آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: خنثی کردن تحریم ها اولویت اصلی دانشگاه و صنایع باشد و باید به گونه ای عمل شود که کشور تکانه های تحریمی نداشته باشد و از این فرصت ها باید به خوبی استفاده کرد.
کد خبر: ۹۳۹۸۴۱۹
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی صبح امروز در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی گفت: انقلاب اسلامی فرصت های جدیدی در اختیار رشد، پیشرفت و شکوفایی مردم قرار داد و امروز در گام دوم باید از این فرصت های طلایی در راستای جبران عقب ماندگی های گذشته که در طول ۴۰۰ سال اخیر به ایران تحمیل شد به خوبی استفاده کرد.

دری نجف آبادی اظهار کرد: ایمان واقعی به خداوند و خدمت صادقانه به مردم توصیه مهم اهل بیت(ع) به مسئولین و مدیران جامعه است و ایمان باید همچون انرژی و انگیزه ای دوچندان در راه خدمت به خلق خداوند استفاده شود و آثار ایمان واقعی به خداوند باید در عمل صالح و خدمت صادقانه به مردم نمود داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از ضرورت های امروز جامعه با توجه به شرایط پیش رو حساسیت بر روی بیت المال و هزینه کردن منابع است و اولویت های جامعه باید به خوبی شناسایی شوند و هنر مدیران در جامعه اسلامی باید این باشد با کمترین هزینه ها بیشترین بهره برداری ها و اثرگذاری ها را داشته باشند.

امام جمعه اراک بیان کرد: دنیا میدان امتحان های بزرگ است و تنها ایمان به خداوند که ثمره آن عمل صالح و خدمت واقعی به مردم است می تواند انسان را از این امتحانات بزرگ سرافراز و سربلند بیرون بیاورد.

دری نجف آبادی افزود: مدیران جامعه اسلامی باید در راستای اعتلای اسلام و تحقق اهداف انقلاب اسلامی گام بردارند و نقش آفرینی کنند و مسئولیت ها در دنیا امانت است که همه باید در راستای حفظ این امانت ها کوشا باشند.

وی در ادامه روز دانشجو را فرصتی مناسب برای بازخوانی عملکرد دانشگاه ها در طول ۴۲ سال گذشته عنوان کرد و گفت: امروز در گام دوم انقلاب باید برای دانشگاه، حوزه و دانشجو نقشه راه جامع داشته باشیم و در جهت تحقق نقشه و مسیر حرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: دانشجویان و جوانان بزرگترین سرمایه در انقلاب اسلامی محسوب می شوند و نقشی اساسی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب دارند و لذا باید از این سرمایه های ارزشمند به خوبی نگه داری کرد چراکه دشمنان در کمین هستند جوانان را به انحراف بکشانند و باید نسبت به توطئه های آنها هوشیار بود.

دری نجف آبادی افزود: دانشگاهیان باید برای ایجاد تحولات بنیادین در نظام علمی نقش آفرینی کنند و در این راستا چشم انداز بلند مدت و کوتاه مدت داشته باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه استان مرکزی ظرفیت های زیادی در حوزه دانشگاه، صنعت و کشاورزی دارد که این سه حوزه برای ایجاد تحولات بنیادین باید با یکدیگر تعامل و هم افزایی داشته باشند.

امام جمعه اراک گفت: وجود صنایع بزرگی همچون ماشین‌سازی و آذرآب در اراک ظرفیت‌های صنعتی ارزشمند و بی‌نظیری در تمام کشور هستند که در صورت بهره‌گیری از دانش و فناوری روز که از مراکز دانشگاهی سرچشمه می‌گیرد، می‌توانند تمام ظرفیت خود را بکار گرفته و نقش مهمی در تحقق منویات اقتصادی رهبر معظم انقلاب بردارند.

دری نجف آبادی گفت: ایجاد رابطه عمیق میان علم و صنعت یک ضرورت مهم است و دانشگاه در کنار حوزه و صنایع به شکل زنجیره ای موجب تحولات بنیادین شوند.

وی افزود: خنثی کردن تحریم ها اولویت اصلی دانشگاه و صنایع باشد و باید به گونه ای عمل شود که کشور تکانه های تحریمی نداشته باشد و از این فرصت ها باید به خوبی استفاده کرد.

دری نجف آبادی تربیت نیروی انسانی کارآمد، متخصص، جهادی و مبتکر را از اولویت های مهم دانشگاه دانست و ادامه داد: رفع نیازهای داخلی کشور و خودکفایی همه جانبه باید اولویت مهم صنایع و بخش کشاورزی باشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: بالندگی و توسعه صنعتی بدون نوآوری، ایده‌پردازی و اقدامات نرم‌افزاری رقم نمی‌نخورد، بنابراین دانشگاه‌ها و مراکز علمی استان وظیفه دارند با تقویت انگیزه معنوی در دانشجویان در این زمینه نقش‌آفرینی کنند.

توسعه پایدار با کار و تلاش شبانه‌روزی، تولید رقابتی و صادرات محور و پرهیز از مصرف‌گرایی محقق می‌شود

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه توسعه پایدار و اقتصاد پویا با کار و تلاش شبانه‌روزی، تولید رقابتی و صادرات محور، صرفه جویی و پرهیز از مصرف‌گرایی محقق می‌شود گفت: این مهم نیز نیازمند تغییر فرهنگ کار در جامعه است و آحاد جامعه باید در این مسیر احساس مسئولیت کنند.

دری نجف آبادی گفت: انگیزه‌های الهی و افزایش رضایتمندی عمومی باید سرلوحه کار مسئولان در هر رده و بخشی باشد و خادمان مردم در سنگر مدیریت باید از هر لحظه در راستای ماموریت‌های خود صادقانه تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: آینده پیش روی ملت ایران به فضل الهی درخشان و امید بخش است و همه با هم افزایی و وحدت همه جانبه در راستای تحقق اهداف انقلاب اسلامی و عملیاتی شدن بیانات راهگشای مقام معظم رهبری نقش آفرینی کنند و همت ها و اراده های قوی را پای کار بیاورند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات