مخلص الائمه گفت: در مسئله محوری هم وضع مطلوب و هم وضع موجود را به خوبی شناسایی می کنیم و در کنار آن موانع و راهکارهای موجود را شناسایی خواهیم کرد و در استان مرکزی بر اساس مسئله محوری حرکت خواهیم کرد.
کد خبر: ۹۳۹۸۴۲۶
|
۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، فرزاد مخلص الائمه استاندار مرکزی در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان در اراک گفت: در استان مرکزی در راستای حل ریشه ای مشکلات در حال راه اندازی گفتمان مسئله محوری هستیم و اعتقاد داریم مشکلاتی که جامعه امروز با آن روبه رو است معلول علت هایی هستند که به آنها مسئله می گوییم و باید برای حل مسائل برنامه داشته باشیم.

مخلص الائمه اظهار کرد: مسئله آنچیزی است که در فاصله بین وضع مطلوب و وضع موجود شکل گرفته و مانع ایجاد کرده و قطعا در صورت ادامه سلامت، امنیت و حیات جامعه را تهدید می کند.

وی ادامه داد: در مسئله محوری هم وضع مطلوب و هم وضع موجود را به خوبی شناسایی می کنیم و در کنار آن موانع و راهکارهای موجود را شناسایی خواهیم کرد و در استان مرکزی بر اساس مسئله محوری حرکت خواهیم کرد.

استاندار مرکزی گفت: تا زمانی که به حل، اولویت بندی و نظام بندی مسائل نپردازیم قطعا صحبت از حل مشکلات بی مورد است و امروز در دستگاه های اجرایی استان مرکزی گفتمان مسئله محوری را حل خواهیم کرد و مراکز علمی و پژوهشی باید در این راستا نقش آفرینی کنند.

مخلص الائمه افزود: خوشبختانه در حوزه تولید علم هم در استان و هم در کشور رتبه خوبی داریم اما به دلیل عملیاتی نشدن آنها نتوانسته ایم مشکلات را حل کنیم و لذا فاصله بین پژوهشگران و صنعت باید روز به روز کاهش یابد و مشکلات کشور باید از طریق پژوهش حل شوند.

وی ادامه داد: استان مرکزی قطب مفاخر معاصر، صنعت، کشاورزی، دانشگاه است و بیش از یک چهارم از نخبگان دانشگاهی کشور برآمده از این استان هستند و دانشگاه های استان با بیش از ۲۳۰ رشته کاربردی نقش مهمی در روند پژوهش کشور دارند.

استاندار مرکزی بیان کرد: امروز ظرفیت های استان مرکزی بیش از مشکلات است و راه اندازی کانون فکر و ایده در بخش های مختلف که در استانداری مرکزی راه اندازی خواهد شد و در راستای استفاده از ظرفیت ها برای حل مشکلات نقش آفرینی می کند.

مخلص الائمه گفت: با اقدامات و کارهای موازی در استان هم مخالف هستیم و هم با جدیت مقابله خواهیم کرد چراکه بخش زیادی از بودجه ها از طریق موازی کاری از بین می رود و ما با این مسئله کاملا مخالفیم.

وی خاطرنشان کرد: همه پژوهشکده ها و پژوهشگرانی که در استان مرکزی فعال هستند تحت عنوان یک فراخوان دعوت خواهند شد و در کمیته های متناظر استانی عضویت پیدا میکنند و همه باید در راستای حل مشکلات نقش آفرینی کنند.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات