خبرهای داغ:
شاهرود_امام جمعه شاهرود با بیان اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب، دانشگاه‌ها پیشران کشور هستندگفت: دانشگاه از مردم و برای مردم است و دانشگاه آنگاه دانشگاه است که پیوست مردمی داشته باشد و جدای مردم عمل نکند
کد خبر: ۹۳۹۸۳۵۶
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

دانشگاه از مردم و برای مردم است و باید پیشوت فرهنگی داشته باشدبه گزارش خبرنگار بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس امینی در آیین تکریم و معارفه ریاست دانشگاه صنعتی شاهرود در تالار شقایق‌های این دانشگاه با گرامیداشت روز دانشجو، اظهار کرد: دانشگاه ما از دهه ۳۰ همراه مردم و نهضت و انقلاب و اسلام و انقلاب بوده است و اسلامی کردن دانشگاه به این است که فرهنگ در کنار علم ادامه یابد.
او افزود: دانشگاه باید به نفع مردم باشد و عزت و استقلال و عدم وابستگی به بیگانگان را ترویج دهد.
امام جمعه شاهرود با اشاره به روز پرستار اظهار کرد: پرستاران ما اهل مجاهدت هستند و صبر و استقامت و ایثار را از بزرگ بانوی دشت کربلا حضرت زینب کبری (س) باید یاد بگیریم.
امینی با اشاره به اینکه دانشگاه پیوست‌های گوناگونی از جمله فرهنگی که است دارد، گفت: پیوست اقتصادی، خدماتی و سیاسی که بصیرت سیاسی باید باشد در دانشگاه و پیوست مردمی نیز مهم است.
او ادامه داد: دانشگاه صنعتی را مردم دانشگاه کردند و پیوست مردمی عمیق دارد و باید مردم حمایت کنند البته در حوزه تخصصی نباید در دانشگاه دخالت کرد، اما دانشگاه از مردم و برای مردم است و دانشگاه آنگاه دانشگاه است که پیوست مردمی داشته باشد و جدای مردم عمل نکند و این حتی به نفع دانشگاه نیست.
امام جمعه شاهرود با تقدیر و تشکر از زحمات دکتر فاتح و تعامل خوبی که با شهر و نهاد امامت جمعه داشت، دکتر ایزدی فرد را نیز فردی با سابقه خوب دانست که نگرش و دیدگاه‌های مختلف روی ایشان نظر مثبت دارند.
او بر خدمت همه مسئولین به شهر و کشور تاکید کرد و افزود: افتخار می‌کنیم که هر کمکی بتوانیم به دانشگاه ارائه و پشتیبانی کنیم و در بیانیه گام دوم نیز دانشگاه‌ها پیشران هستند تا کشور را به عزت و استقلال برسانند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها