خبرهای داغ:
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی همدان تأکید کرد

ضرورت ایجاد چشم انداز کلی در حوزه بهداشت و درمان استان همدان

ملایر-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی همدان بر ضرورت ایجاد چشم انداز کلی در حوزه بهداشت و درمان در سراسر استان تأکید کرد.
کد خبر: ۹۴۰۰۷۰۱
|
۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر مهدی مجذوبی امروز در آئین تکریم و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر اظهار کرد: ما همه استان همدان را مثل خانواده خود می‌دانیم و رسالت ما رسالت استانی است.

وی به ضرورت ایجاد چشم انداز کلی در حوزه بهداشت و درمان در سراسر استان اشاره و بیان کرد: در صورتی که دانشگاه علوم پزشکی مادر در مرکز استان و دانشکده‌ها در شهرستان‌ها باشند و توسط دانشگاه مادر مدیریت شود، استان موفق‌تر خواهد بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی همدان با تاکید بر توزیع عادلانه رشته‌های پیراپزشکی در شهرستان‌ها، افزود: برای تامین خوابگاه دانشکده پرستاری، اگر ساختمانی بلا استفاده در شهرستان وجود داشته باشد، می‌توان با تغییر کاربری، آن را به خوابگاه تبدیل کرد.

وی با اشاره به ضرورت ایجاد صنعت توریسم درمانی در شهرستان‌های استان، گفت: ایجاد بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی در شهرستان ضروری است به شرط اینکه با افزایش تعداد بیمارستان‌ها، کیفیت خدمات‌دهی کاهش نداشته باشد.

مجذوبی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی همدان همچنین با ارائه خدمات فوق تخصصی در شهرستان موافقت کرد و قول پیگیری داد تا به نتیجه برسد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت ایجاد چشم انداز کلی در حوزه بهداشت و درمان شهرستان، تصریح کرد: ایجاد دانشکده علوم پزشکی و بیمارستان تخصصی آموزشی باید در این چشم انداز کلی وجود داشته باشد.

هادی بیگی نژاد خواستار مشخص شدن این چشم انداز کلی برای شهرستان و متخصصینی که باید این چشم انداز را ایجاد کنند، شد.

* لزوم توزیع عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر استان

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن تقدیر از تلاش های دکتر محسن ترکاشوند، رئیس اسبق شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر، اظهار کرد: نگاه جنوب استان همدان به شهرستان ملایر است و نیمی از مطالبات استان را باید از ملایر مطالبه کرد.

حجت الاسلام احد آزادی خواه سرانه تخت‌های بیمارستانی در شهرستان ملایر را نسبت به معدل استانی پایین دانست و گفت: افزایش تخت های بیمارستانی، ایجاد دانشکده پزشکی و انتقال برخی رشته‌های پیراپزشکی از همدان به ملایر و نیز راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی بیمارستان امام حسین (ع) از مهم‌ترین اولویت‌های شهرستان در حوزه بهداشت و درمان است که نیازمند حمایت و پیگیری است.

وی با تاکید بر لزوم توزیع عادلانه خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر استان، اضافه کرد: قطب درمانی محصور در شهر همدان نشود چرا که ملایر ظرفیت های خوبی در این زمینه دارد.

*لزوم راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی در ملایر

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر نیز خواستار جذب نیرو و تجهیزات برای بیمارستان ۹۶ تختخوابی جوراب از توابع شهرستان ملایر شد و گفت: عملیات عمرانی این بیمارستان خیرساز رو به اتمام بوده و ضروری است هر چه سریعتر تجهیز شود.

حسین فارسی ضمن تشکر از کادر درمان در دوران همه گیری ویروس کرونا، دکتر کریم میرزایی را پزشکی متخصص، اخلاق مدار و خوش نام معرفی کرد و گفت: طی دو سال اخیر حتی یک بیمار در شهرستان نداشتیم که بدون تخت بماند.

وی ادامه داد: با این حال بیمارستان‌های شهرستان در مواقع بحران پاسخگوی نیاز مردم نیستند و در دراز مدت به بیمارستان ۳۰۰ تخت‌خوابی نیاز داریم.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر خاطرنشان کرد: با توجه به جذب دانشجو در رشته‌های پیراپزشکی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر، ضروری است که دانشکده پرستاری نیز ارتقاء یافته و در این رشته ها دانشجو بپذیرد.

وی همچنین خواستار راه‌اندازی مرکز آنژیوگرافی شد تا تردد بیماران شهرستان به همدان حذف شود.

در این آئین ضمن تقدیر از زحمات ۷ ساله دکتر محسن ترکاشوند در دوران تصدی ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر، دکتر کریم میرزایی به عنوان سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر منصوب شد.

همچنین ضمن تقدیر از زحمات دکتر عظیم عزیزی در دوران تصدی ریاست دانشکده پرستاری ملایر و مهندس علی اسماعیلی وردنجانی در دوران تصدی ریاست دانشکده پیراپزشکی نهاوند، دکتر صفی کیکله به عنوان سرپرست دانشکده‌های پرستاری ملایر و پیراپزشکی نهاوند منصوب شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات