فرمانده سپاه نوشهر در گفتگو با بسیج مطرح کرد

تلاش ۱۶۸ بسیجی و پاسدار برای مهار آتش جنگل‌های کجور

ساری-فرمانده سپاه نوشهر از اعزام ۱۵۰ نفر نیروی بسیجی به همراه ۱۸ پاسدار برای مهار آتش در جنگل‌های کجور خبر داد و افزود: تا کنون خودرو‌های نظامی و شخصی بسیجیان جهت نقل و انتقال نیرو و امکانات به نزدیک‌ترین نقطه ممکن استفاده شد.
کد خبر: ۹۴۰۱۴۰۳
|
۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران، در پی آتش سوزی گسترده جنگل‌های بخش کجور نوشهر در محدوده روستا‌های دلَسم و ویسَر، نیرو‌های بسیجی و پاسدار در کنار سایر نیرو‌های خدمات رسان و اهالی بومی منطقه جهت کمک به اطفاء و جلوگیری از گسترش آتش سوزی به دیگر مناطق اعزام شدند.

سرهنگ پاسدار مهرداد ابراهیم پور صبح امروز در گفتگو با خبرنگار بسیج در نوشهر به آخرین اقدامات  اشاره  کرد و گفت: از غروب روز ۲۹ آذر ماه در پی کسب اطلاع از آتش سوزی گسترده جنگل‌های بخش کجور، ضمن فراخوان نیرو‌های بسیجی و پاسدار، نسبت به اعزام آنان در دو مرحله اقدام صورت گرفت.

فرمانده سپاه نوشهر از اعزام  ۱۵۰ نفر نیروی بسیجی به همراه ۱۸ پاسدار برای مهار آتش در جنگل‌های این منطقه خبر داد و افزود: نیرو‌های بسیجی در کنار ۱۵۰ نفر از نیرو‌های مردمی و همچنین نیرو‌های محیط زیست، منابع طبیعی، آتش نشانی و هلال احمر شروع به اطفاء حریق و اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از سرایت آتش به سایر مناطق همجوار کردند.

سرهنگ ابراهیم پور با اشاره ه به صعب العبور بودن منطقه جنگلی خاطرنشان کرد: تا کنون خودرو‌های نظامی و شخصی بسیجیان جهت نقل و انتقال نیرو و امکانات از قبیل پمپ دوشی انفرادی، بیل و ... به نزدیک‌ترین نقطه ممکن استفاده شده است.

فرمانده سپاه نوشهر درادامه  با اشاره به شرایط نامساعد جوی از لحاظ وزش باد شدید گرم در مناطق مرتفع جنگلی و صعب العبور منطقه، کنترل حجم بالای آتش توسط نیروی انسانی بصورت میدانی را امری دشوار دانست و  اضافه کرد: جهت عدم گسترش آتش که ممکن است تهدیدی برای مناطق جنگلی همجوار و حتی جنگل‌های شهرستان نوشهر تبدیل شود، نیاز به تجهیزات بیشتر و خصوصا اعزام بالگرد به منطقه می‌باشد که از طریق بجای از طریق اداره کل منابع طبیعی، فرمانداری و استانداری و با پیگیری مجموعه سپاه شهرستان و سپاه کربلا، درخواست آن به مراجع ذیربط ارسال شده است.

سرهنگ ابراهیم پور  از اطفای حریق ۲۰ هکتار از جنگل‌های نوشهر هم خبر داد و یادآور شد:  حضور متعهدانه و دغدغه مندانه نیرو‌های خودجوش مردمی و سایر نیرو‌های امدادی حاضر در صحنه که بصورت جهادی در شرایط سخت و ارتفاع بیش از ۱۵۰۰ متر از سطح دریا به دل آتش زدند، جای تقدیر دارد.

فرمانده سپاه نوشهر با باین اینکه متاسفانه ۲۸ هکتار از جنگل‌های نوشهر دچار حریق شد که ۸ هکتار همچنان به خاطر صعب العبور بودن در آتش می‌سوزد، ابراز امیدواری کرد با لطف خداوند و بارش باران در ارتفاعات کجور در کنار تلاش‌های انسانی، شاهد اطفاء و کنترل حریق باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها