خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان همدان:

دفاع در میدان امروز دفاع از هویت دینی و ملی زنان ما است/دشمن در صدد ایجاد بحران هویت است

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه دفاع در میدان امروز دفاع از هویت دینی و ملی زنان ما است، گفت: یکی از کارهای اساسی که امروز باید توجه کنیم حفظ هویت دینی جامعه زنان است.
کد خبر: ۹۴۰۳۰۲۴
|
۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت اله حبیب اله شعبانی موثقی امروز در همایش گفتمان فاطمی و مقاومت، ضمن گرامیداشت ۹ دی، روز بصیرت و مقاومت، اظهار داشت: اراده انسان کامل از اراده الهی متمشی می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر انسان کامل و پیغمبر بزرگ اسلام به چیزی اراده و یا محبت دارد این محبت تجلی محبت خدا و انعکاس معرفتی الهی است، افزود: جامعه زنان و بانوان محبوب پیغمبر معرفی شده و این به طور قطع یک نگاه الهی است، این محبت یک دستور الهی است و گویا اراده الهی بر محبت زنان تعلق گرفته است و یا پرودگار عالم دستور به محبت و عنایت و توجه ویژه‌ای به زنان، به پیغمبر داده است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: محبت پیغمبر تحت تاثیر اراده الهی است آن چیزی را که خداوند اراده کند و دوست داشته باشد در مورد پیغمبر انعکاس پیدا می‌کند؛ این اظهار محبت پیغمبر به جامعه بانوان و محبوب بودن جامعه بانوان نشان دهنده این است که زنان از لحاظ خلقت تکوینی، مورد توجه پروردگار عالم هستند و وقتی خداوند عالم صفاتش در عالم تجلی پیدا کرد صفت جمال در وجود زنان تجلی پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: این نشان دهنده این است که جامعه زنان توانایی رسیدن به رشد و تکامل را دارند که در روایات و در نگاه عرفانی مقام بسیار بالایی دارند.

شعبانی موثقی با اشاره به تکامل جامعه زنان در دوران دفاع مقدس، گفت: این بانوان در هشت سال دوران دفاع مقدس مقاومت کردند و  مجاهدت‌های بسیاری از مادران و خواهران شهدا دیدیم و به تعبیر امام (ره) اگر زنان نبودند انقلاب ما پیروز نمی‌شد؛ این نگاه، نگاه عرفانی و واقعی است و صرفا یک شعار سیاسی نیست بلکه یک نگاه اسلامی عمیق به نقش زنان هم در مسائل عرفانی و هم در مسائل اجتماعی و سیاسی است.

وی ابراز داشت: دوران جنگ تحمیلی و دفاع مقدس تمام شده و امروز ما از آن زنانی که اهل مقاومت و مجاهدت بودند و با تمام وجود تلاش کردند تعریف و تمجید می‌کنیم اما امروز شما بانوان در میدان دفاع مقدس هستید و نقش شما بسیار مهم است و آیندگان و خوبانی که در آینده خواهند آمد از نقش برجسته شما تعریف و تمجید کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه دفاع در میدان امروز دفاع از هویت دینی و ملی زنان ما است، ادامه داد: یکی از کارهای اساسی که امروز باید توجه کنیم حفظ هویت دینی جامعه زنان است.

وی افزود: نباید اجازه دهیم دشمن یک هویت ساختگی برای بانوان کشور ما ایجاد کند، او در صدد ایجاد بحران هویت است؛ هویت‌های اسلامی و ملی ما را برهم می‌ریزد و در قالب یک هویت ساختگی یک شکل و شاکله خاص را طراحی می‌کند که خودش می‌خواهد.

شعبانی موثقی اضافه کرد: آنچه که تمدن غربی از زن می‌خواهد آن چیزی است که امروز در فضاهای مجازی ظهور و بروز دارد، آن هویتی که آنها تعریف می‌کنند هویتی است که در دنیا و در فضاهای مجازی امروز در حال انعکاس است.

وی عنوان کرد: شما بانوانی که اهل مقاومت و دفاع هستید و هویت دینی و ملی شما مثال زدنی است و پیروان زنانی هستید که دیروز در مقاومت بودند، امروز همه موظف هستیم از هویت اسلامی_ دینی خود مراقبت کنیم و اجازه ندهیم که یک هویت خیالی و یک هویت پوچ و بدون پشتوانه عقلی و دینی برای جامعه بانوان شکل بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات