مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه استان سمنان گفت:

کليد خزانه حکمت به دست معلم است

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه استان سمنان در جلسه هم انديشي مربيان و سرگروه هاي طرح صادقين با تبريک هفته پژوهش گفت: کليد خزانه حکمت به دست معلم است و اگر معلم با شاگردانش به نيکي برخورد کند خداوند به او مقام هدايت گري مي دهد.
کد خبر: ۹۴۰۰۰۰۳
|
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶

به گزارش خبرگزاري بسيج از سمنان؛ حجت الاسلام  سيد محسن حسيني ديباجي در جلسه مربيان و سرگروه هاي طرح صادقين که در سالن جلسات شهيد سليماني نمايندگي ولي فقيه در سپاه استان سمنان  برگزار شد با اشاره به اهميت نقش استاد و مربي تصريح کرد:خداوند معلم و استاد را بعنوان راهنماي متربيان و شاگردان قرار داده است و اين توفيق استادي نصيب هر کسي نمي شود.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در سپاه استان سمنان افزود:کليد خزانه حکمت به دست معلم است و اگر معلم با شاگردانش به نيکي برخورد کند خداوند به او مقام هدايت گري مي دهد و اگر از آن علم و دانش به خوبي استفاده نکند به خلق خدا ظلم کرده است.

وي با اشاره به ويژگي هاي استاد براي ايجاد جذابيت در بين متربيان گفت:استاد بايد با وقار و صبور باشد و توجه به ظاهر و آراستگي اهميت زيادي در تاثير کلام استاد دارد همچنين محبت نسبت به متربيان و نگاه براساس عدالت،رعايت اصول اخلاقي و منصف بودن و قاطعيت کلام  در تدريس بايد مورد توجه استاد و مربي قرار گيرد.

حجت الاسلام حسيني ديباجي در ادامه به موضوع طرح صادقين اشاره کرد و گفت:در جلسات صادقين بحث آموزش مطرح نيست و هدف از کلاس هاي طرح صادقين ، تربيت از جنبه عملي آن است . در اين طرح هدف اصلي تربيت است و در اين موضوع متربي به مربي نگاه مي کند و از او الگو مي گيرد.لذا شيوه ها بايد عوض شود و همه بايد در اين زمينه نقش آفريني کنند.

مسئول نمايندگي ولي فقيه در  سپاه استان سمنان با بيان نقش موثر مربيان در احياي امر به معروف و نهي از منکر گفت:بعضي معروف ها بايد احيا شود  و احياي آن امروز  به دست مربيان است و آن هم با کار عملي ممکن خواهد بود.

حجت الاسلام  سيد محسن حسيني ديباجي مسئول نمايندگي ولي فقيه در  سپاه استان سمنان با اشاره به اهميت محتواي مناسب بر مبناي نياز سنجي  و توانمند سازي مربيان گفت:مربي بايد محتوا  را پرورش دهد و سپس  مطالب را در اختيار متربي قرار دهد و بهترين روش توانمند سازي مربي اين است که انسان خودش کار کند و خود را پرورش دهد.

شايان ذکر است جلسات هم انديشي مربيان  و سرگروه صادقين سپاه استان سمنان با هدف حفظ انسجام بخشي و ارايه مباحث کارشناسي در سپاه استان سمنان برگزار مي شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار