خبرهای داغ:
معاون پژوهش جامعه المصطفی گفت: در نمایشگاه دستاوردهای المصطفی رونمایی از آثار انجام می‌شود و بیش از ۱۲۰ اثر از هفته پژوهش سال گذشته تا امسال است و آثار فاخری است که قابل‌توجه است.
کد خبر: ۹۳۹۸۴۱۸
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام مجید عبادی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش در سالن جلسات جامعه المصطفی برگزار شد، اظهار داشت: المصطفی هرسال به مناسبت هفته پژوهش برنامه‌های متنوعی برگزار می‌کند و نمایندگی‌های این نهاد علمی به فعالیت‌های پژوهشی مشغول هستند.

وی افزود: موضوعی که به‌عنوان برنامه‌های کوتاه‌مدت پیش‌بینی کردیم انعکاس فعالیت‌های پژوهشی است که توسط جامعه المصطفی انجام می‌شود، برای اینکه به هم افزایش بیشتری دست پیدا کنیم برنامه‌های مختلف تدارک دیده‌ایم.

معاون پژوهش جامعه المصطفی بیان کرد: نشست و همایش‌های علمی توسط المصطفی برگزار می‌شود و هم‌چنین کارگاه‌هایی که برگزار می‌شود مهارت‌های لازم در کنار علم‌آموزی دارند و دانش در کنار پژوهش و تحقیق و مهار به منصه ظهور می‌رسد.

عبادی با بیان اینکه علوم اسلامی و علوم انسانی با رویکرد اسلامی دو عرصه مهم در فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی المصطفی است، گفت: در کنار این دو عرصه موضوع انگیزه و تلاش وهمت طلاب المصطفی مورد تأکید است، شعار امسال هفته پژوهش "مانع زدایی و پشتیبانی از پژوهش" است.

وی گفت: گاهی موانع درونی و گاهی بیرونی هستند، در هر عرصه‌ای که وارد شویم اگر همت ما کوتاه باشد به آن افق‌های مدنظر نمی‌رسیم، کمی در چاره‌جویی در مسائل و تصمیم‌گیری‌ها و سناریونویسی مسائل سبب می‌شود به افق‌های مدنظر نرسیم.

معاون پژوهش جامعه المصطفی تصریح کرد: همه تلاش و همت خود را داشتیم تا فعالیت‌های پژوهشی در المصطفی هفته پژوهش درشان این نهاد علمی باشد.

قلی زاده دبیر اجرایی هفته پژوهش المصطفی نیز در این نشست بیان کرد: دبیرخانه دائمی هفته پژوهش در طول سال فعالیت‌های پژوهشی را بر عهده دارد که تشکیل شورای سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی مدنظر است و کمیته برنامه‌ریزی، کمیته اجرایی و کمیته ارتباطات و اطلاع‌رسانی مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جلسات تخصصی را تشکیل دادیم و اقدامات لازم برای هفته پژوهش منسجم و با برنامه و همچنین محتوای غنی موردبررسی قرار گرفت. سیاست‌گذاری، جهت‌دهی برنامه‌ریزی، هدایت و حمایت، ساماندهی و ارزیابی شورای پژوهش‌کار خود را آغاز کرد.

دبیر اجرایی هفته پژوهش المصطفی گفت: شعار امسال هفته پژوهش در حقیقت شعار سال معاونت است که برگرفته از شعار سال مقام معظم رهبری است، پژوهش باید سبب رفع موانع شود، هدف از تشکیل این دبیرخانه معرفی المصطفی به‌عنوان چهره علمی و آموزشی و پژوهشی است و براین اساس کمیته‌های سه‌گانه را فعال و هر کمیته‌ای در حیطه فعالیت و مأموریت خود راهبرد‌ها را مشخص کرد.

قلی زاده بیان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف این کمیته ارزیابی فعالیت‌های پژوهش است، نقاط ضعف و قوت موردبررسی دقیق و واکاوی قرار می‌گیرد و کمیته اجرایی که یکی از مهم‌ترین وظایف آن برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های المصطفی است از مهم‌ترین برنامه‌های ما است، از اصحاب رسانه دعوت می‌کنیم روز شنبه افتتاح نمایشگاه در مدرسه عالی امام خمینی واقع در میدان جهاد حضور پیدا کنند.

دبیر اجرایی هفته پژوهش المصطفی ادامه داد: ۱۵۶ مصوبه در شورای سیاست‌گذاری داشتیم، مراسم اختتامیه هفته پژوهش روز پنج‌شنبه ۲۵ آذرماه است که مراسم اختتامیه با تقدیر در برگزیدگان نمایشگاه انجام می‌شود.

نکوداشت اساتید و تجلیل از پژوهشگران برتر ازجمله برنامه‌های جامعه المصطفی در هفته پژوهش است

وی گفت: برگزاری اجلاسیه، نکوداشت اساتید و مدیران پژوهشی و تجلیل از پژوهشگران برتر ازجمله برنامه‌های جامعه المصطفی در هفته پژوهش است، روز‌های دوشنبه و چهارشنبه برنامه‌های نکوداشت را خواهیم داشت و دعوت از شخصیت‌های علمی و فرهنگی و سیاسی در راستای بازدید از نمایشگاه انجام شد و از همه مدیران و مراکز برای حضور در برنامه‌ها به‌خصوص برای افتتاح نمایشگاه دعوت کردیم.

دبیر اجرایی هفته پژوهش المصطفی ادامه داد: برنامه‌ها به سه بخش پیش از هفته پژوهش در حین و پس از هفته پژوهش تقسیم می‌شود و ویژه‌نامه هفته پژوهش به‌صورت دیجیتال و نسخه مکتوب مصاحبه‌های علمی و برنامه‌های این هفته را موردتوجه قرار می‌دهد.

قلی زاده رویکرد‌های مهم هفته پژوهش را موردتوجه قرارداد و افزود: حمایت، استفاده و هم‌فکری از پژوهشگران و ارزیابی و تحلیل فعالیت‌ها و انجام آموزش‌های لازم به کادر المصطفی در مراکز ارتباط‌گیری با نمایندگی‌های المصطفی خارج از کشور ازجمله برنامه‌هاست.

بیش از ۴۰ مرکز از مراکز المصطفی در نمایشگاه هفته پژوهش شرکت می‌کنند

حجت الاسلام نوبخت دبیر کمیته اجرایی هفته پژوهش المصطفی نیز در این نشست گفت: برنامه‌های مفصل و ویژه‌ای به مناسبت هفته پژوهش در جامعه المصطفی تدوین‌شده است، موضوع مهم در این هفته برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی جامعه المصطفی است که بیش از ۴۰ مرکز از مراکز تابعه و پیوسته جامعه المصطفی در این نمایشگاه حضور دارند و آثار پژوهشی فاخر سه سال خود را عرضه می‌کنند.

وی افزود: از مراکز پژوهشی خارج از قم برای حضور در این نمایشگاه دعوت‌شده است، امسال نمایشگاه پژوهشی در سطح حوزه‌های علمیه به‌صورت متمرکز برگزار نمی‌شود و جامعه المصطفی این اقدام شایسته را انجام داد.

دبیر کمیته اجرایی هفته پژوهش المصطفی گفت: غرفه اختصاصی ویژه بانوان برپا می‌شود و همچنین غرفه خاص ویژه نمایندگی‌های خارج از کشور المصطفی و مراکز پژوهشی که المصطفی در خارج از کشور دارد در نمایشگاه در معرض عموم درخواهد آمد.

نوبخت بابیان اینکه هم‌زمان با هفته پژوهش ۱۱ نشست و نقد کتاب در نمایشگاه المصطفی برگزار می‌شود، گفت: مرکز بین‌المللی و نشر المصطفی بیش از ۴ هزار اثر را در ۴۲ زبان و موضوعات تخصصی نشر داده است.

۱۲۰ اثر جامعه المصطفی به مناسبت هفته پژوهش رونمایی می‌شود

وی بیان کرد: در نمایشگاه دستاورد‌های المصطفی رونمایی از آثار انجام می‌شود و بیش از ۱۲۰ اثر از هفته پژوهش سال گذشته تا امسال است و آثار فاخری است که قابل‌توجه است که یکی از آثار "آیا علم می‌تواند دین را نادیده بگیرد" نوشته دکتر گلشنی است، این اثر به دو زبان انگلیسی و فارسی تألیف و ترجمه‌شده است.

حجت‌الاسلام حسین کربلایی دبیر کمیته محتوایی هفته پژوهش المصطفی در این نشست خاطرنشان کرد: جلسات مختلفی توسط این کمیته تشکیل و برنامه‌هایی که قرار است در هفته پژوهش برگزار شود موردبررسی قرار گرفت و پس از رای اعضا به شورای پژوهش برای اجرا ارائه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها