹
|
۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در دیدار با یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش مهم ترین مسائل آموزش و پرورش استان مرکزی خصوصا سه شهرستان اراک خنداب و کمیجان را مطرح کرد.

وی در این دیدار با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی در مدارس شهرستان های اراک و ساوه، گفت: در حالی که در سال جاری حدود ۸۰۰بازنشسته آموزش و پرورش داشته ایم، کل نیروهای جدید جذب شده و یا نیروهایی که با عناوین مختلف بکارگیری شده اند به همان میزان است و کمبود های قبلی جبران نشده است. لذا وزیر دستور دادند تا سهمیه بیشتری به این دو شهرستان داده شود تا کمبود ها جبران شود.

کریمی با بیان اینکه ۱۸۵میلیارد ریال کمبود بودجه در استان برای برخی حقوق نیروهای آموزش و پرورشی وجود دارد، تشریح کرد: تغییر صندوق نیروهای مدارس استثنایی که باعث ایجاد مشکل در بازنشستگی آنها شده است، پرداخت سنوات ارفاقی فرزندان و همسران شهدا، پرداخت هزینه بیمه پایه جانبازان شاغل در آموزش و پرورش، پرداخت هزینه ماده ۵۱ ایثارگران طی سالهای ۹۱ تا ۹۴، پرداخت اجاره بهای مدارس اوقافی استان مجموعا کسری بودجه ۱۸۵ میلیاردی را رقم زده است. با بیان این کسری بودجه به وزیر جدید، ایشان به معاونت مالی وزارتخانه دستور دادند تا پیگیری لازم انجام شود.

وی با اشاره به پیشنهاد برخی از فرهنگیان نخبه استان درباره اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در یکی از مدارس استان به عنوان پایلوت، گفت: این پیشنهاد به وزیر داده شد که مقرر شد تا وزیر وقتی برای آشنایی با این طرح آزمایشی بگذارند و در صورت تایید، به شورای عالی آموزش و پرورش کشور ارائه شود تا اولین مدرسه کشور برای محقق کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را در استان مرکزی و شهر اراک داشته باشیم.

کریمی با اشاره به لزوم تغییر تیم مدیریتی در صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: وزیر جدید نیز برای تحقق این مهم پیگیر است تا تیمی مدبر و پاکدست بر این صندوق مدیریت داشته باشد و مطالبات آنها را دنبال کند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات