سردار سلیمانی:

تدوین سند راهبردی بسیج با تمرکز بر بیانیه گام دوم/حرکت جهادی بسیج از رویش‌های این شجره طیبه است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین بابیان اینکه تدوین سند راهبردی بسیج، بر بیانیه گام دوم متمرکزاست بیان کرد: حرکت‌های جهادی بسیج از رویش‌های ناب این شجره طیبه است و برنامه‌های جهادی را در همه استان‌ها تقویت می‌کنیم.
کد خبر: ۹۴۰۰۳۲۴
|
۲۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۵:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی در مشهد، سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی در نشست هم‌اندیشی مسئولان و مدیران بسیج سازندگی سپاه‌های استانی و مجمع جهادگران سراسر کشور که در مشهد برگزار شد، خاطرنشان کرد: تشکیلات بسیج، قابل‌مقایسه با ساختارهای سیاسی و حزبی نیست، جنس تشکیلات بسیج در نظام امام- امت است.

وی بابیان این‌که حرکت جهادی بسیج از رویش‌های عظیم این شجره طیبه است، گفت: برنامه‌های جهادی را در همه استان‌ها تقویت می‌کنیم.

سردار سلیمانی با اشاره به این‌که سند راهبردی تدوین‌شده برای بسیج، آن را از روزمرگی و سلیقه محوری بازمی‌دارد، افزود: این برنامه راهبردی با برنامه، آینده‌نگری و تمرکز بر بیانیه گام دوم تدوین‌شده است.

وی تکامل ببخشیدن به دولت اسلامی را ضرورت برشمرد و تأکید کرد: وقتی امام المسلمین در دولت سازی موفق شود، وارد مرحله بعدی که ایجاد تمدن نوین اسلامی می‌شویم.

اولویت‌های سند راهبردی بسیج در عرصه جهادی

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به 9 اولویت در سند راهبردی بسیج اشاره کرد و ادامه داد: ازجمله این اولویت‌ها، تشکیل و تحقق بسیج، تعلیم و تربیت، تولید قدرت نرم، اقتصاد مقاومتی، سازندگی، پیشرفت، آبادانی و محرومیت‌زدایی، فضای مجازی، تعالی نهادی بسیج، جهاد علمی و فناوری است.

وی بابیان اینکه از این ۹ اولویت، حداقل ۲ مورد به‌صورت مستقیم به برنامه‌های جهادی بسیج برمی‌گردد، تاکید کرد: عرصه‌های ۷ گانه گام دوم در این ۹ اولویت باید محقق شود.

منطق انقلاب اسلامی در دنیا پذیرفته‌شده است

سردار سلیمانی با بیان اینکه نظام اسلامی درنبرد نظامی و سیاسی پیروز میدان بر دشمن بوده است و بیگانگان نیز به این موضوع اعتراف دارند، تاکید کرد: منطق انقلاب اسلامی در دنیا پذیرفته‌شده است. امروز نظام سلطه در مقابل منطق انقلاب اسلامی زانوزده ملت ایران قد برافراشته به جلو حرکت می‌کند.

وی بابیان این که در این عرصه آسیب‌هایی هم واردشده، خاطرنشان کرد: از این جمله آسیب‌ها، آسیب‌های اجتماعی است که بستر رشد آن معضلات اقتصادی است. از جنبه عدالت اقتصادی نیز باید بر دشمن پیروز شویم.

ضرورت ترویج فرهنگ جهادی در مقابل مدل های نظام سلطه

رئیس سازمان بسیج مستضعفین، مشکلات فعلی را ناشی از اجرای مدل های نظام سلطه در برنامه‌های کشور دانست و گفت:  این مسئله نیز با ترویج فرهنگ جهادی از بین می‌رود.

وی با اشاره به اینکه ترویج فرهنگ جهادی از اقدامات محرومیت‌زدایی مهمتر است، افزود: فرهنگ جهادی بسیج، فرهنگ وابستگی و نفوذ را هدف گرفته و می‌خواهد فرهنگ اسلام ناب را جایگزین کند و با انتخاب مسیری درست، زیبا و درخور تحسین حرکت کند.

سردار سلیمانی با اشاره به توصیه اکید رهبری به خدمت‌رسانی بسیج در همه میدان‌ها تاکید کرد: مسائل با تکیه‌بر عرصه‌های دیوانسالاری حل نمی‌شود. اگر می‌خواهیم کشور ساخته شود باید از مسیر گذشته برگردیم.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار