خبرهای داغ:
رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ همدان:

وظیفه امروز ما انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل چهارم انقلاب است

همدان-رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ همدان گفت: وظیفه امروز ما است که فرهنگ ایثار و شهادت و آموزه‌های انقلاب اسلامی را به دانش آموزان و نسل چهارم انقلاب منتقل کنیم.
کد خبر: ۹۴۰۰۰۴۰
|
۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمد باب الحوائجی در یادواره شهید «حمید حجه فروش» ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: وظیفه امروز ما است که فرهنگ ایثار و شهادت و آموزه های انقلاب اسلامی را به دانش آموزان و نسل چهارم انقلاب منتقل کنیم.

وی بیان کرد: رزمندگان و راویان دفاع مقدس از اوایل جوانی در راستای اهداف انقلاب حرکت کردند و در حال حاضر از یادگاران دوران دفاع مقدس و ذخایر انقلاب اسلامی هستند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ همدان با بیان اینکه انقلاب اسلامی به رهبری روشنگرانه امام خمینی(ره) بر سه اصل اساسی استقلال، آزادي و جمهوری اسلامی ظهور و بروز پیدا کرد، عنوان کرد: نحوه حکومت‌داری قبل از انقلاب وابستگی‌های شدید به امپریالیسم جهانی و آمریکا بود که این مسئله برای ملت ایران دردآور بود.

وی افزود: امپریالیسم جهانی قبل از انقلاب همه منابع ایران را به تاراج برده بود و استقلال را از ما گرفته بودند.

باب الحوائجی با تاکید بر اینکه مقوله آزادي از جمله مسائلی بود که نیاز جامعه ایران قبل از انقلاب بود، گفت: حضرت امام خمینی(ره) برای اداره کشور نظام جمهوری اسلامی را پیشنهاد دادند که مردم در انتخابات به این نظام سیاسی رأی دادند.

وی با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب کشورهایی که منافع زیادی از ایران قبل از انقلاب می‌بردند از خواسته‌های خود کوتاه نیامدند و انقلاب نوپای ما را به چالش کشیدند، گفت: دشمنان ایران به صورت جزیره‌ای برای به چالش کشیدن انقلاب قومیت‌ها را تحریک می‌کردند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ همدان با اشاره به شروع جنگ تحمیلی و با بیان اینکه دشمنان بر این باور بودند که طی یک هفته می‌توانند بر ایران مسلط شوند، ابراز کرد: با تدابیر امام خمینی (ره) و با توجه به اینکه انقلاب با تکیه بر مردم شکل گرفته بود نقشه‌های آنها را نقش بر آب کرد.

وی با بیان اینکه شهدا به پیروی از دیدگاه رهبر خود بعد از ۸ سال دفاع از کشور با سربلندی وجبی از خاک ما را به دست دشمن ندادند، عنوان کرد: دفاع یک امر مقدس و تجاوز یک امر منحوس است و کسانی که در امر دفاع کشته می‌شوند عنوان شهید می‌گیرند.

باب الحوائجی با بیان اینکه فداکاری، ایثار، اخلاص و ... از شاخصه‌های شهید است، افزود: فرد متجاوز اخلاق مدار نیست و خوی درندگی دارند و به فکر تسخیر است.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش و پرورش قریب به ۵ هزار شهید معلم و ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب شد، گفت: شهید حجه فروش یکی از شهدای فرهنگی بود که علاوه بر رسالت تعلیم و تربیت در آن زمان به این تشخیص رسید که در جبهه‌های حق علیه باطل می‌تواند مفید باشد و رسالت معلمی خود را در جبهه به منصه ظهور رساند که نشان از عمق شناخت وی بود.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه ۲ همدان با تاکید بر اینکه زمانی ضرورت جامعه ایجاب می‌کرد افراد با دیو متجاوز استکبار مبارزه کنند، عنوان کرد: رسالت شما دانش‌آموزان این است که با دیو جهل و بی‌سوادی مبارزه کنید چرا که شما آینده‌سازان ایران اسلامی هستید.

وی با بیان اینکه هر کس نمی‌تواند پا در مسیر جهاد و شهادت قدم بگذارد، خاطرنشان کرد: شهدا با عشقی که به نظام و انقلاب داشتند در این راه قرار گرفتند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات