قم در مسیر توسعه خطوط مترو /اراک در مسیر نوسازی ناوگان اتوبوسرانی!!/وقتی نفس های مهد مفاخر روز به روز ضعیف تر می شود
به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛شهر اراک در سال 1392 با پیوستن شهرهای کرهرود و سنجان با پیشنهاد وزارت کشور و به دلیل بهره مندی از جمعیت بالای 500 هزار نفر عنوان کلانشهر را از آن خود کرد، اما واقعیت آنجا بود که یدک کشیدن عنوان آسان تر از اجرایی کردن ویژگی های یک کلانشهر در اراک بود و در این زمان 8 ساله توسعه بزرگراهها و حمل و نقل شهری همچون مونل و مترو، بیمارستانها و مراکز درمانی، مجموعههای جامع فرهنگی و گردشگری، پارکینگهای طبقاتی و ... همواره با کندی رو به رو بود.
کلانشهر اراک در مقابل شهر های دیگر کشور به ویژه همسایگان خود در چه جایگاهی قرار دارد؟
کلانشهر اراک این روز ها به علت نداشتن زیرساخت های لازم برای توسعه یک کلانشهر به معنای واقعی ، سال های سال است در حسرت توسعه همه جانبه در بخش های مختلف شهر خود هستند و مسئولین شهری دلخوش به نابردن یک عنوان بوده اند.
در این خصوص تنها با کمی تحقیق و کسب اطلاعات به آسانی خواهیم دانست رشد و توسعه این کلانشهر صنعتی با داشتن موقعیت خاص جغرافیایی و ظهور مفاخری همچون امیرکبیر در مقابل شهر های دیگر کشور به ویژه همسایگان خود در چه جایگاهی قرار دارد.
نبود زیرساخت های مناسب و بلند مدت در بخش های مختلف از جمله مبلمان شهری،سکونتگاه های غیر رسمی حاشیه شهر،عدم برنامه جامعه در حوزه فرهنگی،ضعف در حوزه جذب سرمایه گذار به ویژه بخش گردشگری،اراک هشتمین کلانشهر را دچار چالش های فراوانی کرده است.
وقتی نفس های این خطه عالم خیز و مهد مفاخر روز به روز ضعیف تر می شود
مشکلات و دغدغه های به حق مردم اراک تنها به این بخش ها ختم نمی شود بلکه این روز ها نفس های این خطه عالم خیز و مهد مفاخر روز به روز ضعیف تر می شود محاصره این شهر پر از زخم در میان صنایع پر از آلودگی تنفس مردم این شهر را سخت کرده است و با بروز امراض فراوان مطالبه همیشگی ساکنین شهر محسوب می شود.
نداشتن برنامه کلان و جامع و فقدان مسئولین دلسوز و جهادی به خودی خود زمینه را برای به وجود آمدن وضعیت نا مناسب و پایین تر از حد انتظار برای مردم اراک فراهم کرده است.
افق نگاه مسئولین شهری اراک به چه مقدار است؟!
روزگاری همسایه شهرمان قم خبر از توسعه خطوط مترو را می دهد اما خبرهایی که از مسئولین شهری به گوش می رسد به نوسازی اتوبوس های فرسوده و قدیم ختم می شود که در اینجا باید گفت افق نگاه مسئولین شهری اراک به چه مقدار است؟!
حال باید دید طرح ریزی و تصویب طرح هایی با عنوان جامع و تفصیلی که به عنوان سند بالا دستی کلانشهر اراک محسوب می شوند تا چقدر می تواند جوابگوی نیازمندی های شهر اراک باشد و آیا مسئولین شهری خود اعتقادی به اجرای این طرح های ابلاغی دارند و علل تاخیر در اجرای این طرح ها از روی چیست؟
امید می رود شاهد روز هایی باشیم شهر اراک عاری از هرگونه آلودگی و با داشتن هوایی سالم با اطمینان خاطری در شهر خود زندگی نمایند شاهد روزهایی که شهر اراک در بخش های مختلف توسعه یافته باشد و مسئولین شهری با دغدغه و رویکرد جدی تری مطالبات مردم شهر پر از زخم را پیگیری نمایند.
انتهای پیام/