خبرهای داغ:
مسئول بسیج علمی و فناوری خراسان جنوبی:

افتتاح ۴ مرکز رشد و ۱۲ پایگاه علمی بسیج هفته پژوهش در خراسان جنوبی

سرهنگ فرخنده گفت: به مناسبت هفته پژوهش، و در راستای علم آموزی و تقویت استعداد‌های نخبه ۱۲ پایگاه علمی و ۴ مرکز رشد با حضور سردار رحیمی مسئول بسیج علمی کشور در استان افتتاح می شود.
کد خبر: ۹۳۹۹۸۳۶
|
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، علی فرخنده مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصار الرضا (ع) امروز در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان که با حضور سردار رحیمی، فرمانده سپاه استان و جمعی از نخبگان علمی برگزارشد، اظهارداشت: به مناسبت هفته پژوهش رویداد بزرگی را از آبان ماه در سطح شهرستان‌های خراسان جنوبی آغاز کرده ایم که این رویداد‌ها در چهار شهرستان طبس، قائن، فردوس و بیرجند برگزارشده است.

وی افزود: این رویداد‌های علمی ایده شو با موضوعات اولویت محور آب، اقتصاد مرز، صنایع دستی، محصولات استراتژیک و معدن برگزارگردید.

فرخنده افزود: طی فراخوانی نیز طرح‌های فناورانه مخترعین و مبتکرین و صاحبان ایده انتخاب که ۱۰ طرح به مرحله شهرستانی به استان راه پیدا کرده اند.

وی با اشاه به اینکه برای رویداد استانی فراخوان طرح‌های فناورانه داده شد، افزود: در این فراخوان ۳۰ طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال شدند.

فرخنده با اشاره به اینکه در رویداد اصلی جشنواره جهادگران علم و فناوری درمجموع ۲۰ طرح فناورانه  با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت، گفت: از میان این ۲۰ طرح ۳ طرح با حضور داوران مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت در پایان مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.

وی بیان داشت: به مناسبت هفته پژوهش، و در راستای علم آموزی و تقویت استعداد‌های نخبه استان ۱۲ پایگاه علمی و ۴ مرکز رشد با حضور سردار رحیمی مسئول بسیج علمی کشور افتتاح خواهدشد.

فرخنده به حضور جهادگران بسیجی برای کمک به تقویت بنیه تحصیلی دانش آموز مناطق محروم و کم برخوردار استان نیز، عنوان کرد: درشرایط کرونا، یکی از اهداف بسیج تقویت بنیه تحصیلی دانش آموزان بود به همت بسیجیان نزدیک به ۳۰ هزار ساعت کار جهادی به کمک آموزش و پرورش آمده ایم.

وی یادآورشد: براساس بیانیه گام دوم انقلاب در بهمن ماه در مرکز دانش و پژوهش سپاه همایش بیانیه گام دوم انقلاب براساس ظرفیت‌ها و الزامات استان خراسان جنوبی برگزار خواهدشد.

وی بیان داشت: برخی از نخبگان ومخترعین استان از عدم حمایت‌های مادی و معنوی مسئولین از آن‌ها گله‌مند هستند.

مسئول بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان متذکر شد: برخی از مسئولین علمی استان ظرفیت‌های نخبگانی استان را کمتر دیده اندلذا نگاه جهادی و تفکرانقلابی می‌تواند ما را به استقلال کامل برساند که برخی از مسئولین به این امر باور ندارند.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری علم و فناوری

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار