تأمین ۱۵۰۰ میلیارد تسهیلات برای کشاورزی لرستان

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه «دلفان» نمایشگاه محصولات دیم ایران است، از تأمین ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای بخش کشاورزی لرستان خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۸۸۶۸
|
۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسسیج از لرستان، سیدجواد ساداتی نژاد پیش از ظهر جمعه وزیر جهاد کشاورزی در سفر یک روزه به استان لرستان، در جمع مردم شهرستان دلفان، اظهار کرد: رئیس جمهور صبح امروز در خصوص منطقه دلفان توصیه ویژه داشت و در مصوبات سفر هم به این منطقه نگاه ویژه شده است.

وی افزود: دلفان نمایشگاه دیم ایران است و ظرفیت‌های بی نظیری در این منطقه وجود دارد، امیدواریم با مصوبات این سفر، اقدامات خوبی در این منطقه در راستای حل مشکلات و رفع محرومیت‌های منطقه انجام شود.

ساداتی نژاد با بیان اینکه در مصوبات سفر به صورت ویژه برای شهرستان دلفان اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: دو سد در این منطقه وجود دارد، برای این سدها اعتبار در نظر گرفته شده تا شرایط کشاورزی در این منطقه بهبود پیدا کند، همچنین برای اراضی دیم، احداث باغات در اراضی شیبدار و گیاهان دارویی اعتبار ویژه در نظر گرفته شده است.

۱۶۰ میلیارد تومان برای آبخیزداری لرستان در نظر گرفته شد

وی ادامه داد: ۱۶۰ میلیارد تومان برای آبخیزداری استان لرستان در نظر گرفته شده که بخش ویژه ای از این اعتبار به دلفان اختصاص خواهد یافت.

وزیر جهاد کشاورزی در رابطه با تسهیلات بانک کشاورزی گفت: ۱,۵۰۰ میلیارد تومان برای کشاورزی استان لرستان در این سفر اعتبار در نظر گرفته شده است.

ساداتی نژاد تصریح کرد: برای نهاده‌های دامی هم دستورات لازم داده شده و تمام مسائل مطرح شده امروز در جلسه با رئیس جمهور گزارش خواهد شد.

لازم به ذکر است، وزیر جهاد کشاورزی با حضور در گلزار شهدای گمنام شهرستان دلفان به مقام شامخ شهیدان این شهرستان ادای احترام کرد.

سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی پیش از ظهر جمعه وارد دلفان شد و مورد استقبال فرماندار و امام جمعه این شهرستان قرار گرفت.

شهرستان دلفان قطب تولید محصولات کشاورزی بویژه حبوبات است. دلفان رتبه نخست تولید نخود را در استان لرستان دارد.

انتظار مردم از این سفر ابلاغ خواسته‌های کشاورزان این شهرستان از جمله خروج از کشت سنتی محصولات کشاورزی و تجهیز اراضی کشاورزی منطقه به طرح‌های آبیاری بارانی و مکانیزه کردن محصولات و ایجاد کارخانجات حوزه کشاورزی ازجمله بسته بندی حبوبات با توجه به نرخ بالای بیکاری در دلفان است.

شروع مجدد طرح‌های نیمه کاره در شهرستان به ویژه سد تاج امیر، تصفیه خانه فاضلاب شهر نورآباد، طرح‌های ورزشی و… از دیگر مطالبات مردم است

ارسال نظرات