آرامش عامل گمشده دنیای غرب است

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قائم آل محمد (عج)استان سمنان در جمع کارکنان تیپ۱۲ : آرامش عامل گمشده دنیای غرب است.
کد خبر: ۹۳۹۹۰۰۴
|
۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان ،حجت الاسلام و المسلمین سید محسن حسینی دیباجی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قائم آل محمد استان سمنان در جمع کارکنان رسمی و وظیفه تیپ ۱۲ ضمن اشاره به آثار و فرمایشات علامه شهید مطهری گفت: شهید مطهری می فرماید: چهار چیز ممکن است انسان را از لحاظ فکری به انحطاط و نابودی بکشاند.۱_ قطع ارتباط با خدا و به دنبال اومانیست رفتن. امروز غربی‌ها نیز به این نتیجه رسیده اند که راه حل مشکلات ،نگاه الهی است. لذا یکی از بزرگترین مشکلات بشر این است که خدا را فراموش کرده است و در امور زندگی و دنیوی به دنبال همه راه و همه کس می‌رود الا خدا .
حجت الاسلام حسینی دیباجی شاکر بودن دیگر موردی است که انسان را نابود میکند یعنی کسی که نعمت دهنده است را فراموش کنیم و کسی که اینچنین باشد خود و ارزش خود را نیز فراموش کرده و خود را به نابودی می کشاند.
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قائم آل محمد عجل الله تعالی فرجه الشریف استان سمنان ادامه داد: اخلاق انسانی را بدون در نظر گرفتن یاد خدا ترویج کردن دیگر مورد است که می‌تواند انسان را به نابودی بکشاند. امروزه فرقه‌ای مختلف انحرافی نظیر اوشو ،یوگا و... از جمله فرقه های انحرافی هستند که به دنبال حذف یاد خدا در انسان ها می باشد و میگویند هر چیزی که تو را ناراحت میکند را باید از ذهنت خارج کنی تا به آرامش برسی که ترویج خود محوری است در حالیکه ما اعتقاد داریم با یاد خداست که دلها آرام میگیرد. آرامش گمشده دنیای غرب است که به هر نحو،و به هر شکلی مي خواهند آنرا به دست بیاورند ولی غافل از نام و یاد خدا هستند.
وی افزود: شهید مطهری افزایش مسائل جنسی و ضد اخلاقی را به عنوان آخرین عامل نابودی انسان می داند. خدا در وجود انسان ترس، شهوت ، غضب و... را قرار داده است و هر کدام از این ها لازمه وجودی انسان است غضب در جای خودش خوب و مقدس است. در برابر دشمنان باید غضب داشت. پس باید تمام غریزه های انسان تحت کنترل اش باشد و در جای خودش مورد استفاده قرار گیرد. و هر یک از این غریزه ها می تواند عرصه امتحان انسان نیز باشد لذا انسان اگر می‌خواهد شخصیت انسانی و معنوی خود را نگه دارد بایداز خود مراقبت کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار