خبرهای داغ:
در افتتاحیه رویداد تخصصی جهادگران علم و فناوری خراسان جنوبی مطرح شد:

کارایی، صرفه و نوآوری ضرورت محصول است/ ایده‌های منتخب به بازار و نقطه بازگشت سرمایه فکر کنند

رئیس بنیاد نخبگان خراسان جنوبی گفت: حمایت‌ها در دولت و بازاریابی به دنبال این باشد که محصول باید مشکل مردم را حل کند علاوه بر کارایی، به‌صرفه باشد و نوآوری داشته باشد در مسیرش از علم و مهارت فراوان استفاده کنید ، تیم خوب همراه و راهبری مناسب در نظر بگیرید.
کد خبر: ۹۳۹۹۸۷۴
|
۲۳ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان‌جنوبی، به‌مناسبت هفته پژوهش رویداد تخصصی جهادگران علم و فناوری استان امشب سه شنبه(23آذر) همزمان با افتتاحیه نمایشگاه فناورانه با حضور سردار رحیمی معاون علمی پژوهشی سازمان بسیج مستضعفین، مخترعین و نخبگان از سراسر استان و مسئولین در حسینیه جماران بیرجند برگزار شد.

 دکتر احمدی‌زاده رئیس بنیاد نخبگان استان در این مراسم اظهار داشت: هیچ راهی برای پیشرفت کشور جز پیشرفت در عرصه علم و دانش و تکمیل چرخه علم و فناوری وجود ندارد قدرت‌های بزرگ در فناوری کار کردند فناوری باعث می‌شود ثروت و قدرت برای جامعه به ارمغان بیاوریم.

وی خاطرنشان کرد: هر جایی‌که عزم و اراده‌ای برای کار جهادی داشتیم تا در جهت استقلال روی پای خودمان بایستیم کار به‌خوبی جلو رفته‌است در برخی از جاهایی که عزم بسیجی بوده و در وسط میدان کار کردیم خوب نتیجه گرفتیم.

احمدی زاده گفت: هر جایی تعلل و وابستگی و نگاه به غرب داشتیم، فریب خوردیم و نمونه آن برجام است که هشت سال فرصت کشور را گرفت و بسیاری از مرزهای دانش کشور را بستند چون نمی‌خواستند ایران اسلامی پیشرفت کند.

 رئیس بنیاد نخبگان استان با بیان اینکه مشکلات کشور را اگر بررسی کنیم درنتیجه‌ی نبود دانش یا مدیریت ضعیف است گفت: علم مهم‌ترین مؤلفه قدرت و پیشرفت کشورهاست اما رهبری و بزرگان ما بر علم همراه با ایمان و تعهد تاکید دارند و علم با تزکیه ما را در راهمان محکم می‌سازد.

وی با تأکید بر اینکه ما باید به سمت فناوری برویم گفت: اگر در پژوهش‌ها بتوانیم مشکلی از جامعه حل کنیم و محصولی تولید کنیم و به مردم ارائه دهیم علم را در راه ثروت آفرینی سوق دادیم این راه باید از سوی دولت‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و سرمایه‌گذاران حمایت شود که ایده‌ها تبدیل به محصول و تجاری‌سازی شود و زنجیره ارزشی را طی کند.

احمدی زاده با اشاره به اهمیت استارت‌آپ متذکر شد:  باید پروژه‌ها همراه کار تیمی با علم و مهارت پیش ببریم و محصول را بفروشیم این نوع کسب‌وکار سنتی نیست بلکه استارت‌آپ کار علمی است تلاش زیاد می‌خواهد و سرمایه‌گذاری مشخصی از ابتدا ندارد.

وی ادامه داد:  استارت‌آپ های بزرگ دنیا مانند گوگل  و مایکروسافت ها گرچه طولانی‌مدت است، زمان می‌گیرد و تلاش و زحمت دارد اما باید فقط پول هدف نباشد هدف‌گذاری باید کسب‌وکار در کنار تلاش و نقشه راه برای کار باشد.

 رئیس بنیاد نخبگان استان افزود: کارهای موفق، گروهی و با زحمت به دست می‌آید اگر کسب‌وکارها همراه علم و تلاش باشد به خروجی می‌رسد.

وی خطاب به مخترعین و پژوهشگران گفت: شما گام‌های موفقیت اولیه را طی کرده‌اید گام دوم منتخب شدن شما از شروع کار و تلاش شبانه‌روزی است که نمونه را به محصول و فروش برسانید وظیفه ما در دولت حمایت از نخبگان است و  سرمایه‌گذار می بایست به موفقیت و هدف شما فکر کند.

احمدی زاده عنوان داشت: حمایت‌ها در دولت و بازاریابی به دنبال این باشد که محصول باید مشکل مردم را حل کند علاوه بر کارایی، به‌صرفه باشد و نوآوری داشته باشد در مسیرش از علم و مهارت فراوان استفاده کنید ، تیم خوب همراه و راهبری مناسب در نظر بگیرید.

وی با این توصیه که به مارکتینگ و بازار توجه کنید گفت: ایده‌های منتخب حتما به بازار و نقطه بازگشت سرمایه فکر کنند کسب‌وکارهای سنتی و بی‌علم نوپا چند ماه بعد شکست می‌خورند. مشورت، تحقیق و حجم بازار باید لحاظ شود.

وی با بیان اینکه ما نیز با همکاری بسیج از طرح‌های منتخبین حمایت‌هایی خواهیم داشت اظهار داشت: این حضور شما مخترعین در این نمایشگاه ستودنی، زمینه رشد و تحول است و باید بسترها فراهم شود اگرچه سخت است اما وقتی به نتیجه برسد شیرین است و امیدواریم به شیرینی برسید.

 وقاری مسئول شرکت‌های دانش بنیان بسیج علمی پژوهشی خراسان‌جنوبی نیز در این مراسم گفت: چندماهی است برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری رویداد تخصصی جهادگران علم و فناوری استان انجام‌گرفته است تا مخترعین، صاحبان ایده و استعدادها برتر را شناسایی کردیم و بازدیدهایی در شهرستان‌ها داشتیم.

 وی عنوان داشت: این نمایشگاه تاکنون بی‌سابقه بوده‌است که با این حجم حضور مخترعین و فناوران از سراسر استان برگزار شود.

وقاری بیان کرد:  چهار پیش رویداد در شهرستان‌های استان داشتیم در هر شهرستان از یک ماه قبل فراخوان دادیم و ده الی پانزده ایده فراخوان از هر شهرستان داشتیم کارگاه‌های مختلف با موضوعات مختلف برگزارشده است.

مسئول شرکت‌های دانش بنیان بسیج علمی پژوهشی خراسان‌جنوبی افزود: از هر شهرستان سه تیم طرح‌های برتر راه پیدا کردند و هشت تیم آزاد پذیرش شدند در مجموع 20تیم طرح‌هایشان را ارائه می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در رویداد تخصصی جهادگران علم و فناوری استان بناست طرح‌های برتر را شناسایی و حمایت‌های مادی و معنوی از آنها صورت گیرد از طریق پردیس شرکت‌های دانش بنیان و در چهار شهرستان امروز مراکز رشد افتتاح شده است.

 وقاری ادامه داد: از سرمایه‌گذاران دعوت‌شده که طرح‌های برتر را شناسایی خواهند کرد در این رویداد هر شرکت‌کننده طرح خودش را ارائه می دهد و بعد از داوری ، پنج طرح منتخب معرفی خواهند شد.

گفتنی است، صبح چهارشنبه اختتامیه این رویداد با معرفی منتخبین و اهدای تندیس‌ها با حضور سردار رحیمی معاون علمی پژوهشی سازمان بسیج مستضعفین برگزار می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها