خبرهای داغ:
مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان خبر داد
همدان-مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: کتاب صوتی «پسر‌ها مادری‌اند» که از زبان ۶ مادر شهید نقل شده، از رادیو همدان پخش خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۰۰۵۴۷
|
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴

محمد برخوردار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان، اظهار داشت: به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و همچنین تبیین نقش مادران شهدا در طول دوران انقلاب اسلامی کتاب صوتی «پسر‌ها مادری‌اند» تهیه شده است.

وی افزود: کتاب صوتی «پسر‌ها مادری‌اند» نوشته لیلا گودرزیان فرد، به تهیه‌کنندگی و گویندگی نسرین والامقام با همکاری صداوسیمای مرکز همدان و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان، از شبکه رادیویی همدان پخش خواهد شد.

مدیر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان گفت: این کتاب صوتی از روز جمعه ۲۶ آذر ماه بعد از اذان ظهر به مدت ۶ روز از شبکه رادیویی همدان روی موج FM ردیف ۹۴ مگاهرتز پخش می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این کتاب در خصوص شهدایی است که خیلی به مادر خود وابسته بودند و از زبان ۶ مادر شهید بیان شده که اثری بسیار جذاب و شنیدنی است.

در بخشی از این کتاب آمده است:

«حال یک مادر را چه کسی می‌تواند درک کند زمانی که جسد بی‌جان فرزندش را در آغوش می‌گیرد؟! چه کسی خبر دارد در دل او چه می‌گذرد هنگامی که زخمش را می‌بیند؟ چه شده است که از بزرگ‌ترین سرمایه گذشته است تا سرمایه امام و انقلاب حفظ شود؟ حال مادران شهدای مفقودالاثر را چه کسی می‌تواند درک کند وقتی هر لحظه چشم به راه خبری از فرزندانشان موی سپید می‌کنند و قدشان هر روز خمیده‌تر می‌شود؟ چه کسی می‌تواند به من بگوید وقتی مادری فرزند همچون سروش را از زیر قرآن رد می‌کند و اندازه قنداق استخوان برایش می‌آورند احساس مادرانه‌اش را چگونه تاب بیاورد؟ چه کسی می‌تواند بگوید نفس کشیدن، اما از درون هزار بار جان دادن یعنی چه؟ آیا میدانی اشک‌هایی که مانند خون از چشم جاری می‌شوند یعنی چه؟ آیا شنیده‌ای که می‌گویند پسر‌ها مادری‌اند؟»

انتهای پیام/

ارسال نظرات