خبرهای داغ:
همدان-مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به مطالبات این شرکت از مشترکین گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان ۱۲۸.۵ میلیارد تومان از مشترکین خود طلب دارد.
کد خبر: ۹۳۹۸۳۲۸
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵

به گزارش خبرگزای بسیج، شیرزاد جمشیدی در حاشیه افتتاح نمایشگاه سیم و تجهیزات برقی سرقت شده که به همت دفتر حراست و امور محرمانه این شرکت با حضور جمعی از مسئولین استانی برگزار شد، اظهار داشت: دو معضل جدی که در سالیان اخیر صنعت برق با آن مواجه بوده است، سرقت سیم و تجهیزات برقی از شبکه‌های برق و سرقت انرژی الکتریکی با وصل برق غیر مجاز در حواشی شهر‌ها است.

وی افزود: از ابتدای سال ۹۵ تا پایان آبان ماه سال ۱۴۰۰ بیش از ۸.۵ میلیارد تومان سیم و تجهیزات برقی در استان سرقت شده است که در این رابطه با همکاری و هماهنگی نیرو‌های انتظامی، مدیریت آگاهی استان، دفتر حراست و دفتر حقوقی شرکت توزیع نیروی برق و همچنین با رسیدگی مراجع قضایی ۱۷۳ نفر دستگیر و روانه زندان شدند و مبلغ ۶۹۳ میلیون تومان خسارت از سارقین اخذ شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به سرقت ۱۳ هزار و ۲۵۷ کیلوگرم سیم مسی از شبکه‌های توزیع برق استان ابراز داشت: در سال ۱۴۰۰ در امور یک برق همدان بیشترین سرقت تجهیزات برقی و در شهرستان فامنین کمترین سرقت را داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد ۸۷۵ مورد سرقت در استان بوده‌ایم، گفت: یکی از راهکار‌های مؤثر برای جلوگیری از این سرقت‌ها، تبدیل سیم‌های مسی به کابل خودنگهدار است که در این راستا طی سال گذشته ۳ هزار و ۳۹۸ کیلومتر از شبکه مسی استان با هزینه‌کرد ۲۸ میلیارد تومان به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

جمشیدی تصریح کرد: ایجاد گشت‌های مشترک شبانه با نیروی انتظامی، نصب اسپیسر و قفل و جوشکاری لولای درب تابلو‌های برق و... از دیگر اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از سرقت تجهیزات برقی از شبکه‌ها بوده است.

وی با بیان اینکه برای سال جاری نیز برنامه‌های پیشگیری با جدیت پیگیری و اجرایی می‌شود، ادامه داد: تبدیل ۴۵۰ کیلومتر سیم مسی به کابل خودنگهدار نیز با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان توسط معاونت برنامه‌ریزی و مهندسی در سطح استان در دست انجام است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطالبات این شرکت از مشترکین عنوان کرد: شرکت توزیع نیروی برق استان ۱۲۸.۵ میلیارد تومان از مشترکین خود طلب دارد که از این میزان ۴۸.۱ میلیارد تومان در بخش خانگی، ۳۱.۳ میلیارد تومان در بخش عمومی، ۲۵.۸ میلیارد تومان در بخش کشاورزی، ۲۱.۲ میلیارد تومان در بخش سایر مصارف و ۲.۱ میلیارد تومان در بخش صنعتی است.

وی افزود: عدم وصول این مبلغ مشکلات عدیده‌ای در پی دارد و درخواست ما از مشترکین این است که با پرداخت به موقع هزینه برق مصرفی خود ما را در ارائه بهتر و مطلوب‌تر خدمات یاری دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات