خبرهای داغ:
در بیانیه بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان همدان آمده است

تلاش برای ترویج مقدس بودن فعالیت علمی مهم‌ترین گام برای وحدت حوزه و دانشگاه

همدان-در بیانیه بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان همدان آمده است: امروز مهم‌ترین گام برای وحدت حوزه و دانشگاه، تلاش برای ترویج مقدس بودن فعالیت علمی است.
کد خبر: ۹۴۰۰۶۵۲
|
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان همدان به مناسبت گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف، و هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل، جامعه امام، جامعه پیشاهنگ، جامعه الگو حرکت نمایند.» مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)

بی‌شک حوزه و دانشگاه به عنوان دو منبع اصلی اندیشه‌ ورزی نقش مهمی در پیشرفت و توسعه‌ ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف دارند. جامعه‌ ایران اسلامی با اتکا به ذات لایزال الهی و بهره‌گیری از توانمندی شگرف اندیشمندان دانشگاهی و حوزوی توانسته است به پیشرفت‌های چشم‌گیری در عرصه‌های مختلف نائل گردد.

این دستاوردهای گران‌بها حاصل جدّ و جهدی ستودنی و همکاری شایسته‌ حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های کشور می‌باشد.

27 آذرماه سالروز شهادت آیت الله دکتر محمد مفتح از یاران و شاگردان تاثیر گذار حضرت امام خمینی است، دانشمندی که در هر دو سنگر حوزه و دانشگاه منشاء اثر گشت و با مدال شهادت به ملکوت اعلی پیوست. روز شهادت این بزرگمرد بر اساس اندیشه بنیانگذار انقلاب اسلامی به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

امروز مهم‌ترین گام برای وحدت حوزه و دانشگاه، تلاش برای ترویج مقدس بودن فعالیت علمی است؛ یعنی تلاش در هر شاخه علمی اگر به‌منظور حل مشکلات جامعه باشد عملی مقدس و به‌منزله عبادت محسوب می‌شود. بدون تردید نظریه‌پردازی پیرامون این گزاره مهم و پاسخگویی به شبهات مطرح شده در این زمینه گامی مهم در تقویت وحدت حوزه و دانشگاه محسوب می‌شود.

در پایان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان همدان ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها و گرامیداشت یاد استاد شهید دکتر مفتح و همه شهدای حوزوی و دانشگاهی با تاکید بر اهمیت حیاتی  اتحاد حوزه و دانشگاه در پی‌ریزی تمدن نوین اسلامی آمادگی طلاب بسیجی استان همدان رابرای هر گونه همکاری با نخبگان حوزوی و دانشگاهی در این زمینه اعلام داشته وبر لزوم تلاش عمیق علمی و نظری برای طرح ریزی منظومه‌ای جامع در این مسیر تاکید می‌کند.

اللهم وفقنا لما تحب و ترضی

سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون استان همدان

انتهای پیام/

ارسال نظرات