خبرهای داغ:
همدان-جانشین انتظامی استان همدان، از شناسایی و دستگیری باند سارقان غیر بومی منزل و کشف ۱۸ فقره سرقت خبر داد.
کد خبر: ۹۳۹۹۸۲۷
|
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ رضا زارعیدر جمع خبرنگاران اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل در یکی از مناطق شهر همدان، بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد، سارقان در غالب یک تیم چهار نفره پس از اطمینان از خالی بودن منزل با شگرد خاص خود وارد لابی ساختمان شده و با تخریب درب طبقه اول، از منزل مالباختگان ۱۲۰ گرم طلا و دو عدد ساعت را سرقت و با خودرو پژو ۲۰۶SD سفید رنگ از محل متواری شده‌اند.

جانشین انتظامی استان همدان بیان کرد: با توجه به سریالی و باندی بودن سرقت‌ها و ازدیاد شاکیان و حساسیت ایجاد شده، موضوع در قرارگاه مبارزه با سرقت مطرح و با استفاده از تمام امکانات و ظرفیت‌های موجود و انجام یک سری اقدامات پیچیده اطلاعاتی، یک متهم اهل و ساکن یکی از استان جنوبی کشور در این خصوص شناسایی شد.

وی افزود: متهم که از سارقان حرفه‌ای منزل و در حرکت است به همراه همدستان خود به صورت فرا استانی اقدام به سرقت می‌کرد که هر ۴ متهم، در اقدامی غافلگیرانه دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل شدند.

زارعی بیان کرد: متهمان در تحقیقات فنی و در مواجهه با دلایل و مدارک ارائه شده، به ۱۸ فقره سرقت منزل به ارزش تقریبی ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتراف کردند.

وی گفت: از شهروندان در خواست می‌شود از نگه داشتن طلاجات در منزل خودداری کرده و آن‌ها را در صندوق امانات نگهداری کنند.

*کشف بیش از یک کیلوگرم هروئین در همدان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان نیز گفت: با تلاش‌های اطلاعاتی چند ماهه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان بر روی یک باند قاچاق و توزیع مواد مخدر مشخص شد، این باند اقدام به انتقال مواد مخدر از یکی از استان‌های مرکزی به استان همدان می‌کند.

سرهنگ جمشید باقری افزود: با اشراف اطلاعاتی ایجاد شده کارکنان پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، در یک عملیات ضربتی خودرو سواری قاچاقچیان در ورودی شهر همدان شناسایی و متوقف شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان بیان کرد: در بازرسی از این خودرو، یک کیلو و ۱۶۷ گرم مواد مخدر هروئین و ۵۰ گرم تریاک کشف و ۴ متهم دستگیر و یک دستگاه خودرو سواری نیز توقیف شد.

*کشف ۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در همدان

فرمانده انتظامی شهرستان همدان نیز ابراز داشت: در پی خبری مبنی بر این که تعدادی از کارمندان یکی از ادارات دولتی، از تعدادی دستگاه استخراج ارز دیجیتال به صورت مخفیانه استفاده می‌کنند، بررسی موضوع در دستور کار ماموران کلانتری ۱۸ جورقان قرار گرفت.

سرهنگ هادی نجفی صالح افزود: با حضور ماموران در بازرسی از این محل، ۹ دستگاه استخراج ارز دیجیتال که ارزش آن‌ها توسط کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده، کشف و سه متهم در این خصوص با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

وی در پایان گفت: از شهروندان در خواست می‌شود در صورت مشاهده هر گونه موارد مشکوک با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات