خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه انصارالحسین(ع) همدان خبر داد

احداث ۵ باب منزل مسکونی توسط گروه‌های جهادی بسیج ادارات استان همدان

همدان- مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه انصارالحسین(ع)همدان با اشاره به ظرفیت بسیج ادارات استان همدان گفت: در حوزه‌های مختلف گروه‌های جهادی سازماندهی شدند و امسال پنج باب منزل مسکونی را احداث کردند.
کد خبر: ۹۳۹۹۵۸۹
|
۲۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۷

سرهنگ ابراهیم بختیاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با بیان اینکه بسیج از بطن مردم است، اظهار داشت: این پاره تن مردم وظیفه‌ای جز خدمتگزاری به مردم ندارد.

وی افزود: بسیجیان ما در طول دهه‌های گوناگون و متمادی که از تشکیل بسیج می‌گذرد این مهم را به ظهور و بروز رساندند و ثابت کردند که هر جا نیاز به حضور آنها باشد در فضای مجازی و حقیقی در حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی در جنگ در کنار مردم ایستاده‌اند و از آنها حمایت می‌کنند.

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه شجره طیبه بسیج با نگاه دوراندیش امام راحل پایه‌گذاری شد، گفت: امروز این شجره طیبه به فضل الهی تبدیل به درخت تناور و پرثمری شده که علاوه بر کشورمان ایران، جغرافیای منطقه را درنوردیده و همه ملت‌های مسلمان به علاوه آزادیخواهان عالم را از ثمره خود بهره‌مند می‌کند.

وی با بیان اینکه زحمات و خدمات بسیج برهمگان روشن و آشکار است، ادامه داد: امروز می‌بینیم اگر سیل، زلزله و... در بلایای طبیعی اولین نفری که در منطقه حضور دارد بسیجی است که بدون هیج چشم‌داشتی و برای رضای خدای متعال حضور پیدا کرده و از مشکلات مردم گره‌گشایی می‌کند و گرد وغبار غم را از چهره مردم می‌زداید.

وی بیان کرد: بسیجیان ما در حوزه‌های مختلف علم و فناوری به قله‌های بلندی رسیدند و در حوزه ورزش، تکنولوژی، خدمات اجتماعی، صنعت و کشاورزی به دستاوردهای چشمگیری رسیدند و امروز پروژه‌های سنگین کشور را بسیجیان ما مدیریت و اجرا می‌کنند و این جای بسی افتخار است؛ همانگونه که حضرت امام (ره) فرمود من دست و بازوی شما بسیجیان را می‌بوسم و به این بوسه افتخار می‌کنم.

بختیاری با بیان اینکه بسیج ادارات استان دارای ظرفیت‌های قابل قبول و بزرگی است که در سراسر استان کارمندان بسیجی در حال فعالیت هستند، گفت: اکنون در حوزه‌های مختلف گروه‌های جهادی سازماندهی شدند و امسال پنج باب منزل مسکونی را احداث کردند و اکنون در منطقه نهاوند مشغول فعالیت هستند.

وی ابراز داشت: گروه‌های جهادی مردان میدان و شهید چیت سازیان، در حوزه خدمات اجتماعی و کرونا مشغول خدمت هستند که عدد قابل توجهی از کمک‌های مؤمنانه را جذب و بین جامعه هدف توزیع کردند.

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان یادآور شد: در بخش تحقق دولت اسلامی، هیئت اندیشه‌ورز بسیج ادارات مشغول بررسی و کمک است و در حوزه میزهای خدمت جهادی برنامه‌ها و خدمات قابل قبولی را ارائه دادند، به ویژه در ایام شیوع کرونا در مناطق محروم و روستایی که دسترسی آنها به لحاظ جلوگیری از تردد به مراکز شهری و دولتی کمتر است.

وی اضافه کرد: این گروه‌ها در مصلی‌های نماز جمعه در سراسر استان مستقر هستند و جلوه‌های باشکوهی از خدمات و مجاهدت را بسیجیان ما به منصه ظهور می‌رسانند.

بختیاری گفت: بزرگ‌ترین برنامه‌ ما در راستای کمک به تحقق دولت اسلامی در بخش مدیرپروری و مدیران تراز انقلاب و شناسایی مدیران کارآمد و معرفی آنها به جامعه کارمندی و مدیران سطح بالا است.

وی ادامه داد: برنامه دیگری که به صورت محوری علاوه بر برنامه جاری و روزانه داریم بحث نهادینه کردن خدمت به مردم با عنوان یک معروف است که به فرموده رهبر معظم ‌انقلاب بزرگ‌ترین مبارزه با آمریکا خدمت به مردم است و بزرگ‌ترین معروف خدمت به مردم است که در دستور کار بسیج ادارات است تا این را بین جامعه کارمندی استان توسعه و تحکیم کند .

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: از دیگر اولویت‌های بسیج ادارات بیانیه گام دوم انقلاب است که در چهلمین سالگرد انقلاب، رهبر معظم انقلاب مطرح کردند و سند اعتلای ۱۰ ساله بسیج به عنوان کانون حرکت و نقطه راهبردی حرکت بسیج تدوین شده و به تصویب رهبری رسیده است.

وی اضافه کرد: در اصل این سند اعتلا یک برشی از بیانیه گام دوم انقلاب است که تکلیف حرکت بسیج را رهبر معظم انقلاب بسیار حکیمانه تبیین کردند که عبارت است از خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی؛ یعنی بسیجیان ابتدا مراقبت از خودشان دارند که با سلامت و اخلاص در خدمت جامعه باشند.

بختیاری با بیان اینکه  جامعه‌پردازی نقطه پیش برندگی است، گفت: بسیجیان در همه عرصه‌ها چه خدمات اجتماعی، چه در عرصه علم و فناوری و فعالیت‌های مختلف جامعه پیشرو هستند که امروز به فضل الهی در همین حوزه بسیج دارای ظرفیت‌ها و کارکردهای بسیار بالایی است.

وی تصریح کرد: گام سوم تمدن‌سازی است که این مأموریت را رهبری به بسیج دادند که به عنوان پیشروان و موتور محرک و لوکوموتیو حرکت جهان به سمت تمدن نوین اسلامی است.

مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان گفت: به فضل الهی امروز نسخه‌های تکثیر شده بسیج را در آحاد جوامع در حشدالشعبی عراق، انصاراله یمن، حزب اله لبنان و... داریم که اینها همان آرمان بزرگ امام راحل و عظیم الشان بود که بسیج به عنوان الگو و نمونه تکثیر شده در بین ملت‌های مسلمان و حتی آزادیخواهان عالم باشد و به تأسی از بسیج این یادگار گران سنگ امام (ره) از زیر بار ظلم و ستم خود را برهانند و در واقع این طلیعه طلوع خورشید تمدن نوین اسلامی به پرچم‌داری حضرت ولیعصر(ع) است که امیدواریم خداوند متعال به همه ما عنایت کند و بتوانیم این علم را به شایستگی بر دوش بکشیم و به دست صاحب اصلی انقلاب برسانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات