برگزاری جشنواره حضرت علی اکبر(ع) در سپاه چهارمحال و بختیاری

چهاردهمین جشنواره حضرت علی اکبر علیه السلام در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۰۰۱۹۷
|
۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ چهاردهمین جشنواره حضرت علی اکبر علیه السلام و آیین تجلیل از سربازان نمونه سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در حسینیه آیت الله بهاءالدینی ستاد فرماندهی سپاه استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام در این مراسم با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه، حضرت علی اکبر علیه السلام را الگوی جوانان و حتی بسیاری از بزرگسالان جامعه اسلامی برشمرد و به تبیین اهمیت خدمت مقدس سربازی در نظام اسلامی پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین  سیدامان الله حسینی صدر افزود: امنیت و حفظ تمامیت ارضی کشور و دفاع از دین و آرمان ها و عقیده، مرهون 60 هزار شهید سرباز دوران دفاع مقدس است.

وی سربازان جوان امروز را ادامه دهنده فداکاری سربازان شجاع دوران دفاع مقدس دانست و تصریح کرد:  امروز هم در راستای تحقق فرامین مقام معظم رهبری در زمینه نقش آفرینی جوانان برای افزایش تولید ملی، نیروهای مسلح و بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برنامه مهارت آموزی سربازان وظیفه را دردستور کار دارد که امیدواریم از این فرصت استفاده کنید.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام هم در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره)، 60 هزار سرباز شهید بویژه سرباز وطن سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، گفت: امروز جوانان ما با الگوگیری از شهدای دوران دفاع مقدس و توکل به خدا و توسل به ائمه معصومین علیهم السلام می توانند کارهای بزرگی انجام دهند و گره گشای مشکلات کشور باشند.

سردار علی محمد اکبری، با تأکید بر اهمیت جهت دهی به خدمت خود با نیت الی الله، افزود: سرباز زینت کشور و اولین سرباز حضرت علی علیه السلام است و در عصر خودمان بالاتر از حاج قاسم سلیمانی نداریم که می گوید روی قبر من بنویسید سرباز، زیرا سرباز کسی است که در راه اسلام سرمی بازد و همه وجودش را در راه اسلام و ارزش ها خرج می کند و شب و روز ندارد.

وی، تقدس بخشیدن به خدمت وظیفه را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به مسئولیت های مهم سربازان در دوران دفاع مقدس تا رده جانشینی گردان عملیاتی ، اظهار کرد: سربازان جوان و مؤمن و ولایتمدار ما می توانند بهترین فرمانده و تأثیرگذارترین فرد باشند، شما آینده ساز کشور هستید و اختراعات نخبگان سرباز در سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام را طی سالهای گذشته شاهد بودیم که برخی در دنیا و برخی در سطح کشور کم نظیر بودند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام با توصیه به سربازان وظیفه برای مهارت آموزی در دوران خدمت مقدس سربازی، گفت: تمام سعی و تلاش همکاران من در سپاه استان این است که زمینه های ایجاد نشاط و غنی سازی اوقات فراغت و خدمت بهتر را برای شما که آینده سازان جامعه هستید، فراهم کنند.

وی، با تشکر از برگزارکنندگان چهاردهمین جشنواره حضرت علی اکبر علیه السلام و تجلیل از سربازان نمونه سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام ، خاطراتی از دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت و دفاع از حرم آل الله بیان کرد.

خاطره گویی سرباز جانباز و برادر شهید کیوان عرب از سربازان شهید دوران دفاع مقدس، تجلیل از پدر این شهید عزیز و تقدیر از سربازان نمونه سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به همراه پخش کلیپ و هنرنمایی سربازان سپاه استان چهارمحال و بختیاری از دیگر بخش های این چهاردهمین جشنواره حضرت علی اکبر علیه السلام بود.

این جشواره در 9 قالب بومی به تفکیک سپاه نواحی شهرستان های 10 گانه استان چهارمحال و بختیاری و تیپ 44 قمربنی هاشم علیه السلام برگزار و 57 نفر از برگزیدگان تجلیل شدند که 9 نفر از آنها برای شرکت در جشنواره حضرت علی اکبر علیه السلام کل سپاه معرفی گردیدند.

ارسال نظرات