جانشین فرمانده سپاه کربلا در گفتگو با بسیج خبر داد

مهار آتش در ۳۷ هکتار از جنگل‌های مازندران توسط گردان‌های بیت المقدس

ساری-جانشین فرمانده سپاه کربلا از اعزام ۴۰۰ بسیجی در قالب گردان‌های بیت المقدس و کادر سپاه برای مهار آتش سوزی جنگل‌های نوشهر خبر داد و افزود: آتش سوزی در ۲۰ هکتار از جنگل‌های نوشهر مهار و کنترل شد.
کد خبر: ۹۴۰۱۳۵۲
|
۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۵

سردار احمد برسلانی صبح امروز در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار بسیج، ضمن تسلیت ایام فاطیمه، با اشاره به آتش سوزی جنگل‌های چهار شهرستان نور، نوشهر، رامسر و ساری،استان مازندران  به تشریح آخرین اقدامات بسیج و سپاه کربلا برای مهار آتش سوزی جنگل‌های شمال پرداخت و گفت: با توجه به وزش باد گرم در مناطق جنگلی رامسر که مستعد اتش آسوزی هستند، ۶ هکتار از جنگل‌های این شهرستان دچار آتش سوزی شد.

جانشین فرمانده سپاه کربلا از اعزام گردان‌های بیت المقدس برای مهار آتش سوزی در این مناطق جنگلی خبر داد و افزود: نیرو‌های بسیجی و گروه‌های جهادی بسیج سازندگی رامسر بهمراه نیرو‌های امدادی و دستگاه‌های اجرایی خدمات رسان توانستند آتش سوزی را مهار کنند.

سردار برسلانی در ادامه به مهار آتش سوزی در جنگل‌های نور هم اشاره و اضافه کرد: قریب به ۶ هکتار جنگل‌های نزدیک به پارک رویان هم طعمه آتش شد.

سردار برسلانی از اعزام ۵۰ نیروی بسیجی از گردان‌های بیت المقدس به این منطقه هم خبر داد و گفت:  این تعداد از بسیجیان به همراه ۵۰ نفر از نیرو‌های هلال احمر، آتش نشانی و  تیم‌های کوهنوردی،   آتش سوزی در جنگل‌های نور را کنترل و مهار کردند.

جانشین فرمانده سپاه کربلا در ادامه سخنان خود به آتش سوزی جنگل‌های ساری در سه بخش چهاردانگه، دودانگه و مرکزی  به وسعت ۵ هکتار اشاره و خاطرنشان کرد:با ورود گردان‌های بیت المقدس، گروه‌های جهادی، آتش نشانی، یگان منابع طبیعی و نیرو‌های هلال احمر آتش سوزی در مناطق جنگلی مهار و جلوی وسعت آن گرفته شد.

سردار برسلانی با اعلام اینکه از  ۲۹ آذرماه تا به امروز بیش از ۲۸ هکتار از جنگل‌های نوشهر دچار آتش سوزی شد، گفت:وسعت آتش سوزی در جنگل‌های نوشهر نسبت به جنگل‌های مناطق دیگر زیاد است.

جانشین فرمانده سپاه کربلا از اعزام ۴۰۰ بسیجی در قالب گردان‌های بیت المقدس و کادر سپاه برای مهار آتش سوزی جنگل‌های نوشهر هم خبر داد و افزود: آتش سوزی در ۲۰ هکتار از جنگل‌های نوشهر مهار و کنترل شد ، اما ۸ هکتار که جز مناطق صعب العبور جنگلی و در ارتفاعات است،که در تلاش برای هماهنگی اعزام بالگرد اطفای حریق به این مناطق هستیم.

جانشین فرمانده سپاه کربلا با تصریح براینکه وزش باد شدید در منطقه غرب مازندران با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در حال وزیدن است، گفت: به دلیل شرایط هوایی نامساعد اعزام بالگرد انجام نشد، اما سپاه در حال هماهنگی با ارتش است تا عزیزان ارتش در این بخش با اعزام بالگرد اطفای حریق به مناطق صعب العبور پشتیبانی لازم را بعمل آورند.

سردار برسلانی با اشاره به اینکه مناطقی از جنگل های گلستان هم دچار طعمه حریق شد و بخشی از امکانات سپاه برای مهار آتش در آنجا مشغول به کار است، خاطرنشان کرد:همچنان مهار آتش در مناطق صعب العبور جنگلی نوشهر توسط نیرو‌های بسیجی و  دستگاه‌های اجرایی خدمت رسان ادامه دارد.

جانشین فرمانده سپاه کربلا با قدردانی از بسیجیان که در تمامی صحنه‌ها حضوری فعال دارند، خاطرنشان کرد: هرجا که به حضور بسیج نیاز بود، بسیج واردمیدان شد و با تلاش خود آسایش و ارامش را برای مردم به ارمغان آورد.

سردار برسلانی با اشاره به اقدام بسیج در حوادث و بحران‌های طبیعی مثل سیل و زلزله و ... خاطرنشان کرد:  بسیج در تمامی میدان‌ها و بحران‌ها از پیش قراولان و اقدام کنندگان به هنگام و به موقع در کناردستگاه‌های اجرایی می‌باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار