بسیج گزارش می دهد؛

محیا؛ رویدادی برای احیای مناطق محروم

دانشجویان جهادی مازندران به صورت آتش به اختیار قرارگاهی را با عنوان جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی (ع) تشکیل دادند تا مسائل مرتبط با حاشیه نشینی و آسیب‌های آن را کاهش دهند.
کد خبر: ۹۳۹۹۵۵۳
|
۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، پس از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی «مدظله العالی» در سال ۹۵ مبنی بر لزوم نگاه ویژه و اجرای اقدامات اثرگذار برای رفع مشکلات موجود در حوزه‌ حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی، دانشجویان جهادی دانشگاه‌ها به صورت آتش به اختیار قرارگاهی را با عنوان جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی (علیه السلام) تشکیل دادند تا به صورت جهادی، اقدامات کاربردی وتخصصی موثری را برای تحقق بیانات حکیمانه معظم له و رفع و کاهش مسائل مرتبط با حاشیه نشینی و آسیب‌ها و پیامد‌های خسارت بار اجتماعی و بعضا جبران ناپذیر ناشی از آن را به عمل آورند.

در همین راستا  یک هم افزایی دوباره و توانمندسازی برای انجام فعالیت‌های هر چه کارآمد‌تر در این حوزه، اعضای جهادی قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) استان مازندران دور هم جمع شدند و کارگاهی با عنوان محیا را تشکیل دادند تا هدفمند و منسجم‌تر از گذشته در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش آفرینی کنند.

وقتی که برای تهیه خبر به این کارگاه جهادی رفتیم، تفاوت‌هایی را  نسبت به کارگاه‌های دیگری که به صورت روزمره در فصول مختلف سال در ادارات مختلف برگزار می‌شود، مواجه شدیم.

کارگاه محیا به معنای واقعی کلمه، به صورت خودجوش، میدانی و عملی برگزار شده و اعضای گروه هم  در حال بحث و تبادل نظر، و پیاده سازی تمرینی طرح‌های آموزشی بودند.

طاهره کریمی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه اولین رویداد استانی محیا، به مدت سه روز در ساری برگزار میشود، گفت: هدف از برگزاری رویداد محیا افزایش مهارت‌ها و توانمندی‌های سرگروه‌های جهادی فعال در مناطق حاشیه نشین است.

 دبیر جمعیت دانشجویی قرارگاه امام حسن مجتبی (علیه السلام) افزود:این کارگاه آموزشی باحضور اساتید کشوری و استانی و همچنین مربیان و صاحب نظران دستگاه‌های اجرایی متولی، چون سازمان بهزیستی و اورژانس اجتماعی، برگزار می‌شود.

کریمی در ادامه سخنان خود با اشاره به شکل گیری جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی (علیه السلام) خاطرنشان کرد: جمعیت دانشجویی امام حسن مجتبی (علیه السلام) در پی بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد رفع مشکلات حاشیه نشینی و آسیب‌های اجتماعی شکل گرفت که تمام هدف و دغدغه این قرارگاه و دانشجویان حاضر در آن تحقق منویات معظم له در این حوزه است.

 

گزارش

در ادامه محمد قلندری یکی از دانشجویان بسیجی حاضر در این کارگاه  آموزشی اعتلای فرهنگ و توسعه حرکت‌های جهادی به منظور کاهش فقر و دغدغه مندی‌ها و آسیب‌های اجتماعی موجود در مناطق آسیب را، البته با همراه دولت مردمی سیزدهم از مهمترین اهداف برپایی این دوره دانست.

گزارش

داودی از دانشجویان بسیج دانشجویی استان  هم به ما گفت: یکی از مهمترین اهداف برگزاری رویداد استانی محیا فراگیری توانمندی‌ها و مهارت‌های لازم به منظور توسعه حرکت‌های مردمی و همراه سازی و ایجاد نقش آفرینی برای اهالی مناطق محروم  برای تسریع و تسهیل در رفع پایدار مشکلات موجود در محلات آسیب دیده است.

گزارش
با امیرحسین اولاری از اعضای حرکت‌های جهادی سازمان بسیج دانشجویی استان هم صحبت شدیم. اولاری بر لزوم توانمدسازی گروه‌های جهادی حاضر و نقش آفرین در مناطق آسیب دیده تاکید کرد و گفت: به منظور اجرای اقدامات هر چه تخصصی و کارآمدتر برای رفع اثرگذار مشکلات و آسیب‌های مرتبط با حاشیه نشینی و همچنین با هدف کسب مهارت‌ها و بهره گیری و انتقال تجارب و انسجام هر چه بیشتر برای نقش آفرینی پیامدمحور گروه‌های جهادی دوره محیا تدوین و امروز در حال اجراست.

آنچه که بیش از پیش در دوره آموزشی ابتکاری محیا جلوه می‌کرد؛ خلاقیت، نوآوری، دغدغه مندی و آتش به اختیاری جوان و دانشجویان جهادی این دیار برای رفع نیاز‌های اجتماعی و مشکلات مردم بود؛ که اگر قدر این ظرفیت‌ها را آنانی که باید بدانند، بدانند و به این جوانان اعتماد کنند و زمینه‌ی حمایت‌ها و نقش آفرینی‌ها را برای دانشجویانی به مانند دانشجویان پای کار جمعیت امام حسن مجتبی ها، مهیا کنند بی شک نه تنها شاهد فائق آمدن بر مشکلات اقتصادی و اجتماعی دوچندان امروز که نتیجه اعتماد به غرب و مدیران غرب اندیش بوده، خواهیم بود، بلکه پیشرفت و ترقی روز افزون، همراه با استقلال و عزت در پی آن را در همه عرصه‌ها نظاره گر خواهیم بود.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها