خبرهای داغ:
سردار زهرایی، به فعالیت ۹۲ عملیاتی قرارگاه جهادی محرومیت زدایی در کشور اشاره کرد و گفت: صندوق‌های قرض الحسنه مردمی باید قرارگاه عملیاتی مردم پایه‌ای اقتصاد و پیشران حرکت بانکداری اسلامی در اقتصاد خرد شوند.
کد خبر: ۹۳۹۸۳۴۱
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶

به گزارش خبرنگارخبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار محمد زهرایی مسئول بسیج سازندگی کشور امروز در همایش تجلیل از صندوق‌های قرض الحسنه و کارآفرینان برتر خراسان جنوبی در بیرجند، گفت: امروز مردم از ما انتظار خدمات فنی و تخصص دارند و خدمات تنها پرداخت تسهیلات و امور مالی نیست، بایستی در خدمت به مردم رویکرد خود را به نفع مردم تغییر دهیم.

وی به راه اندازی طرح جامع محرومیت زدایی مردم پایه توسط بسیج سازندگی در کشور اشاره کرد و گفت: هدف از این طرح انجام خدمات هدفنند به مردم است لذا با ۱۱ وزارت خانه که در راستای این طرح فعالیت داشتند تفاهم نامه‌ها و قرارداد‌هایی را مصوب کردیم.

سردار زهرایی عنوان کرد: با آغاز به کار دولت مردمی امید ما برای خدمت به مردم بیشتر شد و به سراغ دولت مردان
سیزدهم رفتیم تا هرچه به دولت قبل عرضه کردیم با امید بیشتر به این دولت عرضه کردیم.

وی ادامه داد: درهفته بسیج در دیدار با رئیس جمهور بسته جامع مردم پایه فعالیت‌های بسیج  را ارائه کردیم که امتداد فعالیت مشترک بسیج و دولت است، این بسته پیشنهادی مورد استقبال رئیس جمهور قرار گرفت و براین مبنا بسیج تشکیلات مردمی انقلاب است.

مسئول بسیج سازندگی کشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که بسیج را پاره تن مردم دانستند، افزود: ایشان همچنین فرمودند: که کلید حل مشکلات کشور مردم هستند.

سردار زهرایی اظهار داشت: بسیج مولود انفلاب است تا مردم را برای حل مشکلات کشور و نقش آفرینی در عرصه‌های مختلف به صحنه آورد.

فعالیت عملیاتی ۹۲ قرارگاه جهادی محرومیت زدایی در کشور/ صندوق‌های قرض الحسنه مردمی پیشران حرکت بانکداری اسلامی هستند

وی بیان کرد: اندیشه‌ها و باور‌های راکد معتقد به نا امیدی و حل نشدن مشکل است، اما امروز با روی کار آمدن دولت مردمی از باید‌ها و شدن‌ها صحبت می‌کند که باید برای برای حل مشکلات کشور و تغییر و تحول نیازمند تصمیم‌های سخت ومهم است.

مسئول بسیج سازندگی کشور تاکید کرد: هردولتی بدون نگاه و کمک مردم نمی‌تواند مشکلات را حل و از باید‌ها سخن بگوید.

سردار زهرایی افزود: صندوق‌های  قرض الحسنه مردمی پیشران حرکت بانک داری اسلامی در اقتصاد خرد و پایه دار مردمی یعنی جایی که اقتصاد می‌ماند باید وارد عمل شوند و مشکل حل شود.

وی با بیان اینکه مردم بهترین ناظرهستند، ادامه داد: جنس کار وقتی مردمی می‌شد هزینه‌ها پایین می‌آید و کیفیت کار بالا می‌رود و اثر بخشی ایجاد و جلوی انحراف نیز گرفته می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی کشور افزود: در صندوق‌های قرض الحسنه ما دو بازوی اجرایی مردمی برای پیشبرد ماموریت‌ها داریم اول محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم، شورا‌های روستایی و خدمت سانی به مردم است و دوم صندوق‌های قرض الحسنه مردمی هستد که بازو کشنده و موتور محرک و بسیج کننده مردم برای اقتصاد مردم پایه هستند و در واقع صندوق‌های قرض الحسنه نقش گروه‌های جهادی را بازی می‌کنند.

سردار زهرایی به فعالیت ۹۲ قرارگاه جهادی محرومیت زدایی در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از این قرارگاه‌ها در خراسان جنوبی فعال هست که عملیات را درعرصه‌ها مختلف انجام می‌دهد. در واقع کار هدایت و معنا بخشی، پشتیبانی با شورا‌های جهادی است و کارعملیاتی با قرارگاه‌ها است.

وی به ارتقا کیفیت صندوق‌های قرض الحسنه مردمی تاکید کرد و گفت: باید در دل مردم و میدان مردم حضور پیدا کنیم، مشاغل را در قطب‌های مزیت دار هر منطقه هدایت بکنیم، با نهاد‌ها و خیرین ارتباط بگیریم، مشاغلی که راه اندازی کردیم پایدار سازی کنیم، زنجیره ارزش برای آن تعریف کنیم و این‌ها را به تعاونی متصل کنیم تا به کیفی سازی صندوق‌ها دست یابیم.

مسئول بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه صندوق‌های قرض الحسنه مردمی بایستی قرارگاه عملیاتی مردم پایه‌ای اقتصاد شوند، اظهار داشت: در همین راستا با نهاد‌ها و وزات خانه‌های مرتبط در حال رایزنی و ارتباط گیری هستیم تا خروجی ما یک کار پایدار برای مردم باشد.

سردار زهرایی گفت: هدف از پرداخت تسهیلات به استان‌ها پایدار کردن محصولات مزیت دار هست که این قطب‌ها ماندگار شوند و توسعه یابند که پیوند اجتماعی که سرمایه‌ای برای نظام است حفظ شود.

همچنین در این مراسم مهدی هنری مسئول بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (علیه السلام) نیز گفت: این مراسم اولین همایش صندوق‌های قرض الحسنه مردمی خراسان جنوبی است که با تسهیلگری بسیج سازندگی در استان تشکیل شدند.

 وی عنوان کرد: فعالیت صندوق‌های قرض الحسنه مردمی از سال ۹۷ در استان با محوریت مساجد آغاز شد که  تا امروز با فعالیت ۱۲۰ تسهیلگر بسیج سازندگی بالغ بر ۴۵۶ صندوق قرض الحسنه مردمی در استان تشکیل شد که ۲۹ هزار و ۶۸۰ نفر در مجموعه صندوق‌ها عضو و تحت پوشش هستند.

هنری افزود: صندوق‌های قرض الحسنه بسیج با هدف همراهی و حمایت مردم و هدایت صندوق‌های قرض الحسنه مردمی  شکل گرفت و از سال گذشته در زمینه کیفی صندوق‌ها بالغ بر ۵ هزار و ۳۰۰ اشتغال جدید در قالب مشاغل خرد و خانگی در این صندوق‌ها شکل گرفت.

مسئول بسیج سازندگی استان بیان کرد: در قالب این صندوق‌ها با کمک‌های مردمی ۱۹۰ میلیارد ریال کمک پرداخت شده همچنین ۵ هزار و ۹۰۰ فقره وام ازمحل این صندوق‌ها پرداخت شد و ۵ هزار و ۳۰۰ شغل مستقیم با حمایت این صندوق‌ها در استان شکل گرفت.

وی ادامه داد: از ابتداس سال تا کنون برای ۱۱۰۰ نفر اشتغال ایجاد شدهه که از این تعداد ۶۲۰ نفر از محل اعتبارات صندوق‌های قرض الحسنه و مابقی ازهزینه‌های سایر نهدا‌ها و بانک‌ها  تامین شد.

هنری ادامه داد:  از ابتدای سال تا کنون با استفاده از ظرفیت و کمک سازمان بسیج سازندگی ۳۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی در زمینه صندوق‌های قرض الحسنه به استان تعلق گرفته است.

مسئول بسیج سازندگی استان به شناسایی مشکلات مردم در حوزه استغال و تسهیلگری آن توسط بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: اگر ظرفیت‌ها به درستی شناخته شود می‌توان اثر بخشی بهتر و موثر تری را داشت.

وی خاطرنشان کرد: امسال در بحث مشکلات علوفه دام با همراهی و همدلی مردم  و تسهیلگری بسیج سازندگی با سایراستان‌ها توانستیم هزار و ۵۰۰ تن علوفه با هزینه ۶۶ میلیارد ریال را با کمک‌های مردمی و خدمات جهادگران دربین مردم توزیع کنیم.

هنری گفت: یکی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی در راستای خودکفایی ۷ هزار خانوار روستا‌ها توزیع بیش از ۲۰۰ هزار قطعه جوجه مرغ بومی بود که با حمایت‌ها و هزینه‌های مردم این طرح گسترش یافت.

مسئول بسیج سازندگی استان مطرح کرد: اگر مشکلات نهاد‌های دام  و طیور با حمایت‌های مسئولین کشوری و استانی مرتفع شود و اعتبار در این زمینه اختصاص یابد  تا با گسترش اقتصاد مقاومتی بتوانیم در استان به روستا مولود و خانواده مولود برسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها