زاهدان/ حسن زاده گفت: ‏نیروی زمینی سپاه از سال ۸۸ تا آبان امسال ۱۱ هزار و ۲۹۱ پروژه عمرانی با اشتغالزایی ۳۷ هزار و ۱۴۰نفر کارگر فصلی، ۱۱ هزار و ۵۶۰ نفر اشتغال ‏دائم و ۹۹ هزار و ۲۶۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است.
کد خبر: ۹۳۹۸۰۹۰
|
۱۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۳

سرهنگ پاسدار قاسم حسن زاده در گفتگو با خبرنگار بسیج در زاهدان اظهارداشت: در زمینه ایجاد اشتغال و توانمندسازی معیشتی ساکنان مناطق محروم پنج هزار و ۳۲۴ پروژه توسط سپاه اجرا شده که شامل ۸۷۱ برنامه تولیدی است.

وی افزود: این تولیدی‌ها شامل ۵۰ کارگاه صنایع دستی و پوشاک، تیرچه بلوک، درب و پنجره‌سازی، ۳۱ مورد پرورش شترمرغ و ۱۹۴ کارگاه بلدرچین، راه‌اندازی ۵۱ پنل خورشیدی و ۱۵ نانوایی، احیای پنج مورد معدن، ایجاد یک کارخانه پسته پاک‌کنی و احداث ۲۲ مورد استخر پرورش ماهی است.

 مدیر روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه جنوب شرق کشور تصریح کرد: اهدای دام سبک به ۳۵۸ خانواده، ساخت ۱۲۲مورد جایگاه دام، ساخت ۲ باب مغازه، اهدای هشت دام سنگین، ایجاد یک مجموعه تحقیقاتی و توزیع ۱۱ دستگاه جوجه‌کشی از دیگر اقدامات سپاه در عرصه اشتغالزایی به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: ۹۷۶ برنامه در زمینه کشاورزی شامل حفر و بازسازی ۱۶۱ حلقه چاه کشاورزی و آشامیدنی، احیای ۳۸ قنات، تسطیح ۳۸۱ پروژه شامل( ۷۶۲ هکتار اراضی کشاورزی)، ساخت و ترمیم ۳۱۹ واحدگلخانه، کمک به کشت محصولات کشاورزی به ۴۳خانواده و آبیاری قطره‌ای ۳۴ هکتار باغات در این مدت صورت گرفته که زمینه اشتغال را برای ۹ هزار و ۸۰۳ نفر به صورت دائم و ۳۱ هزار و ۱۱۳ نفر کارگر فصلی ایجاد کرده است.

سرهنگ حسن‌زاده به احیای ۳۳ هزار هکتار اراضی مستعد سیستان و بلوچستان مصوبه سفر رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: از این میزان ۲۲ هزار هکتار مطالعه آن انجام و۶ هزار و ۹۵۴ هکتار آن با راه‌اندازی ۶ شرکت تعاونی ایثار احیاء شده است.

ارسال نظرات