رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد:

بافت تاریخی یزد بیش از این ظرفیت ایجاد بومگردی ندارد/همگرایی در تدوین برنامه های گردشگری یزد

حقیرالسادات گفت: در یکی دوسال اخیر مجوزهای بدون برنامه و بدون نگرش به ظرفیت های بافت تاریخ مانند مجوز تاسیس بومگردی ها از حد مشخص خارج شده است.
کد خبر: ۹۴۰۰۹۵۸
|
۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، بی بی فاطمه حقیرالسادات رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد در گفتگو با خبرنگار ما، با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری یزد اظهار کرد: رونق گردشگری در یزد در گرو افزایش فرهنگ گردشگری است و اگر این مهم محقق نشود در آینده نمی‌توان انتظاری که از گردشگری یزد می‌رود حاصل شود.

حقیرالسادات با اشاره به صدور مجوز‌های بدون چهارچوب گردشگری در بافت تاریخی افزود: متاسفانه در یکی دوسال اخیر مجوز‌های بدون برنامه و بدون نگرش به ظرفیت‌های بافت تاریخ مانند مجوز تاسیس بومگردی‌ها از حد مشخص خارج شده است.

وی تصریح کرد: در همین مدت صد روزه فعالیت شورای ششم بازدید‌های مختلف و متعدد از بخش‌های بافت تاریخی صورت گرفت و مشکلات موجود در این منطقه بخوبی شناسایی شده است.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد ابراز کرد: برای گسترش فرهنگ گردشگری مردم یزد تاکنون ۷۵۰ نفر در قالب تور‌های یزدگردی بصورت خانوادگی از اماکن گردشگری یزد بازدید کرده اند و با برگزاری تور‌های مختلف کویر نوردی ۱۲۰۰ نفر بصورت خانوادگی از کمپ‌های کویری بازدید کرده اند به عبارتی بصورت هفتگی ۶ اتوبوس گردشگری کویر را برای خانواده‌های یزدی برگزار کردیم.

وی افزود: برنامه‌های سال‌های گذشته کمیسیون گردشگری شورای شهر با حضور همه فعالان و دستگاه‌های مرتبط با این عرصه بازنگری شد و سعی کردیم همگرایی در راستای برنامه‌های گردشگری کنونی با برنامه‌های قبل صورت گیرد و خوشحالیم که این همگرایی تاکنون نتیجه مطلوب داشته است.

حقیرالسادات عنوان کرد: برای تدوین برنامه‌های گردشگری شهر یزد با مشاوران این حوزه یاری گرفته ایم و هر کجا هم که لازم باشد حکمی صادر شود برای بهتر شدن روند برنامه‌ها دریغ نخواهیم کرد.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد حضور اتباع بیگانه در بافت تاریخی را از معضلات بزرگ این حوزه برشمرد و خاطرنشان کرد: بنا به آمار موجود از بیش از ۲۰۰ هزار تیعه خارجی در یزد تنها ۹۰هزار ان‌ها دارای مجوز هستند و تقریبا ۱۲۰ تبعه خارجی بدون مجور در یزد سکونت دارند که تبعات زیادی را برای شهر و شهروندان یزدی ایجاد کرده اند و لذا بافت تاریخی هم از این معضل در امان نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار